Timrå IK:s ekonomi
Dock blir jag så in i h-e less på dels HS-gnället (det är vare sig färre skribenter här nu jmft med för typ 10 år sen eller sämre kvalité på det som skrivs. Snarare tvärtom) dels när vi själva, lagets Supportrar, också måste ägna oss åt att sparka in vidöppna dörrar.
Jag fattar inte vad man vill uppnå med det? Samla ihop en mobb irl om man är så j-a bitter och tåga mot kansliet ist för att kräkas här. Här vill vi prata nystart och försöka hitta de mikroskopiska korn av positivism som möjligen kan finnas.
Redigerad kommentar
Det gnälls nåt förbannat i den där staden med omnejd. Det klagas och snackas skit tamefan hela tiden.
Det är liksom aldrig bra.
Snoop: Tydligen så verkar dom ju inte ännu ha lärt sig ett skvatt, när man går till en som har fodringar på 500.000 som skrivs av med 375.000kr och frågor om sponsring till en resa...
Sjukt var bara förnamnet.
Men jag lovar att inte störa er mera, för tydligen så är det ju som vanligt här inne på forumet. Jag förstår att det inte är så många kvar på detta forumet nu för tiden.
Spelarjakten, hur kunde det bli så fel?
Timrå IK slog på trumman och tiggde pengar till spelarjakten, men nu när man ser att Smolenak endast får ut maxgränsen 178.000kr från lönegarantin så undrar jag vad som gick så fel?
Det känns som om TIK plockade in pengar för spelare som sedan användes till andra skulder, jag trodde dom pengarna var öronmärkta för spelarlöner...
Undra hur mycket pengar som Smolenak gick miste om? Inte för att han var värd så mycket mer efter prestationen men TIK har ju själva hävdat att man inte skulle göra en LIF.
Tycker hela den här soppan luktar riktigt illa, och om spelarna nu inte får ut sina pensioner så är det riktigt bedrövligt ifrån klubben.
Finns ett bussbolag som är kraftigt missnöjd på TIK med fodringar på 500.000kr, undra om dom tar sparkcykeln nästa säsong till matcherna? (som grädde på moset så har även TIK besökt bussbolaget och frågat om sponsring. LOL)
De som köpte spelarjakt paketet och fick en WM resa på köpet, undra om den blir av och vilket bussbolag som isåfall kör?
Hur kunde det gå så här illa, 80milj i skulder och 260pers som skall ha lönegaranti, jag trodde de flesta som jobbar på matcherna jobbade för tex ungdomssektionen...
mikenomad:
Jag bryr mig inte om hur andra sköter sin ekonomi faktiskt, snackade med rätt högt uppsatt idrottsledare här i Uppsala som sa att " Rotar man riktigt djupt i de flesta stora föreningar inom svensk hockey så hittar man garanterat nåt som inte är ok "
Tyvärr är det nog så.
Redigerad kommentar
Men vi ska polera vårt rykte och komma tillbaka. Det är, faktiskt, en ganska inspirerande utmaning!
Redigerad kommentar
250kg kärlek: Klart att man kan vara kritisk. Det är även jag. Jag tror att problemen vi har/hade är liknande dom ni har. Kan tänka mig att ni också betalat ut ganska mycket i löner, precis som vi gjorde. Tror att det sett mycket värre ut om vi inte fått in Tommy Salo som sportchef. Löneavgifterna på spelare har sjunkit ganska mycket.
I mina ögon so är Timrå en förening som ska finnas i Elitserien. Men samtidigt så tror jag att det är nyttigt med några år i Allsvenskan. Nu får ni chansen att bygga om från grunden och bli ett lag. Speciellt då ni har bra juniorer som får en bättre chans att slå sig in i laget och bilda en ny grund.
Detta är skitdåligt och ett dåligt betyg på dem som hållit i pengar och som organisatoriskt skött föreningen.
Men, likt allt annat här i livet så är alla värd en andra chans. Ni har tagit den, återstår att se hur den förvaltas, Timrå IK är på väg in i den, och resultatet ser vi framledes.
