Nästa säsong
« Föregående · 260303 Till forumet
Sv: Nästa säsong
Spela in många egna juniorer, bygg ett lag från grunden, skaffa hit en bra tränare snabbt och få ordning på det ekonomiska.
Något för styrelsen att jobba med.
Något för styrelsen att jobba med.
Sv: Nästa säsong
Johnny B Good: Ja det ska man helt klart göra men det behövs en stomme av mer rutinerade spelare om man ska spela in juniorer annars blir det raka vägen neråt! Farlig balansgång men en väg man måste ta! Kan man spela in Magnusson, alosha, fors och bremer som ordinarie under en säsong är det mkt bra!
Sv: Nästa säsong
Tyvärr är det väl så här att ska vi upp genast så gäller det ju att få ihop ett minst lika bra lag som Växjö har haft iår.
Å det kanske inte är så lätt.
Tror nog att ett inspirerat AIF givetvis hade kunnat ge Lakers en rejäl match.
Men som sagt det krävs ett bra gäng för att vinna ettan.
Å det kanske inte är så lätt.
Tror nog att ett inspirerat AIF givetvis hade kunnat ge Lakers en rejäl match.
Men som sagt det krävs ett bra gäng för att vinna ettan.
Sv: Nästa säsong
The Sittingbull: Om jag har förstått det hela rätt så är det inte meningen att Taif ska gå upp redan nästa säsong. Istället är det så att klubben ska ta ett par hundår i div 1, få ordning på ekonomin och sedan försöka ta steget upp till säsongen 2005/2006 då Taif firar 100-års-jubeleum.
Sv: Nästa säsong
Kan väl bara verifiera det Johnny B Good sa, tycker också att det låter som en bra ide från TAIF's sida. Hoppas nu bara att Tranåsborna kan acceptera detta.
Det Örebro gjorde denna säsong är ju bara att skjuta upp problemen, de kommer falla desto hårdare när det väl är dags tror jag. Tyvärr lyckades de locka spelare från Tranås med detta luftslott.
För de som vill vara med och stödja TAIF så kan jag väl tipsa om att det finns lediga platser i vårat V75 system där hälften av vinsterna går till TAIF. Vi kör fem omgångar/veckor i stöten, lägger 50:- var per vecka. Inga större vinster ännu men när det väl kommer blir det desto roligare. :)
Det Örebro gjorde denna säsong är ju bara att skjuta upp problemen, de kommer falla desto hårdare när det väl är dags tror jag. Tyvärr lyckades de locka spelare från Tranås med detta luftslott.
För de som vill vara med och stödja TAIF så kan jag väl tipsa om att det finns lediga platser i vårat V75 system där hälften av vinsterna går till TAIF. Vi kör fem omgångar/veckor i stöten, lägger 50:- var per vecka. Inga större vinster ännu men när det väl kommer blir det desto roligare. :)
Sv: Nästa säsong
Johnny B Good: Det låter som en sund idé, skulle väl passsa perfekt med avancemang samtidigt som 100års firandet.
Sv: Nästa säsong
The Sittingbull:
Skönt att höra att alla domedagsprofeter har tystnat...........för de fattar inte vad det handlar om ett jävla skit.
Skönt att höra att alla domedagsprofeter har tystnat...........för de fattar inte vad det handlar om ett jävla skit.
Sv: Nästa säsong
Johnny B Good: Låter vettigt att satsa på en tre-årsplan för att försöka ta steget upp! Bygga upp laget både med spelare som redan finns i klubben, lite juniorer och långsiktiga spelarförvärv samtidigt som man försöker att arbeta på ekonomin!
Hoppas att vi och framförallt spelarna snarast får reda på vilken tränare vi får nästa säsong så förhandlingarna med spelarna kan ta fart på allvar!
Hoppas att vi och framförallt spelarna snarast får reda på vilken tränare vi får nästa säsong så förhandlingarna med spelarna kan ta fart på allvar!
Sv: Nästa säsong
Nybro Vikings och centern Tobias Johwelin har sedan tidigare fört diskussioner om nästa säsong. Några konkreta förslag har dock inte kunnat läggas så länge Johwelin varit i spel med sitt Tranås.
- Jag har sagt till Nybro att jag är intresserad och det börjar bli dags för dem att höra av sig nu. Fortfarande har jag inte bestämt mig än, men att vi åker ned i ettan med Tranås kommer att spela in i mitt beslut. Jag spelar helst i allsvenskan, säger Tobias Johwelin.
saxat ur tidningen barometen gårdagsnumret!
- Jag har sagt till Nybro att jag är intresserad och det börjar bli dags för dem att höra av sig nu. Fortfarande har jag inte bestämt mig än, men att vi åker ned i ettan med Tranås kommer att spela in i mitt beslut. Jag spelar helst i allsvenskan, säger Tobias Johwelin.
saxat ur tidningen barometen gårdagsnumret!
Sv: Nästa säsong
Merxx:
Det blir nog bra för Tobbe med nåt nytt.........hoppas han kan får en nytändning då och spelar lika bra som han gjorde för ett par år sedan det unnar jag honom för allt bra han gjort tidigare i TAIF. I år har det inte stämt alls i hans spel men potential det har han definitivt.....
Det blir nog bra för Tobbe med nåt nytt.........hoppas han kan får en nytändning då och spelar lika bra som han gjorde för ett par år sedan det unnar jag honom för allt bra han gjort tidigare i TAIF. I år har det inte stämt alls i hans spel men potential det har han definitivt.....
Sv: Nästa säsong
TRex: Kan hålla med! Men vill gärna behålla Tobbe han skulle vara mkt bra att ha för Taif i ettan!
Sv: Nästa säsong
Kollade derbygrupperna och vi spelar alltså dubbla matcher hemma och borta mot: Tvåstad, Hästen, Borås, Mariestad och Skövde!
« Föregående · 260303
Och det är faktiskt kul att sikta på att gå upp i en högre serie. Det kan vi ju inte göra i allsvenskan. Om man vill vara realistisk vill säga.
Hoppas sommaren går fort och att nedsläppet kommer snart!