Timrå IK:s ekonomi
Eftersom situationen är som den är & har blivit så tror åtminstone jag att vi får ta det här med 10-12 milj spelarbudget med en nypa salt. Oavsett vilka besked det blir.
Ja, blir det kk så spelar det ju ingen roll. Då blir det namnbyte till Red Eagles Fans, eller nåt dylikt. Med Bragd-Birger & mikenomad på topp & jag längre bak i en mer defensiv roll.
Nappar banken så tror jag på det här. Då finns det en framtid, i min bok.
Om dom inte nappar då? Då är framtiden betydligt mörkare. Även om vi kommer att leva.
Vi kommer alltid att leva. Vi kommer aldrig att dö. Det har blivit mitt motto när jag skriver om TIK de senaste säsongerna. Det står jag för. Men det är förbannat mörkt nu alltså. Det var, inte på något sätt, bra att vi åkte ur. Om nu någon fortfarande är inne på det spåret.
De allsvenska lagen bygger lag medan vi får vänta. Det är inte bra att ligga långt efter med ett lagbygge ens i Hockeyallsvenskan.
Giv oss frid - Rädda Timrå IK
Skarin:
kamrater: vi hade 13 år dom hade 5 år typ
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article16555151.ab
små samhällen, vi har ju gjort fel ändå från början!.
Ingenting tyder på att dom är där vi är nu om fem år. Nada.
Beträffande min överarm och tallarna som pryder den så finns numera en plan även för den. Om någon till äventyrs legat sömnlös för den saken.
mikenomad: Jag köper inte Wifsta/Östrand.
Finns inte Timrå IK i någon form med så har jag ingen relation till det nybildade. Så enkelt är det.
Måste hitta en ny kärlek... inte lätt i den här åldern.
mikenomad: Wifsta/Östrand blir klockrent. Nästan så jag hoppas man byter namn oavsett hur det går.
Kanske det går att göra en ganska frän ryggsäck av den där armen med loggan bak lixom...? Eller ett vapenfodral.....
Hahl Bundy: Men kom igen, Timrå IK är ju sprungna ur W/Ö, Lillstrimma, Bert-Ola, Inge, vår stolta tradition, våra älskade myter från förr, vårt fundament...Skulle vi tvingas i KK och måste starta om under nytt namn så må det vara hänt. Ibland måste det till en kursändring vilket vår historia är full av. Från början 3 klubbar, Wifsta, Fagervik, Östrand, sedan 2 klubbar, sedan en, sedan namnbyte till Timrå IK. Det kanske är dags igen för en liten kursändring. Tänk om dåtidens fans av Fagervik och Wifsta tjurat på sin kammare för att sammanslagningen blev ett faktum och därför givit upp...Tror inte det va?
Är ju som ens syrra skulle gifta sig och byta efternamn, hon är ju fortfarande densamma som du älskar....
keni: Apropå 5 år..För fem år sedan hade vi 10 miljoner i eget kapital. Aftonbladet skrev denna profetia då....Man avslutar dock med "Men Lindqvist har ett trumkort. Pengar. Timrå Ik har stabil ekonomi och runt 10 miljoner i eget kapital"
mmmm, dom spenderade han kvickt.
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article11578128.ab?dxwIndex=0
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
jå1: om det där är ordet som timrå ik går under med så...
ja då blir det en klassiker...
Och visste inte ett jävla dugg om de usla ekonomiska risktagningarna som gjordes när vi låg på topp. Inte jag i alla fall.
Jag trodde allt var tipptopp och att vi skulle vara i final inom ett par år.
hubbenorlen: Känns som det är sudden nu i Timrå IK-BANKEN, snart straffar. Tommy Andersson lägger första, sedan Nollan..SHB och Swedbank skickar fram respektive kontorschef
Och ingen rapportering på swehockey.....
Redigerad kommentar
mikenomad: jag måste kolla med en expert på modernt internet språk...
åker till närmsta gymnasium...
återkommer...
Har ni kollat med dessa? De brukar låna ut till hockeyklubbar med tveksamma säkerheter som grund.
Privat
Inget är ju bekräftat nånstans än. Men min feeling är allt annat än bra. Surrade på telefon igår med div. fd HS profiler. Hoppas allt löser sig. Ser ruskigt tungt ut.
Jag skulle naturligtvis skrivit : "Rykten gör gällande" istället för "verkar det som".
Jag beklagar villfarelsen för många vilsna själar just nu.
" Två av tre möjliga banker har nu hoppat av uppger Timrå IK:s supporterklubb."
Hmm..
Alltså den där Lunneborg...Jag har retat mig på hans Mittnyttsreportage en längre tid nu. Han är en UG-wannabe som försöker att överdramatisera allt och då menar jag inte hockeyn.
Var fan hittar han Supporterklubben i det här? Och Greven blir officiell talesperson...