När jag 'gick an' som värst mot er så ska jag vara ärlig och säga att jag inte var insatt i er organisation eller något alls mer än kanske hur truppen och tränartrojkan var utformad. Det ber jag om ursäkt för. Samma sak är det med Timrå IK men där är jag mer insatt i hur föreningen har skötts och där finns det en hel del i övrigt att önska. Det har jag också uttryckt min frustration över. Däremot tycker jag att föreningen med tillsättningen av Nolander och Andersson också med det bevisat att man nu vill ta ett ansvar med människor som brinner för Timrå IK och som också besitter det mesta för att det här ska bli bra.
Så det var det där med en andra chans. Jag tycker verkligen att Timrå med dagens organisation är värd en andra chans och hade säkerligen tyckt exakt samma sak om jag var Leksing. Nu blickar vi framåt, du som Leksandssupporter och jag som Timrådito. Leksand hör hemma i Elitserien och jag hoppas att Timrå bevisar att det är där de också hör hemma.
Lycka till.
mikenomad: Ja, det är skönt att det finns supportrar som gör annat än att klanka ner på andra lag. Ser faktiskt inte vad det skulle vara bra för.
Alla supportrar har ju samma kärlek till sporten.
Har aldrig klankat ner på ett lag med dålig ekonomi och lär aldrig göra det heller. Tycker att det ska avgöras på isen. Det är mest sportsligt.
Lycka till i Sveriges hetaste serie och jag säger detsamma, satsa med förnuft. Hoppas att ni bygger ihop något från grunden så att ni kanske kommer tillbaka med bra ekonomi om 2-3 år.
@burmag71 håller på att jobba in en bra grej med Nolander, laget som gick upp möter a-laget i aug, all överskott till ungdomsverksamheten!
Robinson ska han minst sagt ha cred för, den gode Link.
Och så kommer jag med ett av historiens sämsta fylleskämt. Sorry.
Hoppas att ni slipper det vi Leksingar fick leva med. Konstanta svarta rubriker, andra fans som helt plötsligt var experter inom ekonomi o.s.v
Hoppas verkligen att er rekonstruktion går bra!
Jag tycker att alla diskussioner om 'Norrporten-ville-sponsra-men-Timrå-tackade-nej-och-se-hur-det-gick' är rätt bottenlösa.
Men det gick bra till slut
NuMo: Zäta gnidröv kommer spela med modo en vacker dag var så säker, Timråhjärta har han tyvärr aldrig haft och kommer adrig att få.
Njurunda-hjärta ligger närmast till hands men jag säger inget-hjärta.
250kg kärlek:
Zäta borde ha valt att spela med er. Tråkigt att han valde att låta bli. Jag vill ha Timrå i ES. Jag tror att Zäta ångrar sig bittert och just därför kommer han säkerligen att kompensera det nu.
Nu har vi chansen att bygga upp en organisation som vi klarar av att hantera.
Och när vi går upp igen så kommer vi aldrig att göra samma misstag igen.
Mitt enda orosmoln är att jag inte kommer att kunna se lika många matcher.
I övrigt känner jag mig bara ledsen till 30 procent.
Så vad hade han egentligen åstadkommit under den tiden? Och om vi hade klarat kontraktet med honom i laget, så hade det inneburit att vi fått vara utan Norrportens pengar i ett par säsonger. Och det hade väl aldrig funkat?
Om det dessutom är som någon påstår att sponsorer skulle betala Zätas lön mot att inte sponsra efterföljande två år, tja, då hade det sett lite annorlunda ut. Dock är det nog så att föreningen kanske överlevt denna säsong och kanske någon till. Men det hade antagligen sett ännu mer ointressant ut denna säsong än den gångna. Så det var nog lika bra det som nu har hänt.
Och tj ce linkan o grabbarna vandrar iväg utan ansvar från det här? Fyyyyyyy faaaan.
Som donator till spelarjakten har jag inga problem med hur den funkar.