A proposito de nada
Keb är helt sanslös, han håller alltid med om allt som Boork gör och det skulle aldrig falla honom in att kritisera nånting som gäller Brynäs överhuvudtaget.
Ändå kan jag sakna honom i GD. Men det beror snarare på Pucko Perssons inkompetens.......
Det vänder onekligen väldigt snabbt.
Han är ett rikspucko!
"Om det nu är så att Malmström är så bra lagspelare, som du säger, kan man förstås undra över att han inte hade en enda poäng i de fem matcher han spelade i Brynäs. Svaret är att han ständigt solokörde, tappade pucken och det blev livsfarliga kontringar - och inte hade en tanke på att passa pucken till medspelare...Där har du anledningen till att han petades!"
Man kan tycka vad man vill om hans åsikter men det är krut i gubben i alla fall.
Tror man skall akta sig för att engagera fd ledare också, det finns en anledning till att även de lämnat klubben...
Men vem vet...
Tror inte Koorken härjar vidare i den gamla damen 07-08.
Sedan har jag en känsla av att de spelare som en gång lämnat föreningen gjort det av en anledning.
Sannolikheten är nog större att han dyker upp i en annan ES-klubb. FBK?
Vore kul om han kunde komma tillbaks till BIF. Kan ju bli nån plats ledig om Boorken får härja vidare nästa säsong.
Kul att höra, det var precis de kvaliteterna som gjorde att han kom till Brynäs från Guldsmedshytte SK.
Hoppas han får ordning på grejorna och kan ta klivet upp i ES...
Dax att sova :D lille 88lindkvist blir gammal imorn :) nattinatt :)
Han spelade med stor auktoritet, hade mycket puck, fina uppspel. Bra i deffensiven och han hade mycket istid. En mycket positiv överraskning. Såhär bra såg jag honom aldrig i Almtuna.
Nä om man ändå hade en sådant mål på bordet. Bisset käkar Getpung och jag vill ha en Parisare :-)
Förövrigt så tror jag att det är bara MAX i Ö-vik som säljer MAX-biff, en gammal klassiker som MAX hade på menyn när dom startade upp. Pröva den.
Gellerstedt var helt osynlig, men det visste vi redan...
Inte Frölundas tid på säsongen detta. 2-0 nu i baken. Frölundaiterna vill ha det till hög klubba på Horave men icke sa nicke enl Rönnmark.
Enl mig så var det svårt att se.
65selander: det gjorde det oxå,inget fel på din plasma:)
Men Radiosporten sa 3-7 o Swehockey har oxå bokfört det,Luleå spelar tydligen bortaspel,inte så populärt hos hemmapubliken;)
Verkar vara en underhpllande match uppe i Konsum Arena- Hela 3-3 i skott i 1:a
Verkar vara en underhpllande match uppe i Konsum Arena- Hela 3-3 i skott i 1:a
Ang protesten om benskyddena, gjorde inte FBK samma mot något lag häromdagen? Har för mig att det gällde "flärparna" då också.
Äh... slappna av ingen supporter har fått sparken ännu ;-)
En rolig grej är att HC Kosice har raderat ut Jiris tragiska tid i Leksand om man tittar på statistiken ;-)
Kristan har ju varit hyffsad också.
Även experter på HS kan ha fel ibland...
Elitseriens poängliga efter måndagens matcher:
Tio i topp (matcher-mål-assist-poäng-+/-):1 Nicklas Bäckström Brynäs 9 4 8 12 +3
2 Fredrik Öberg Skellefteå 10 1 11 12 -3
3 Tomi Kallio Frölunda 9 2 9 11 0
4 Anders Söderberg Skellefteå 10 2 9 11 +1
5 Pavel Brendl Mora 8 10 0 10 +1
6 Jonathan Hedström Timrå 9 6 3 9 +4
7 Fredrik Hynning Luleå 8 4 5 9 +6
8 Pavel Skrbek Luleå 8 2 7 9 +3
9 Kristofer Ottosson Djurgården 8 6 2 8 +4
10 Martin Plüss Frölunda 8 4 4 8 -3
gunnteg: Därför att jag tror att Boorken inte kan dra på sig hela lagets vrede. Återstår att se vad som har hänt. En sak är säker det spekuleras hej vilt iaf överallt nu.
Någon på Svenska Fans hade skrivit detta ikväll iaf-
Namn: hackehockey » Svara på inlägg
Sänt: 2006-10-09 23:02:18
Enligt insider tips så tycker BORk att Malmström är för egoistisk. HAn har troligen klagat en del när han spelat i 4.e kedjan och fått för lite istid.
Synd att Malmen lämnar oss men vi vinner och det är det som är huvudsaken. Malmen har kanske sett sina bästa år?
För mig är det fullständigt omöjligt att Boork petat Malmen pågrund av att han presterat för dåligt. Han vågade förmodligen ifrågasätta, han hade troligtvis inte gnällt utan bara ifrågasatt. Är det verkligen skäl nog att göra sig av med den enda spelare som presterat (i snitt ca 20 poäng/ säsong dom senaste säsongerna) i den åldersgruppen som borde utgöra stommen. Vore det inte bättre att försöka lösa det här och hålla han inom klubben så länge som möjligt, för om widing och almtorp kunde åka till Nordamerica och försöka förra säsongen så borde väll halva truppen kunna försvinna efter den här säsongen?
Jag hoppas verkligen att LAGET tar petningen på rätt sätt så det inte blir någon slags vändning i och med detta. För jag betvivlar starkt att Spelarna var informerade om detta INNAN matchen. Det lät nog mer som " bra match gubber, by the way, Malmen spelar för frölunda i fortsättningen..."
Nåja, tycker han gjorde rätt saker när han kom in i organisationen men det måste finnas andningshål och viss öppenhet för kritik även i lagets närhet.
Vem blir nästa?
Ursäkta mig, men Keb kritiserar faktiskt Malmen för det som presterats i ÅRETS fem matcher, och inte för det han tidigare gjort.
Vi är nog alla, Keb inkluderat, överens om att Malmen tidigare varit en av våra nyttigaste och ibland bästa spelare. Men det hindrar väl inte att man kan hå åsikten att han i ÅRETS fem matcher inte presterat särskilt mkt. Iaf inte så pass mkt att Boorken är nöjd.
Och därför självmant gick, alternativt blev kickad.
Således inget som har med kappvänderi att göra i detta fall, även om jag kan hålla med om att Keb i andra sammanhang låter kappan fladdra ibland..