Timrå IK - Modo 2012-11-03
Ekar det här inne ikväll? Jätte skoj om ni är i arenan isst...
Haha, Jonte Hedström vilken kung.
Alla är med oss, Boorken, Wikegård, Timråhockeyn is back!
Nu håller vi uppe tempot i sista!
O där kom första och andra skotten mot Lundström i andra perioden efter 15 min.
Bra gjort av NHL-laget M0d0.
"tattare" då eller? Isf är det inte pinsamt
Löjligt av Modo att ta vår bortatröja rakt av. "Va, två Timrå?" sa femåringen.
Jag ser ut som Teneriffas enda Timråit nu;
Illröd fram och vit rygg. Skitsnyggt dagen till ära haha!
Rögle ligger 2, 4, 5, 6 på den top 10 listan.
DET är kasst!
Statistik - Hockeyligan.se
Med tanke på att de två efterföljande matcherna var mot Brynäs och Modo får man väl tycka att 4500 mot tråk-fule var en skänk, över snittet ju. Det går inte att relatera till dåtid, när snittet var typ 5500, utan man måste vara realist och rätta sig efter rådande förutsättningar. Allt som allt gavs vi så optimala förutsättningar det var möjligt att få inför denna hemmamatch-orgien.
Ett lag som presterade lite gav hyfsat med folk mot Luleå och därefter två publikmatcher. 4700 senast är en besvikelse men ingen katastrof och idag pekar det mesta på närmare fullsatt, åtminstone ca 5800-5900 pers.
det har typ sjunkigt 100 sittplatser sen som la upp förra biljettuppdateringen då.
Fyfan vad taggad jag är. Sitter på tåget påväg till Sundsvall för lite förfest innan matchen. Ett bra tag sen jag kände mig så taggad och hoppfull inför ett derby.
Nu jävlar sjunger vi i 60 minuter oavsett resultatet på tavlan. Det år VÅR hemmaborg. Det är VI som ska bestämma. Vi ska inte stå med öppna armar och släppa in modoliderna i hallen. Nu jävlar ger vi allt för våra krigare ute på isen. Ska vi kunna kräva att dom sliter som djur ska vi fan slita som djur på läktaren också.
Ikväll är det dags att slå tillbaka.
En gammal goding: VEM ÄR DET SOM STÅR KVAR?
Redigerad kommentar
superfalle: dessa kontrakt kan ju vara lite...konstiga, se på bäckis tex.
18 oktober
" Ja, det är samma sak med Nicklas som med (Henrik) Zetterberg (Zug). Han spelar med Dynamo så länge det inte blir spel i NHL"
http://www.aftonblade...4.ab
24 oktober
"Jag har skrivit på ett tills vidare-kontrakt där allt är möjligt. Så, ja, jag kan komma hem och spela för Brynäs om NHL skulle ställas in helt."
http://gd.se/sport/br...for-brynas
****
Bara hoppas något sådant finns i Zätas och det blir ju mer stärkt av vad Nollan sa direkt efter att Zäta blev klar för Zug
"Det är bra att han håller i gång, sen får vi se vad som händer efter nyår. "
Redigerad kommentar
Seriöst: tappar vi detta lägger jag mig i badkaret med älgstudsaren. Underbart derby så här långt. Timrå ger inte modoliderna en millimeter, och jävlar vad sugiga dom blir då.
Bättre spel centralt i offensiv zon nu, mycket beroende på att det plötsligt ges tid och utrymme i o m att Modo inte hinner samla sig mellan attackerna. Skulle vilja se Hallin och även Hagos även våga prova något annat än sargsnurr. Det finns ytor där!
Nordgrens nertagning och pass snett bakåt: ren och skär njutning.
In i kaklet nu, Timrå! Låt skridskoskenorna glöda!