vault: självfallet måste man möta starkt motstånd, men min poäng är att lagets slagkraft kanske inte var så enkel att bedöma när träningsmatcherna bokades.
Mostånd?
104271 · Nästa » Till forumet
Sv: Mostånd?
Vad som är rätt eller fel är ju lite svårt lämnar jag därhän. Men man kan ju konstatera att motstånder vara lite svagt i 2 av 3 matcher, men frågan är om man kunde veta på förhand att vi skulle vara så överlägsna mot tex norrkollegan Vallentuna när träningsmatcherna bokades. Det kanske är så att vi är bättre än vad som beräknades och att vi då inte får starkt motstånd.
Sv: Mostånd?
ForzamalmJR: Vi diskutera faktiskt det där igår och jag håller med Merxx att det är ingen nackdel att möta mediokert motstånd i början så man får spela in sig. Möta motståndare som är ett par nummer förstora är jag lite tveksam till. Sen är det viktigt tycker jag att spelarna som ínte har allsvensk rutin får känna på hockeyn mot allsvenska lag, varje match är ju en erfarenhet.
Mostånd?
Tjena!
Hade en diskussion med ett par polare över ett par kalla i helgen vad beträffar motstånd i träningsmatcher. Nu har TAIF gjort två på raken mot inget vidare motstånd och gjort 9 mål i båda. "Ingen bra värdemätare" skrivs det här och det kan man ju hålla med om. På ett sätt. Men, hur är det med för- och nackdelarna med lättare motstånd på försäsongen?
Halmstad mötte t.ex. DIF (0-4) och fick bara iväg 10 skott på mål. Oskarshamn gjorde 2-8 på samma lag. Kommer dessa lag att må bra av att inte ha en chans mot dessa lag på försäsongen? Och hur är det för AIF? Jag tror att det är jäkligt bra att få känna i början att man får göra mål, att många spelare är med i poängproducerandet. Vad tror ni andra? Debatt!! TAIF möter inget motstånd från ett hål upp i systemet. Vad tror ni?
Jävligt kul att se att juniorerna tar för sig! Det känns helskönt med tanke på klubbens strategi på lång sikt!
...spännande att se mot IKO på onsdag!
Hade en diskussion med ett par polare över ett par kalla i helgen vad beträffar motstånd i träningsmatcher. Nu har TAIF gjort två på raken mot inget vidare motstånd och gjort 9 mål i båda. "Ingen bra värdemätare" skrivs det här och det kan man ju hålla med om. På ett sätt. Men, hur är det med för- och nackdelarna med lättare motstånd på försäsongen?
Halmstad mötte t.ex. DIF (0-4) och fick bara iväg 10 skott på mål. Oskarshamn gjorde 2-8 på samma lag. Kommer dessa lag att må bra av att inte ha en chans mot dessa lag på försäsongen? Och hur är det för AIF? Jag tror att det är jäkligt bra att få känna i början att man får göra mål, att många spelare är med i poängproducerandet. Vad tror ni andra? Debatt!! TAIF möter inget motstånd från ett hål upp i systemet. Vad tror ni?
Jävligt kul att se att juniorerna tar för sig! Det känns helskönt med tanke på klubbens strategi på lång sikt!
...spännande att se mot IKO på onsdag!