Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: Det viktigaste är att vi blir kvar i ES, så 1 eller 2 värvningar blir ett måste tror jag och det har vi råd med på bekostnad av att ett kval blir mycket svårt igen tror inte att det går lika lätt en gång till (tok tur senast).
Hur många tror att vi kommer tillbaka inom 1,2,3 år med våran ekonomi och vårat spelar matrial, dom är lätt lurade .
Jag vill att det finns ett liv även efter detta år, du väljer att gå all in och skiter i vad som kan hända om man sätter på sig spenderbyxera och faktiskt misslyckas.
Jag är mer trygg med Nollan och Andersson vid rodret även om jag vet att det skulle bli mer rock'n'roll me dig i förarsätet.
;-)
ALLA: Många gånger har jag läst rykten här om Timrå IK's ekonomi och att det blir konkurs inom några dagar om vi åker ur.
HÄR har ni svaren från vår klubbdirektör:
http://hockeypuls.se/nyheter/1.5726254-timra-tappar-34-miljoner-kronor-vid-degradering
Läs nu detta och bilda er egen uppfattning.
Hahl Bundy: Ja men nu kommer svaren från klubbdirektören själv.
Får vi bara banklånet så klarar vi det här!!
Det hade garanterat varit lättare att överleva som förening om man inte åkt ut, även om bankerna inte beviljar några lån. Som förening hade man kunnat anpassa kostymen ytterligare då man får dessa massa miljoner för TV-rättigheterna. Rent hypotetiskt hade man kunnat sänka lönekostnaden för truppen till 15-20 miljoner och på så sätt säkert kunna arbeta ikapp det man ligger efter med.
Bara att hoppas att föreningen överlever detta och att Timrå IK får fortsätta med spel i allsvenskan, riva dyra kontrakt, och bygga nytt. För som det känns så är ett flertal av de kontrakt som skrivits väldigt kostsamma om man sätter det i relation till vad dessa spelare som sitter med kontrakt levererar på isen.
Det gäller som sagt att överleva, att lösa den likvida krisen. Då andas jag, trots allt, en framtidstro om att det kan bli roligare på sikt än det man varit med om de senaste 3-4 åren.
Hoppas nu bara att det är någon bank som vill låna ut till oss.
Annars känns vi ganska vändstekta
Tror dessutom att det varit lättare att få med sig någon bank om vi varit kvar i Elitserien.
Det känns, återigen, rent ut sagt förjävligt att vi hamnat i denna situation då jag tycker att den sittande styrelsen med Nollan och Andersson i spetsen är rätt personer. Nollan som brinner för Timrå IK och antagligen skulle pantsätta sig själv för överlevnad och Andersson som jag känner sedan en tid tillbaka som en mycket klok och noggrann person. Nu är det inte dom som satt oss i denna sits utan det är andra personer och det är just det jag tycker känns extra tungt att de ska behöva reda ut. Nu är det naturens gång och det är liksom bara att gilla läget. Jag hoppas det inte knäcker dem. Jag tror på dessa herrar, jag tror på föreningens överlevnad och jag är övertygad om att det kommer något gott ur detta när bekymren är lösta.
Skarin: Dubellamen :-)
Off-topic: Tyvärr så verkar en av regionens andra storföreningar tagit rygg på Timrå. Ska de bli derby mot SSK på Bergsåker IP nästa vår? Vem trodde det för ett år sedan.
När alla fodringsägare tagit vad de vill ja finns nog inte ens isen kvar.
Då är det över
Redigerad kommentar
Resten kan bli loger och strippklubbar
Vad 17 ska man hitta för ett lag att hålla på då i hockey? Finns inget. Skjut mä!
mikenomad:jajust, får Dragge bara alla tillStånd av Eva, så kanske det blir drag i EON! Förspel: TIK-DIF sen Show!! FULLSATT varenda Lördagsmatch! Jag tror jag köper ett Årskort jag me då.
Annars , if worse come to it, kanske det blir som Antjärns gamla hockeytempel : Husvagnsförvaring. Tragiskt.
mikenomad:
topp 5 i allsvenskan eller bottenlag , 1500 på läktaren och nermontering ?
Små marginaler , precis som vanligt