A proposito de nada
Haha,
Svenska Google har kikat på gamla kvalseriebanners härifrån, för att inspireras!
Att Lindman avslutade karriären i HV är förstås en annan historia.
Så var det rätt kul o se Micke Wahlberg stå som vakt utanför Rolandshovsbaren under matchen,Walle stod lite försynt med den gul/gröna västen i handen tillsammans med ett par andra vakter.Han såg rätt glad ut;)
Ang finen Levonen som dömde igår så är han inte mycket bättre idag heller. ligger och glor på DIF-LHC och saker som Djurgårdarna åker ut för får LHC göra utan problem. DIF vände från 1-3 till 4-3 på några minuter, nu har LCH utjämnat igen. Tröttsam match in till några minuter in i 3:e
micke: "Äh, du har ju varit hemma länge, har ju sett dig på min "vänner"-lista en lång stund (fast det kanske bara är en tidsfråga tills du tar bort mig därifrån)."
Stämmer fast då satt jag i Cityterminalen vettu........;)Nu blir det bingen,natti natti;)
Att du kallar mig och en massa andra för löss må vara ett internt skämt mellan dig och arnio. Personligen gick det inte fram eftersom jag inte känner dig, därför tycker jag en sådan kommentar är olämplig (speciellt att komma från en moderator). Men jag godtar såklart ursäkten.
Som jag alltid har sagt, jag har inget emot Idoltråden som sådan, låt den ligga kvar (dom flesta andra vill dock tydligen att den och dylika trådar ska tas bort från detta forum). Frågan jag ställde från början var dock, varför får vissa ickehockeytrådar som ex Idol finnas kvar när en del andra ickehockeytrådar raderas utan vidare(ex min musiktråd från igårkväll)? Var det du som raderade den tråden? Isådanafall, varför? Vilka regler gäller? En förklaring från en moderator om vilka regler som gäller och den moderator som raderade min tråd skulle vara på sin plats. Är förklaringen godtagbar och förnuftig kan alla vi löss vara lugna till erat nästa misstag.
OT: Som jag sagt tidigare är klockslagen för mina inlägg helt irrelevanta. Det är bara ett försök från din sida att fördumma mig och få mig att verka som en alkoholiserad vanvetting vars inlägg inte bär någon relevans. Den taktiken fungerar icke och slår bara tillbaks mot dig själv. Som moderator bör du inse att varje inlägg ska bemötas med respekt och personen som ligger bakom det, tid på dygnet spelar ingen roll. Vem vet? Jag kanske är som dom stora författarna i vår tid och skriver mina mest geniala alster på fylllan? Den taktik du använder där är vad feministerna skulle kalla för förtryckartaktik and förtryckartaktik makes baby jesus crie....
micke: Hemma igen efter en tripp på 40 mil,o du lever rövare ser jag,kul;)
Vad gäller Idoltråden så började det som en kul grej sas,det var nog inte meningen att den skulle ligga kvar så många timmar,men efterson det blev sån respons på den o att användare i de övriga gästböckerna kom in o lade en åsikt gjorde att det blev en populär tråd så vi lät den ligga kvar,dessutom så var den aktiv endast på Fredagskvällarna, o det gjorde ej så mycket då det var dött på hockeyfronten sas.
Om du tyckte att mitt inlägg till arnio var stötande från bussen hem från Gävle,observera till arnio så ber jag om ursäkt för det,men arnio fattade ironin verkade det som.
Om du har problem med mej som Moderator får du gärna kontakta en Forumledare,förslagsvis 250 kg Kärlek eller PerHapps,jag har inte bett om att Moderera utan blev tillfrågad av Rodrigues om jag kunde hjälpa till,o vad gör man inte för en broder.Men nu har ju Selander tagit upp frågan så nu är det bara att spinna vidare.
Sen att du skriver dina inlägg sent på nätter o oftast helger tyder ju på att du kanske inte är vid dina sinnens fulla bruk(berusad).
"Varför din tråd blev raderad vet jag inte...men det verkar vara en väldigt kär sak för dig...Starta tråden igen i caféboken och håll dig där i fortsättningen."
Ett utmärkt argument, men besvarar egentligen ingenting. Det du säger är egentligen, "håll käften och stick härifrån". Det märks att du har varit moderator...
GävleLasse: nja skall man vara riktigt förutom hans skälls ord så har den all rätt att vara kvar med tanke på Idoltråden och annat dravel som jag själv har startat eller skrivit. Eftersom du inte är är moderator längre så blir ett intressant och att veta vem som har raderat den.
Jag har varit moderator och gick i klinch med Myhling, om jag gjorde fel eller eller inte vet jag inte själv. Jag och HF valde att hoppa av självmant.
Däremot så finns det folk som är ledare och moderatorer som knappast är på sidorna längre. En förutsättning är väl att man är inloggad ett flertal gånger i veckan istället för någongång i kvartalet.
Kommer att skapa ett ämne nu över hur vi skall skall skappa en nyordnnig över boken igen.
