1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 779021 inlägg · 7967 ämnen
3038611 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: A proposito de nada
parks: Då lyssnar vi och lär oss uttala hans namn

youtu.be/Fl7BoBRddIU?is=MZA4TNAcI_COSpgA

Sv: A proposito de nada
Mäktig värvning! Välkommen till Sveriges finaste hockeyklubb, suomenpojkka! Hatten av till Alcén!

Sv: A proposito de nada
Välkommen Juuso Välimäki! Men man blir fundersam när han säger truppen vi har är otrolig och jag ser verkligen fram emot att påbörja resan mot att ta ett SM-guld med Brynäs IF....

Sv: A proposito de nada
KulaShaker:

Grattis till en fantastisk värvning på förhand, nu hoppas jag för eran skull att inte Carolina kallar tillbaks honom under kommande säsong.

Bra jobbat av Alcen

Sv: A proposito de nada
Jugge: Hoppas och tror det kommer blir bra!

Sv: A proposito de nada
Erat: Vad skönt att Alcen snöar in på en spelare och väntar, istf att hugga på första bästa i mitten på maj bara för att lugna alla kinkiga och otåliga fans...

Sv: A proposito de nada
slöhög322: Välimäki är så klart den allra högsta hyllan man kan få till SHL utan att spelaren har någon anknytning till klubben sedan tidigare. Är man bättre blir man kvar där borta.

Sv: A proposito de nada
Greatredwing : Gottans! Tror han kommer tillföra.

Sv: A proposito de nada
Jugge: allt kan ju gå åt helvete men mycket mer uppsida kan man väl inte hitta hos en värvning?

Sv: A proposito de nada
ME88x: Efter LC

Vem som haft störst framgång på andra sidan pölen mellan Välimäki och LC är inte ens en match.

Men vem som blir mest framgångsrik i SHL nu kan vi väl återkomma till fram mot årsskiftet? LC kommer inte att ha spelat i SHL på 9 år när säsongen drar igång och Välimäki har aldrig gjort det.

Ska bli oerhört spännande att se Välimäki i världens finaste tröja. Det spelsinnet, skottet samt 190cm/100kg snackar man inte bort.

Sv: A proposito de nada
Erat: Än i verkligheten?!:-D

Sv: A proposito de nada
Erat: Brynäs: Han står noterad för 72 poäng (11+61) på 272 NHL-matcher. I AHL har det blivit 55 poäng (13+42) på 83 matcher. Säsongen 2024/25 blev han uttagen till den finska 4 Nations-truppen.
Samt 14 poäng på 21 matcher i senaste AHL-slutspelet.
OBS han är back.

Högre hylla monumentale än LC.

Sv: A proposito de nada
Erat: Kanske, men inte en bättre värvning. Hade verkligen varit bättre med LC med lokal anknytning, språket, känner stora delar av laget samt att vi inte har speciellt bra historik med finnar i laget i modern tid.

Sv: A proposito de nada
ME88x: Välimäki är betydligt bättre på pappret

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Ganska förlösande att det blev officiellt klart får man ändå lov att säga.

Sv: A proposito de nada
Erat: 100% sillyns bästa back. Högst troligt SHL:s bästa offensiva back.

Sv: A proposito de nada
Erat: Efter LC

Verkar helt klart vara en bra kille!

Sv: A proposito de nada
Oj . En pusselbit på plats . Vi får hoppas han är sååå bra som vissa säger . Och inte går sönder igen.

Sv: A proposito de nada
Nu kan alla suga på en lös karamell och sitt ner i båten. Sillyns bästa back.

Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Inte en finne nu igen

Sv: A proposito de nada
Mrassarson: Där satt den!!!!!

Sv: A proposito de nada
BOOOM
Uppladdat:

500x0-screenshot20260623202212x.jpg



Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt

Sv: A proposito de nada
Nufcbifcaps: Johan Brummer var väl lovande ett kort tag. Kommer ihåg att en gubbe bakom mig halva matchen tjatade med sin kompis om att tränaren skulle spela honom. Brynäs hamnade i underläge. Junioren Brummer kom in.
Gubben sa att nu ska ni se på fart. Blev lite fart. Ett litet tag. Sedan har jag inga fler minnen av honom. Tror dock han var skaplig i VIK senare.

Sv: A proposito de nada
Pettisbif: Dacke signar (som spelare)...

Sv: A proposito de nada
Sportnisse: Nä, ibland behöver Alcen inte göra så mkt för att han ska lyckas värva nån han vill ha.
Perfekt, då kan han lägga lite mer tid på spelare som ev står högre upp på värvningslistan.

Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: Du vet inte ett skit om hur Alcen jobbar, vilka han ev väntar besked från, vilka som ev redan är klara osv osv.
Mao: du bara jagar upp dig själv och målar upp ett killgissarscenario som inte är baserad på nån som helst fakta.

Med vänlig hälsning
Din egen språkprofessor

Sv: A proposito de nada
ME88x: Till Alcens försvar vill jag dock tillägga:
det är snabbt och enkelt att värva dåliga spelare som inte har en chans på NHL och som få andra SHL-lag vill ha.
Eftertraktade riktigt bra spelare däremot är knepigare och kan ta tid - om dom först vill se om dom kan få erbjudanden från NHL.

Så det är bara att välja vilken hylla man vill att Alcen ska sikta på.

Notera:
hemvändare följer oftast inte denna mall
även sena värvningar kan bli fel /Delia t ex
sena värvningar kan bli bra /Trivigno, De Haan, Rafferty, Bellows, DIFs fjolårsvärvningar t ex

Sv: A proposito de nada
Sportnisse:
Det slutar nog med att Alcen hör av sig till Daniel Casselståhl, Kösa Karjalainen och Walle Wahlberg så dammar dom 3 av en sista vända.

Sv: A proposito de nada
Makita: Frågan är varför ens ha en sportchef!
De här förvärven som så långt presenterats krävs det ingen större prestation eller arbetsinsats för att presentera.

Sv: A proposito de nada
Huge: Får precisera för språkprofessor huge. Menar att alcen snöar in på en viss spelare å väntar . Blir det inget så har tiden gått å hyllorna tömts . Då blir det dags igen för att söka alternativ d el e and so on . På en mycke lägre hylla . Lex palu som till slut gick till öret istället . Vet det inte var Alcén som väntade den gången .

Sv: A proposito de nada
Huge: Attans vilken otur J.A verkar ha med velande spelare.

3038611 · »

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
Välimäki presenterad!!! Härligt
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)