Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Kanske lika bra att Mårts träd inte fick växa upp till himlen redan i första försöket.
För tänk vilka rubriker som Nyström, Ros och dom andra mediatomtarna då hade fått slå upp?
Vi hade redan varit klara VM-segrare....
Usch avslutningen var ändå i bistraste laget. Tom i uppehållet ska man måsta känna på den beska smaken av nederlag :)
Dom sa det även i tv, jag har för mig att sverige låg under med 3-1 mot tjeckien första matchen..?
Men jag har aldrig sett storheten i Daniel Fernholm som verkar prenumerera på en plats i 3 kr.
MÅLVAKTER:
1. Stefan Liv
30. Daniel Larsson
BACKAR
3. Sebastian Erixon
4. Mattias Ekholm
5. Daniel Fernholm
6. Magnus Johansson
7. David Rundblad
19. Elias Fälth
23. David Petrasek
44. Jonas Junland
FORWARDS
10. Joakim Lindström
11. Björn Melin
12. Marcus Krüger
14. Niklas Nordgren
15. Mattias Sjögren
16. Dick Axelsson
20. Martin Thörnberg
22. Niklas Persson
26. Niklas Olausson
27. Robert Nilsson
33. Jakob Silfverberg
79. Fredrik Warg
91. Andreas Jämtin
Jag hamnade i en diskussion med en kollega idag och han ville ha det till att det var någon gång så sent som på 2000-talet vilket jag då bestred. Jag hade då för mig att jag hade sett bl.a ryssfemman göra sitt sista VM i Globen 1989 innan de spreds med vinden över världen, och detta på TV3, vilket då var helt i sin ordning! =)
Se det var en rejäl skräll. Jösses vilken tur Tjeckien hade i turneringen i allmänhet och i finalen i synnerhet. Ryskt mål en sekund för sent i den första perioden, ett par stolpskott, tjeckiskt pp i fem minuter av tredje perioden på hårt dömt matchstraff, med mera.
Kan inte tolka artikeln som påstår att timouten gjordes i avsikt att få jubla över segern som nåt annat än ett fånigt och magsurt försök av media att försöka få sista ordet.
Nu verkar inte alla mediaexperter vara så magsura som vissa är men det beror nog snarare på att dom förhoppningsvis skäms en aning, och inget annat.
Tycker att Boork ändå har varit sansad i sin kritik överlag och att han har rätt angående BÅG:s brister, främst vad gäller en övergripande strategi för hur landslaget ska spela.
Ngt Boork dock verkar sakna är humor.
Hur kan han på fullt allvar tro att BÅG tar en TO med 1 sekund kvar av matchen, om det inte handlar om en speciell anledning?
Spelar roll om tyskarna nu missuppfattat agerandet, dom fick ju en förklaring till timeouten efter matchen.
Om dom inte har förmågan att trots förklaringen förstå agerandet så bekräftar man isf bara fördomarna de flesta har om tyskar överlag: dom har ingen humor.
TV6 och Aftonbladet för vara hur sura som helst på Bengt-Åke. Faktum kvarstår han är ensam coach om att ha vunnit OS och VM-guld samma år.
Jag skiter i hans mediatuggande så länge som resultaten blev vad de blev.
Snacka om att vilja ha "sista ordet"
Vägrade komma till TV-studion | Ishockey-VM 2010 | Internationellt | Hockey | Sportbladet | AftonbladetHånade TV6 ? i direktsändning | Ishockey-VM 2010 | Internationellt | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
att ta en time-out.
Men herregud vad vet dom om hockey?
Nä.Det största misstaget gjorde Harju som la en icing.
Grundkurs 1A "Alla som vet" Man slår inte en icing med 13sek kvar.
Och ger bort en tekning i anfallszon.
Det fattar tom jag som inte ens kan åka skridskor.
Redigerad kommentar
spud: "Pelle är mycket smartare än BÅG, han vet att allt går mycket enklare om man har med sig media än har de emot sig."
Precis.
Därför bör Mårts alltid rådfråga Nyström, EK och dom andra jätteexperterna i media, INNAN han tar ex en timeout i slutsekunderna.
Eller bättre upp: varför inte låta experterna leda landslaget från sina resp redaktioner?
Tänk så mkt pengar förbundet då kommer att spara, för att inte tala om hur många guld vi kommer att ta?
Medias kampanj mot BÅG har pågått en längre tid och den beror enbart på att BÅG sagt vad han tycker om mediaexperterna och deras okunniga korkade kappvänderi.
Trots att Sverige gör en riktigt bra match så måste man självfallet försöka hitta nåt som BÅG kan lastas för, nu blev det en fullt normal TO i slutsekunderna.
Det komiska är att det var spelarna själva som ville ha lite vila, men det bryr sig mediatomtarna inte om. Man hade redan bestämt sig för sågningsrubrikerna INNAN vi fick nån förklaring till varför man tog TO.
Är det nån som öht hört eller sett nån kritik mot ex den spelare som försökte skicka pucken i öppet mål men som i stället resulterade i den tekning som bäddade för kvitteringen?
Nä, inte ett ord.
Där har du det egentliga misstaget som avgör det hela, om man nu vill försöka hitta nån syndabock.
En lätt lyftning ut ur zon lagom hård för att undgå en icing hade räckt, svårare är det inte. Det är isf en lika stor dödssynd att försöka hitta det öppna målet och riskera en icing i slutsekunderna som att ta en timeout i samma läge, om vi nu ska börja leta dödssynder.
Skillnaden är som sagt att spelarna själva ville ha en TO, och man kan ju bara föreställa sig rubrikerna ifall BÅG hade nekat spelarna detta och tjeckerna ändå kvitterat?
Nu är det mer tillfälligheter som avgör: Magnus Johansson lyckas inte låsa pucken bakom mål, tjecken vinner kampen och skickar in pucken på chans framför mål.
Där glömmer våra 2 killar att vrida på huvudet, puckfan slinker igenom och Rachunek kan helt ostörd få ladda från slottet.
Surt som fan, men sånt som händer....
Och det är INTE Wikegård som ligger bakom hatet som finns mot BÅG, det har han(BÅG) skapat själv. Tror snarare att Wikegårds kommentarer stärkt BÅG.
BÅG har med sin arroganta inställning till allt och alla gjort sig omöjlig inom svensk hockey för en väldigt lång tid.
spud: Mårts kommer garanterat vara lika "hatad" han med inom en 3-5 år bland svennebanan-supportrarna ute i stugorna. Krävs bara att Wikegård börjar raljera så sprids det som en löpeld sen.
Någon som minns Lars Lagerbäck? Hardy Nilsson då? Någon?
Robert Pettersson säger det rätt så bra i just dagens fall.