Timrå IK:s ekonomi
Mäster T:
Hoppas inte era ekonomer är lika dumma i huvudet som dom som sitter hos mitt kära Leksand.
Naturligtvis hoppas jag, precis som du, att NHL kommer igång så fort som möjligt. För det kan mycket väl bli så att vi står där framåt våren med en kvalserie framför oss, med lag som har mycket namnkunniga spelare, där vi står med ett lag som kanske får svårt att hävda sig mot dessa pjäser. Även om det lär bli så att Timrå i det läget också kommer att förstärka så behöver det inte innebära att det bli bra. Det kan ju bli precis tvärtemot.
Jag tror det var Jimmy H som sa att vi måste ha en ekonomi att vi klarar en degradering. Och på det sätt föreningen agerar nu så tror jag att möjligheten är störst om vi följer den inslagna vägen. För hur än det är så skulle det suga fetpung att åka ur men det är knappast värre än en konkurs. Då känns det slut, på riktigt.
Men jag köper allt som du säger.
250kg kärlek: Tamigfandet bästa jag läst på länge! Föreningens mål måste vara att jobba vidare försiktigt och långsiktigt. Målet lär vara det. Jag tycker fan att det finns lite hopp i allt elände.
Att panikbänka folk känns lika smart som att låsa WC-dörren för en pissnödig. Varm i byxan en kort stund för att sedan bli satans mycket värre.
Jobba nu vidare lugnt och stilla. Vinna någon match här och där igen. Be en bön för att NHL-idioterna kommer igång när Djurgården, Västerås och alla andra byggt tillräkligt sköna korthus med storfräsare.
Blir det trots allt kvalserie och totalt NHL-haveri, DÅ måste den rödvita spetsen förstärkas med typ publik och sponsorälskandes "zätas och andra avslutare.
Det är då vi ska lyfta draken i motvinden!
Vi andra borde fan under tiden stötta och åter stötta!!! 0-1 mot miljonklubben VF har sina poänger i ett sådant perspektiv...
Gnäll har fan aldrig gett historien några framgångar!
Jag är och förblir en stolt rödvit supporter! Timråtröja på! Dessutom ska jag köpa en ny när jag åker hem till Medelpad till jul. Köper fan nya till hela familjen!
Mäster T: Jag förstår hur du tänker och jag skriver under på att det är väldigt tråkigt att det hela tiden kommer fram negativa saker kring föreningen som gör att man känner en viss uppgivenhet.
Men, det vi ser nu, är ju konsekvensen av år av konsumtion med pengar man inte riktigt haft. Eller år av felaktiga beslut eller år av en tveksam plan för hur man skulle styra föreningen. Sånt tar tid att få ordning på.
Hursomhelst är det utomordentligt viktigt att man en gång för alla slipper det här med outbetalda pensioner, släpande fakturor och annat som påverkar föreningen negativt. Jag ska inte säga att lagets sämre prestationer den senaste tiden beror på detta, men en sak är säker och det är att sådana här saker inte för något positivt med sig, enbart negativa saker.
Jag upplever det som att Nollan har fungerat bra i sin roll som klubbdirektör och inte tagit några överilade beslut och ej heller handlat i panik. Även om vi inte kommit så långt in i serien och det är mycket kvar, så har man - enligt mitt tycke - agerat metodiskt och inte skitit på sig för minsta lilla.
Jag tycker också att det sätt föreningen jobbat sedan bytet av klubbdirektör och ordförande visar prov på att man förstått allvaret och att man påbörjat arbetet med att bygga upp föreningen långsiktigt vilket rimligtvis bör tilltala den bank/banker som eventuellt kliver med på tåget.
Det viktigaste nu är att komma väl påläst med en långsiktighet i sina mål så att man kan presentera en hållbar utveckling där föreningen på sikt ska bli framgångsrik på alla plan.
Redigerad kommentar
Mäster T: fast det som Nollan säger känns helt ok ändå...
en del i att få allt på plats för en hållbar framtid är att inte ha en dyrare trupp än vad som plånboken klarar av.
och att bygga en framtid med skulder i bagaget till spelare och företag känns ju inte särskillt långsiktigt.
det är väl redan för sent för några bra lösningar så att låna upp pengar bara för att nollställa det som varit är kanske det enda rätta även om det känns lite grekiskt...
iom pantbreven så blir juh lånet så absolut billigt som det kan bli men skulden finns juh kvar ändå...
synd att det inte lyfts fram tydligare att Timrå IK inte är ensamma om att ha problem med pensions inbetalningarna...
söder över:
Kom väl inte som någon överaskning..
