Vad tycks?
781844 · Nästa » Till forumet
Sv: Vad tycks?
Ambroo: Ja tyckte du sa att du hade utförsåknings skidor? - Ja men det här e det, 200:- i gula tidningen...och så fick jag den här till... - va e de? -Reservskidspets av aluminium.
Sv: Vad tycks?
El Maco: Gruppindelningen skulle förmodligen kunna se ut som du skriver, men underskatta icke alpländernas toppar... Jag vill minnas att BÅG och Runken vann ett Europacup-guld med Feldkirch (Österrike) sent 90-tal;-)
Sv: Vad tycks?
El Maco: Man ska väl in med 10 matcher till i ett redan späckat program ?
Men visst, slipper vi nån av landslagsturneringarna så....
Sv: Vad tycks?
JD: Tja, fyra åttalagsgrupper. Säg att Sverige, Finland, Tjeckien, Ryssland får med fyra lag var, ett till varje pool. Schweiz och Tyskland får med tre lag var. Sedan fyller man på med lag från Slovakien, Italien, Österrike, UK, Frankrike, Danmark. Det är klart att man blir lagom upphetsad av att se ett österikiskt lag kanske...
Sv: Vad tycks?
...finns i och för sig mycket att fundera på. Mer matcher ställer större krav på bredd i trupperna. Utrymmet för Tre Kronor blir mindre. Elitserielagen kommer att dränera allsvenskan på fler spelare för att ha 25-26 man att välja på. Å andra sidan kan man kanske använda J20-spelarna mer frekvent för A-lagsspel-
Sv: Vad tycks?
dr-nix: standarden på - och den svenska kunskapen om - lagen utanför Elitserien har ökat. Jag skulle vara intresserad av att följa Timrå i en sådan serie. Betydligt mer spännande än fotbollens Royal league... Eller UEFA-Cup kval mot Cork eller Traktor Tblisi som väl är det som erbjuds av svensk klubbfotboll.
Sv: Vad tycks?
Ambroo: så länge som det ses som ett CL för hockey så är det bra, jag vill inte ha någon reguljär Europaliga utan en cup med tillräckligt mycket pengar inblandat för att även Svenska och Finska klubbar ska bli intresserade.
det skulla vara roligt om inte fbk kom med