A proposito de nada
Bäst var Sperrle och Salomonsson tycker jag.
Bäckis får en 3:a för fina ofensiva initsiativ men han orsakade ett gäng kontringar som gör 3:an svag.
5+ till publiken i Läkerolen som var magnifik.
En nedspolad pipa till Lahti som gav Modo matchen i 3:e.
Nu tar vi 3 poäng i sameland.
Bissett19/Lasse : Lahti och Persson delar kalsonger och byter pipa....
Vi hade tur vissa gånger men 3-3 målet sitter hårt...
Molin såg också rätt bra ut, dackell också.
Bästa idag:
N.Angell ++++
J.Salmonsson ++++
T.Sjödin ++++
J.Bicek +++
N.Bäckström ++
Däremot så gjorde vissa inte så bra ifrån sig:
Månsson -
Lavins -
Almtorp- (hade endå en stor del av Bäckis mål)
LAHTI -------------------------------------------
Fy fan!
Lasse:Jo Bicek var het idag,speciellt i skridskoåkningen,ser rapp ut igen!
Tack för skjutsen än en gång;-)
Inte på gång idag: Johansson (som vanligt) Månsson, Hermansson och Sperrle som hade såpa i plocken. Men han gjorde ingen dålig insats, men bara godkänd.
Synd att Lahti ger bort matchen...
Brynäs är helt klart på uppgång,men vi skulle behöva en "trea" snart!
Bäst ikväll:#20Salle
Sämst :Lahti
Om dom åtminstone själva hade spelat sig till ETT av målen, men nu var det 3 flytmål. Värst var väl sista, där 3 stirrar på puck när Enström lägger in pucken framför mål.
Sammantaget ändå ett steg framåt, men det brukar oftast bli rätt bra spel mot just Modo, då vi är ganska lika i spelsättet. Dom har några fler toppar och ett lite stabilare försvar.
Också hade dom Lahti förstås.... :-)
Bra match, oavgjort får väl ses som rättvist. Bästa matchen Brynäs
Presterat på länge.
Ingen nyhet dock, eftersom Danne alltid haft problem när det blir mkt fysiskt spel.
Bicek jobbar på mkt bra och ligger ju bakom Bäckis drömmål.
Även Sebastian jobbar på bra för att inte tala om Dackell.
Kung i BP, måste vara ES bäste BP-spelare.
Ölen är kall, tanten är borta, hunden sover, nu fattas bara tre pinnar så är kvällen komplett;-)
Riktigt bra hockeymatch, hoppas dom kan plocka tre pinnar idag. Dj är väl den som faller ur ramen.
Bra period annars från vår sida, en av de bästa på länge.
Bra skridskoåkning från båda håll och rätt öppet spel.
Synd att dom får sitt mål på en panikrensning med backhand från eget mål. Det är väl Ok att Skröder chansar och sticker ett halvår innan pucken skickas iväg, men vad är det för odds på att puckfan landar rätt på hans blad?
Lahti lite petig men missar i slutminuten en solklar stickholding på Lind i momentet innan han tar ut för hakningen på Dackell.
Där skulle det ha varit 5 mot 3 för oss...
Gusten, energin är tillbaka i laget, sen om det räcker till vinst återstår att se. Angell måste till varje pris behållas, påminner om en ung Sjödin;-)
Äntligen verka Boorken sätta ihop Bicek med Bäckis igen, hoppas det faller väl ut.
I så fall hur skall vi då göra med Sjödda, som gav bort två matcher på raken genom slarv ;)
En stjärncenter och en defensiv back hade varit nödvändigt för Brynäs. Men jag tror inte att Niinimäki är aktuell, speciellt med tanke på att han tydligen gjorde en groteskt dålig insats när Brynäs vann med 4-0 i Luleå.
