« Föregående · 3034238 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Hockey VM 2026
+ 3
Sv: Hockey VM 2026
#33:
Frondell kvitterar, hoppas Samhall är nöjd som bänkat honom nästan hela turneringen
Jävla sopa han är Hallam som inte ser potentialen i de unga spelarna
Frondell kvitterar, hoppas Samhall är nöjd som bänkat honom nästan hela turneringen
Jävla sopa han är Hallam som inte ser potentialen i de unga spelarna
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Hockeyn kanske ska börja göra som curlingen, skicka bästa klubblag till VM.🤔
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Nej, det är ju inte direkt Hellberg som bjuder Slovakien på friläget som ger målchansen.
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby:
Dock skall inte Hellberg lastas för det där målet, han gjorde en snygg dubbelräddning innan.
Snyggt avslut
Dock skall inte Hellberg lastas för det där målet, han gjorde en snygg dubbelräddning innan.
Snyggt avslut
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Der svenska "försvarsspelet" visar sin rätta nivå IGEN och vi har 1-0 Slovakien.
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
SPOODI:
Sverige tar sig i kragen och vinner, jag är tämligen säker
Fö så kommer jag saknar Koblar i Leksand, frågan är hur bra killen kan bli, 2 mål i dag för Norge
Sverige tar sig i kragen och vinner, jag är tämligen säker
Fö så kommer jag saknar Koblar i Leksand, frågan är hur bra killen kan bli, 2 mål i dag för Norge
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
Sverige vinner med 3-2 idag kom ihåg vart ni läste det först! Med risk för att få äta upp det här i eftermiddag. Men jag tror att Slovakien kommer att passa Sverige bättre än vad Norge gjorde.
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
SPOODI: Nåja, vi ska väl spela om det först, men Sveriges chans till seger ser jag som väldigt liten. Nu kommer jag inte vara alls särskilt besviken. Nej, snarare skadeglad åt Samhallsystemet som varit dömt att misslyckas redan från början.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Om lite mer än 4h är VM slut för Sverige och fiaskot konstaterat. Sverige missar slutspelet efter förlust mot Slovakien.
Sv: Hockey VM 2026
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
dempa: Du har rätt. 39 poäng av an back är mer än godkänt, särskilt i ett lag som haft tydliga offensiva problem hela säsongen. Jag vet inte varför jag skrev som jag skrev. Jag kollade i vilket fall inte upp fakta innan.
Ja, jag följer Leafs och borde "ha koll". Nu har Torontos säsong varit allt annat än positiv och då är det lätt att enbart fokusera på vad som varit dåligt. Jag kunde liksom aldrig se att OEL ändå gjorde en såpass bra säsong TROTS att så många andra spelare inte nådde nöjvärd nivå.
Men igen, klantigt att måla upp en svensk back som misslyckad. My bad.
Ja, jag följer Leafs och borde "ha koll". Nu har Torontos säsong varit allt annat än positiv och då är det lätt att enbart fokusera på vad som varit dåligt. Jag kunde liksom aldrig se att OEL ändå gjorde en såpass bra säsong TROTS att så många andra spelare inte nådde nöjvärd nivå.
Men igen, klantigt att måla upp en svensk back som misslyckad. My bad.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: OEL hsr väl inte haft en usel säsong, han har ju haft en rätt skaplig säsong vill jag påstå att jag läst i flera olika medier.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: OEL har haft en rätt usel säsong i Leafs också, ändå tar man ut honom?
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
dempa:
Jag tycker egentligen inte det är något fel på laguttagningen av Hallam, det är snarare så att han är en usel matchcoach och inte lyckas få ut 100 % av alla spelare
Hade Grönborg coachat denna turnering hade Sverige med största sannolikhet varit med i toppen, jag gillade Hallam i Lakers och han var en ödmjuk tränare som verkade jättetrevlig och många tyckte om honom men nu verkar han bitter, trött och väldigt tråkigt i intervjuer,
Joel Persson är f.ö bästa backen i VM i Sverige tillsammans med Ekholm, ser man inte vilket defensivt jobb Joel gör så borde man inte yttra sig att han är usel och inte skall med i VM
Däremot gör det ont att säga att OEL inte kommit upp i normal standard, detta säger jag trots att jag är Leksing.
Jag tycker egentligen inte det är något fel på laguttagningen av Hallam, det är snarare så att han är en usel matchcoach och inte lyckas få ut 100 % av alla spelare
Hade Grönborg coachat denna turnering hade Sverige med största sannolikhet varit med i toppen, jag gillade Hallam i Lakers och han var en ödmjuk tränare som verkade jättetrevlig och många tyckte om honom men nu verkar han bitter, trött och väldigt tråkigt i intervjuer,
Joel Persson är f.ö bästa backen i VM i Sverige tillsammans med Ekholm, ser man inte vilket defensivt jobb Joel gör så borde man inte yttra sig att han är usel och inte skall med i VM
Däremot gör det ont att säga att OEL inte kommit upp i normal standard, detta säger jag trots att jag är Leksing.
