1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778992 inlägg · 7967 ämnen
3038536 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
Sportnisse:
Det slutar nog med att Alcen hör av sig till Daniel Casselståhl, Kösa Karjalainen och Walle Wahlberg så dammar dom 3 av en sista vända.

Sv: A proposito de nada
Makita: Frågan är varför ens ha en sportchef!
De här förvärven som så långt presenterats krävs det ingen större prestation eller arbetsinsats för att presentera.

Sv: A proposito de nada
Huge: Får precisera för språkprofessor huge. Menar att alcen snöar in på en viss spelare å väntar . Blir det inget så har tiden gått å hyllorna tömts . Då blir det dags igen för att söka alternativ d el e and so on . På en mycke lägre hylla . Lex palu som till slut gick till öret istället . Vet det inte var Alcén som väntade den gången .

Sv: A proposito de nada
Huge: Attans vilken otur J.A verkar ha med velande spelare.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det kanske är spelarna som velar?

Ja, det var just det jag försökte säga också.
Bara med en lite annorlunda formulering.
Att spelarna har en egen vilja och har rätt att tacka nej till Alcen, verkar vara nåt som är fullständigt obegripligt och märkligt i grismöbelns värld.

Sv: A proposito de nada
Mattson: Ingår väl i o f s två matcher plus kringarrangemang i det men låter dyrt.

Dom får slänga in uppträdanden med Di Leva och Sven-Ingvars på köpet om det ska kunna bli fullt.
:-)

Sv: A proposito de nada
Huge: Det var inte det svar jag förväntat mig. Jag hade förväntat mig nåt i stil med:

Hur vet du att det är just Alcen som velar?
Det kanske är spelarna som velar?

:-)

Sv: A proposito de nada
Skapliga priser vid utomhusmatchen. Sittplats 895 kr, ståplats 750 kr. Kan man sälja ut arenan med dom priserna?

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Det vet jag med..Vi får se vem som har rätt vid säsongsstart.

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Ditt jävla kinkiga och otåliga bebisgnäll har redan straffat oss tåliga och vuxna supportrar och det
kommer med säkerhet att fortsätta straffa oss under hela nästa säsong.
Jag föreslår att du lägger en motion när SHL har sitt årsmöte som går ut på att ingen sportchef ska behöva invänta nån påskrift öht.
När en SC vill ha en spelare så räcker det att sportchefen skriver på och därefter är spelaren ifråga automatiskt bunden av gällande kontrakt.

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Jag vet vad Huge skulle svara dig :-)

Sv: A proposito de nada
Makita: alcens djävla velande å väntade på vissa eventuella spelares påskrifter kommer straffa Brynäs inför kommande säsong .

Sv: A proposito de nada
Makita:
Du har förvisso en poäng, vi har t.ex. redan presenterat Gunler som ju spelade i samma lag som Välimäki, men det behöver inte betyda att han inte skrivit på för BIF. Ibland brukar det ta en stund för klubbarna att presentera en spelare.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Detta anser jag är troligt.
Även Alcens plan C har spruckit på backsidan.
Vi har inte sett att Välimäki klar för Brynäs ännu.
Vilket troligtvis betyder att han väntar in eventuella bud ifrån någon NHL klubb likt Järnkrok 1Juli
Aho där i mot är klar för Växjö eftersom de har hans påskrift och vi har passerat 15 Juni.
Så troligtvis hamnar inte Välimäki i Brynäs.

Sv: A proposito de nada
Nästa onsdag kl 18.00 börjar Free Agency. Klubbarna kan då börja signa spelare som ej har kontrakt.

Innan dess; fredag-lördag är det draft. Brukar vara lite småintressant. Var i Florida 2017, slog på TV:n och av en slump var det första jag såg Jesper Boqvist gå som 36:a :-)

Sv: A proposito de nada
magr: Ja, jag tyckte det var bra av Svedman att vara transparent med att Brynäs även har ett eget avtal med Red Bull.

3038536 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Anders Berg:
Gunler kan väl inte räknas som svikare... tror inte ens Alcen ville ha honom.
Om vi ska börja med dom där töntiga sakerna kan man ju bua åt Johannesson i Frölunda, Kellman i Rögle, Eklind i Malmö osv... ingen av dessa ... | Läs mer
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)