Fast å andra sidan så kan han säkert vara en spelare som inte ger mer än han behöver. Men såna har vi ju gott om redan i Brynäs så det skulle ju inte innebära någon förändring direkt ;)
Håller med angående Bicek. Dags för honom att komma igång på allvar. Som sniper har han väl inte direkt imponerat än så länge.
Nej jag skulle hellre se att man satsar på en spelande center. Luleå vill ju göra sig av med Jesse Niinimäki och jag tror att han skulle passa perfekt i Brynäs. Hans spelstil verkar inte passa Leners Luleå.
Kanske skulle han bli den perfekta lösningen för att få igång Bicek på allvar. I så fall så får man ju "två spelare" för priset av en så att säga.
Som GöteborgsPosten skrev imorse, "Tomi Pettinen kom igår överens om att gå skilda vägar." En kille med sådan split personality ska vi inte ha i Brynäs. ;-)
2 Mos. 20:3 7. Du skall inte begå äktenskapsbrott.
10. Du skall inte ha begär till din nästas hus. Du skall inte ha begär till din nästas hustru, inte heller till hans tjänare eller tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.
Hade han haft sunt förnuft och inte tänkt med ballen hela tiden kanske masken kunnat lyckats...
"Ryktas om
Att Kent Norberg i Timrå sitter och skriver en handbok för Sportchefer… Synd han inte gav ut den tidigare för då hade jag själv köpt det första exemplaret. Tror det är många sportchefer i vårt land som kommer att hänga på låset innan jul för att få tag i ett exemplar… (kanske ska han vänta en vecka med sitt boksläpp efter dagens bottennapp)"
Du måste tillstå att herr Carlsson visar prov på en enastående självinsikt!
En handbok för sportchefer - oj, oj,oj vilket sprängstoff!!!
Eller som Albert Engström hade uttryckt det hela;
Obefintlig backchecking kräfva Slovakiska snabbskrinnare!
Du glömde höja på ögonbrynet att en Leksandsmålis drog på sig Moratröjan ikväll. J20, men ändå.
Jo just;
Gästartist är en dagsaktuell kolumnist i Aftonblaskan med Brynäsanknytning - Anders 'Masken' Carlsson. Det är han som ska 'tiga'.
Intressanta händelser på transfermarknaden denna afton....
Ett par misslyckade AHL-lirare gör comeback, ännu en slovakisk snabbskrinnare med fin stamtavla skickas i retur från Malmö, Mika Hannula flyttar till Sthlm (kan inte tänka mig att DIF har råd med honom även om behovet är skriande), ännu en Frölunda-talang skickas bort (till Lakers), slutligen verkar Axelsson jr. tröttna på sin ringa speltid - Ring Leffe!!!!
Kan bara konstatera att det verkar drälla av "videolirare" denna säsong - det går ju 13 på dussinet!!!
Paddan:
Inte sjunga. Det är en talskiva.
Ett synnerligen starkt rykte talar om följande titel:
"Tala i Skägget, Tiga är Guld"
Så är detta dagens stora nyhet,oavsett vad IdolGusten säger:
"PRESSMEDDELANDE 1 DECEMBER 2006
I början av november åkte Kent till Allaire Studios, Shokan, New York State, för att påbörja inspelningen av sitt sjunde album. Albumet produceras av Jon "Joshua" Schumann tillsammans med Kent.
Sessionen i Allaire Studios avslutades den 21 november och kommer att fortsätta i Stockholm under vintern och våren. Kents nya album planeras att släppas under hösten 2007. "
http://www.kent.nu
Enligt tv 4 nyheterna kan man spela på nätet om hurvida Bocken i gävle brinner i år eller inte.. Skulle tro att man får 1,15 på att den skall brinna i år igen :-)
I år har de ju försett Bocken med Flamskydd som skall göra det omöjligt att få bocken att brinna, men jag tror inte det hjälper..
Lätta pengar :)
ANDREAS DACKELL 5 plus helt klart.
Lägger till en eloge till Lind också...