Ungefär som att bocken kommer att brinna i Gävle
Hälge: när du säger så, undrar man om det går att rädda timrå ik...
med den trupp man nu förfogar över klarar man ändå inte av pensionerna...
det är tungt...
Mycket bra, kommunen ställer upp!
Gör även kommunen i norr men vart går pengarna där?;)
"Öviks Energis moderbolag Rodret föreslår nu att fullmäktige i Örnsköldsviks kommun ska ge Övik Energi ett aktieägartillskott på 725 miljoner kronor för att lösa energibolagets ekonomiska kris. I praktiken innebär det att kommunen tar över ett lån från bolaget och betalar räntan på 25 till 29 miljoner kronor per år, enligt kommunalrådet Elvy Söderström(S)."
Hallandsåsen Delux!
Redigerad kommentar
För er som inte sett den glädjande nyheten.
Mittnytt - Nyheter | SVT.se
Laken:På Mittnytt för en minut sedan,
Nu kan ni börja låna pengar, känns stabilt.
mikenomad: Man kan köra en combo av sång o ramsa, ett förslag som borde funka är:
BPM c:a 130...
Halva klacken kör ramsa i 2 takter
"Kom igen Timrå, kom igen - klapp,klapp" klappen på slag 3 o 4 i andra takten.
samtidigt sjunger halva klacken en variant av Markoolios låt från VM 2004,
"In med pöcken i mål, in med pöcken i mål, in med pucken i mål, in med pöcken i mål" - varje in med pucken... är två takter.
Blir skitbra bara vi får öva....
sen kan man lägga till en tredje stämma:
"Heja Timrå, klapp,klapp - klapp,klapp,klapp" också två takter...
:-=)
Timrå kom trea i allsvenskan blott en poäng bakom Lulää. Sen avancerade vi via playoff vidare till kvalserien men där blev det tvärstopp. Det blev en sista plats med bara en inspelad poäng via 2-2 mot Luleå på hemmais. En match som jag för övrigt var på. Varför jag kommer ihåg det (jag var blott 12 år)? Jo, av de hela 516 personer som besökte matchen så var en betydande del Norrbottningar. Jag har för mig att matchen gällde rätt mycket för Luleå. Fortsatt chans att norpa ES-platsen från MODO eller nåt i den stilen.
"Timrå spelar (nu klappar alla samtidigt två gånger istället för att sjunga "klapp-klapp") hockey !"
Repetera så länge ni spelar bra!!!
Garanterat ingen annan klack som kört denna.
Trött på sånt som är snott från italienska fotbollsklackar och andra elitserieklackar.
Jag skulle kunna tänka mig en travesti på travestin. Dvs nåt i stil med "3 poäng till Timrå...du kan lita på mig, du kan lita på mig..."
Hantverkaren: Haha..klart den är förlegad. Men ingen har ju kört den på typ 30 år, så att ta den tillbaka skulle vara sjukt oväntat. Och därmed coolt. Ett tag i alla fall.
Ett annat alternativ är, om vi spelar mot Brynäs, en annan gammal klassiker:
Heja Timrå friskt humör. Biffar steker man i smör, Heja, heja, heja.
hubbenorlen: "Forza Timrå" är över huvud taget en tämligen medioker och relativt torr ramsa. "Heja Timrå friskt humör" må vara unik och inbringa en viss nostaligisk känsla, men känns hopplöst förlegad, och i ärligthetens namn en smula pinsam, men det min åsikt som gissningsvis inte delas av alla. Fast självfallet tenderar ramsor som ljuder i var och varannan arena i Sverige att uppfattas som ointressant.
Personligen ser jag gärna fler ramsor som kan kombineras med lite visuell fantasi, dvs ramsor där man hoppar eller viftar/håller upp halsdukarna.
Redigerad kommentar
KORITFW: Har inte råd måste köpa blöjor...
annars så skulle jag köpt hedströms revanch tröja... tror jag!
hoppas de blir ett fett bud som plockar hem Pärssinens lyxförpackning...