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: det säger ju allt vilket skitlag vi har när man har en spelare som Jacob de la Rose med
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
ELFBIF: Nej, nu krävdes det ju ett Kanada som kunde prestera sina offensiva kvalitéer och på det viset gjorde man skillnad. Sverige har väl i stort sett bara Lucas Raymond uppe på den nivån.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
dempa: Kollar på matchen och jag ser inte mycket som talar för att vi ska kunna spöa Slovakien.
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: tack för den, då har ändå sverige chansen imorgon, men lite mot en mardrömsmotståndare vill jag säga. Känns som vi snubblat på Slovakien orimligt många gånger, underskattning?
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
roger_sundsvall: Slovakien har Kanada och oss kvar, förlorar de mot Kanada och oss är vi väl vidare? Men…. under all kritik detta, knappt man unnar de det
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
2 mål insläppta i powerplay... Fortsätter det såhär så missar vi slutspel... Perfekt slut för Hallam.
+ 3
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Skönt det är att detta är Sam Hallams sista turnering som förbundskapten. Tycker hans laguttagningar alltid har varit ogenomtänkta.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
JoJo2613:
Trodde inte det skulle godkännas när jag såg det men när man fick se massa repriser så får man ge de kanadensiska domarna rätt.
Trodde inte det skulle godkännas när jag såg det men när man fick se massa repriser så får man ge de kanadensiska domarna rätt.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby:
Josi är ju klass, synd att han aldrig fått vinna SC. Han har en final mot Pittsburgh 2017 som Nashville förlorade. Man unnar spelare som honom att vinna
Finns många spelare man önskar skulle vunnit bucklan, Sundin, Thornton, Pavelski, Josi m.fl
Josi är ju klass, synd att han aldrig fått vinna SC. Han har en final mot Pittsburgh 2017 som Nashville förlorade. Man unnar spelare som honom att vinna
Finns många spelare man önskar skulle vunnit bucklan, Sundin, Thornton, Pavelski, Josi m.fl
+ 3
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Roman Josi gör hattrick mot Slovakien. Ingen större skräll haha
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Jag hade lite bråttom med min glädje. Matchen mot Österrike kan bli deras räddning.
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby:
Chansen finns väl än för USA än eller?
De har ju 2 matcher kvar så de är ju beroende av resultaten i de andra matcherna
USA har Ungern och Österrike kvar att möta
Detta är ju inte kört på långa vägar
Chansen finns väl än för USA än eller?
De har ju 2 matcher kvar så de är ju beroende av resultaten i de andra matcherna
USA har Ungern och Österrike kvar att möta
Detta är ju inte kört på långa vägar
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Och nu är regerande världsmästarna USA borta från spel i kvartsfinalerna.
...eller?? 🤣
...eller?? 🤣
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
mattias - 74: Både Slovakien - Tjeckien och Sverige - Norge blir ju viktiga derbymatcher där utgången på förhand är mer än oviss.
Mitt tips: Tjeckien vinner efter OT 3-2. Sverige vinner 3-1.
Mitt tips: Tjeckien vinner efter OT 3-2. Sverige vinner 3-1.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby:
3 riktigt intressant matcher idag
1220
Lettland - USA
1620
Slovakien - Tjeckien
2020
Norge - Sverige
USA bör lösa seger mot Lettland även om man inte imponerat än, Slovakien - Tjeckien kommer bli en riktigt intressant match att följa. Rivaliteten b.la
Sverige bör vinna mot Norge även om man såg vad Norge kan i sina bästa stunder mot Kanada.
4 - 2 till Tre Kronor?
3 riktigt intressant matcher idag
1220
Lettland - USA
1620
Slovakien - Tjeckien
2020
Norge - Sverige
USA bör lösa seger mot Lettland även om man inte imponerat än, Slovakien - Tjeckien kommer bli en riktigt intressant match att följa. Rivaliteten b.la
Sverige bör vinna mot Norge även om man såg vad Norge kan i sina bästa stunder mot Kanada.
4 - 2 till Tre Kronor?
+ 2
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Norge fortsätter med en hög press mot Kanada vilket närapå tar laget till ledning på nytt, men Eriksen lyckas med konststycket att missa helt öppet mål. Status quo inför tredje perioden.
Kanada drar på sig en sjukt onödig too many players utvisning i slutet och dramatiken fortsätter.
Kanada drar på sig en sjukt onödig too many players utvisning i slutet och dramatiken fortsätter.
+ 1
Sv: Hockey VM 2026
Rip Kirby: Norge ger sig inte då man återtar ledningen genom Noah Steen till 3-2.
+ 1
« Föregående · 3034238 · Nästa »