Timrå IK:s ekonomi
250kg kärlek: "För mig kommer Zäta alltid att vara Zäta, han som tog Timrå IK upp i Elitserien."
Jag respekterar din åsikt fullt ut. Hos mig personligen har han dock tappat väldigt mycket i anseende.
Hälge: Hur många gånger ska det behöva stå i media att vi inte kan betala ut lönerna egentligen... Man blir ju sååå attraktiv som klubb när det står sånna saker 2-3ggr per säsong flera år i rad typ.
Angående banklånet som det "jobbas dag och natt" på så undrar man ju vad det egentligen jobbas på? Kan ju knappast vara så att dom sitter i möten med banken 7-8 timmar om dagen och förhandlar om 1/100 delar på räntan.
Ja jag är less...
mikenomad:
Det är sant men jag tycker i alla fall att Bad_Brett höll en god ton, det vill säga det fanns inget nedlåtande i det där. Därmed: Ok för mig.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
mikenomad:
Jo, jag vet. Men poängen är att om Zetterberg tyckte att det var för dyrt att spela med Timrå under lockouten, vore det rätt märkligt om han helt plötsligt började punga ut med en massa miljoner. Men vi får hålla tummarna.
DJ Hemp:
En intressant tanke slog mig. Om Zäta hade gått med på att betala sin egen försäkring och spelat med Timrå under halva säsongen (fanns väl gott om skadade spelare att ersätta), är det ju inte alls omöjligt att Timrå hade tagit 7p mer.
Då hade Timrå sluppit Kvalserien, lockat mer publik, sålt mer souvenirer och blivit mer attraktivt för sponsorerna.
Greven:
Jaji! Han kan säkert bidra han med. Den slovenska maffian räddar TIK...
Angående spelarflykten, en Timrå-trio jagas...
Smokey:
Varför inte ta steget ut och bilda en firma? Som jagar bort allt inkompetent pack i föreningen och ser till att "rätt" personer blir tillsatta på viktiga poster. Hade inte du goda kontakter med den slovenska maffian i Köping förresten?
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Nu kommer du garanterat att bli citerad i pressen hahahaha!
"250kg ssäger på forumet...."
Jag har dock ingen aning om föreningen varit i kontakt med Zäta, men att försätta föreningen i konkurs utan att verkligen försökt med allt känns lite sådär.
För mig kommer Zäta alltid att vara Zäta, han som tog Timrå Ik upp i elitserien. Han som varit föreningens stora affischnamn under senare delen av 90- talet och 2000. Jag skulle aldrig hysa något agg mot honom om han inte är intresserad av att hjälpa till. Han har ingen större anledning att göra det kan jag tycka. Men, om konkurs är oundvikligt, och föreningen inte varit i kontakt med honom eller andra stora företag som har muskler att rädda föreningen, ja då tycker jag att man agerat lite tveksamt.
Jag tror inte att man ska förvänta sig att Zäta, SCA eller någon annan ska höra av sig och vilja skänka/låna ut pengar. Nej, det är nog föreningen som får göra det. Det tror jag dessutom att föreningen har en plan för och redan satt igång med.
Timrå Icon: Ähh alla vet ju att Zäta egentligen är Modoit... ;)
Nä men, om man ska va seriös. Visst är det lite knepigt att det inte finns något uttalande från honom? Man tycker ju att åtminstone kvällsblaskorna ska ringt upp honom för en kommentar? ST borde väl för tusan kunna ringa om en kommentar? Vi snackar ju ändå om Timrå IKs "superstar". Killen som var en bidragande anledning att timrå gick upp i elitserien i början av 2000-talet.
Att inte en enda tidning har bett om en kommentar kring ämnet är högst anmärkningsvärt. Känns ju knappast som att dom frågar Zäta så svarar han inga kommentarer.
Det är säkert den där jävla skåningen som styr han! Ack och ve dessa kvinnor... ;)
Timrå Icon: Ja, att offra 2 minuter av sin tid och säga typ:
"Det som hände är så klart väldigt tråkigt men jag hoppas och tror att Timrå IK kommer igen!"
Men den tiden kanske inte har funnits/finns då..
Redigerad kommentar
Smokey: OBS ALLA HS-läsare.
Jag gjorde denna sida för 2 veckor sedan ungefär, testpublicerar den nu på FB. Säg vad ni tycker alla, jag redigerar eller tar bort den om majoriteten tycker den är en dålig idé.
Är det en bra grej, sprid den som fan :-)
Smokey: Håller med angående Zäta, givetvis bör det inte vara första alternativet men om det skulle skita sig med banken tycker jag det skulle vara tjänstefel att inte ringa upp folk som Zetterberg och kolla om det finns möjligheter till lån för att rädda föreningen.
Redigerad kommentar
- Ni är dum! Ni vill bara skada oss. Därför pratar vi inte med Er.
Hamnar man i ett sådant läge, då är det ännu viktigare att vara mediatränad och fortsätta vara saklig och gärna ställa upp ännu mer på frågor och envist jobba in sin version och sitt budskap.
Nu vet jag inte om det varit som ovan. Reportaget med Nollan i länken var bra.
Jag vaknade med en tanke. Ingen som kontaktat Zäta och kollat med honom om inte han kan låna ut säg 5 miljoner? Alltså som en del i lånet? Vi supportrar skulle kunna gå ihop och lägga säg 100 kronor i månaden till amortering. Får vi ihop 1000 stycken hardcore, då kunde vi betala tillbaka nästan 100 000 i månaden till vår kung och hjälte.
Det kanske är långsökt. Men nu greppar man efter allt ta mig fan!
Därför var det dumt av mig att dra in dig igen.
Du har din syn på TIK. Jag har min. Du har dina källor. Jag har....mina.
Vi hörs om 18 år. Tihi.
T T: Märkligt att man i ett inslag från SVT (sändningen från MittNytt) säger sig blivit nekade en intervju med Lars Nolander med orsak att MittNytt i sina reportage endast är ute efter att göra klubben illa, medan man i ett annat inslag (också det från SVT) pratar med just den nekande Nolander och visar i stort sett samma inslag som i nyss nämnt klipp.
hubbenorlen:
"Hä int lönt å förklara för dom som inget begrip." kanske,,,?
Kall pölsa, pissvarmt finskt svartvinbärsvin allt hårdspons från Losec och annan tung medicin. Livet skulle fan leka! Något jag glömt?
Lid i natt.
Närmsta utgift för Timrå IK är väl spelarnas löner men med tanke på vad de presterade i Kvalserien borde de väl kunnat avstå från den sista månadslönen... ;-)