Varför din tråd blev raderad vet jag inte...men det verkar vara en väldigt kär sak för dig...Starta tråden igen i caféboken och håll dig där i fortsättningen.
Idoltråden har nada med hockey att göra, liksom många andra trådar. Personligen tycker jag dock den, liksom många andra icke-hockeytrådar, ska få vara kvar. Även om den är helt ointressant för mig och de flesta här eftersom vi aldrig sett ett enda avsnitt av Idol.
Att du tycker ickehockey-tråden jag startade var ointressant är helt irrelevant, på en kort stund kom flera inlägg så en del tyckte ändock att det var värt att diskutera, men även det är även irrelevant. Själva frågan är varför ngn moderator valde att radera hela tråden men man låter en tråd som ex Idol får vara kvar. Vilka regler gäller? Är det moderatorernas egna intressen som gäller som regler? Om det är så, så är det stick i stäv mot hockysnacks regler och ett slag i ansiktet på alla andra brynässupportrar.
Oss emellan så skiter jag i vilken som modererar detta forum, så länge personen ifråga är konsekvent och har sunt förnuft.
Inlägg som Bissett19:s (übermoderator på detta ställe): "Herremin gud vicken jäla sörja,kan ingen diskutera matchen ist. Arnio:Du o dina löss kan ju alltid lobba ihop er o avsätta mej som moderator." får mig att ifrågasätta både hans intellekt och sunda förnuft. Dom enda moderatorer som behövs i min mening är Tony och westerlind.
Adjö och tack för fisken...
Vad gäller Idol tråden så har den föga med Hockey att göra. Men den var en ganska populär tråd hos ett flertal personer och den var som mest aktiv på fredagar, Brynäs har inte spelat värst många matcher på den dagen. och GB'n var relativt död. Inte ens du var inne och drog igång någon intressant tråd om hackey. Hade det kommit nåt vettigt från dig, eller någon annan så hade givetvis diskussionen kommit igång.
Nu valde du att starta en tråd som skulle rendera i inlägg typ: "Coolt, kolla den här då "länk"...
Är detta en diskussion som du tycker är värd en tråd?
Vi har f.ö fortfarande inte fått en enda vettig förklaring från en moderator (förutom att Bisset kallade oss löss och bad oss hålla käften) , deras taktik att radera all kritik eller vara låtsas vara blinda bara visar deras lämplighet...
Det enda svaret som kommer från en moderator är "håll käften och diskutera matchen istället era löss, ni kan ju alltid försöka avsätta mig", som vanligt en intelligent och givande kommentar från en moderator.
Gusten: Som jag sa har jag ingenting emot Idoltråden som sådan (även om jag tycker den är totalt ointressant), det jag kritiserar är det inkonsekventa beteendet från moderatorerna. Vilken tid på dygnet mina inlägg kommer är helt irrelevant och tycker du dom är otrevliga ber jag om ursäkt, du kan ju alltid kolla på idol istället för att surfa på hockeysnack eller scrolla, typ.
Huruvida det här är mitt sista inlägg på hockeysnack skiter jag fullständigt i, moderatorerna kommer förmodligen radera detta inlägg (eftersom det är kritik riktat mot dem) liksom dom raderar mig och andra som är kritiska mot hur dom sköter detta forum.
Jag tror till skillnad från dig Gusten att de flest Brynäsare som nyttjar detta forum vill bli av med idoltråden men ni tar tyvärr inte åt er av kritiken.
Om tom. du Gusten tycker att tråden passar bäst i caféboken varför inte flytta den dit? Alla verkar ju vara överens.
Eftersom jag är Idoltrådens fader så känner jag att jag måste kommentera den här "hönan".
Jag tror att jag har skrivit nåt liknande förut men here we go again:
Tråden skapades från början som ett skämt.
Sen visade det sig att några gillade att tjabba lite på fredagskvällarna. Följden blev en uppsluppen stämning och en nästan uteslutande trevlig ton.
Några å andra sidan fick en megafis på tvären, främst då micke och arnio. Jag vet inte om det beror på avundsjuka, om man sitter hemma och mår dåligt så kanske man stör sig på att andra umgås och har trevligt, vad vet jag?
Visst hade Idoltråden passat bättre i Caféboken, men herregud. Man kan skrolla eller följa trådarna uppe till höger om man nu är allergisk.
Ni två spjuvrar som nu klagar mest är väl inte kända för att slå alla med häpnad över era trevliga hockeyepos här inne heller. Micke, dig t.ex ser man ju oftast sent på natten (nyss hemkommen från krogen då kanske?) med förmodade fylleinlägg och inte så sällan är dom obstinata och fyllda med aggression....trevligt.
För övrigt så borde ditt inlägg idag klockan 16:49 blivit ditt sista...
Ta kritiken som en man i stället för att komma med komentarer som "Du o dina löss".
Bra idé, flyttar allt om diskussionen kring Idol hit i en sammanfattning (förutom några fula ord):
===========================
65selander:
Jag håller med micke, arnio m fl: Idol-tråden borde vara i Café-boken, den har inget med Brynäs IF att göra. De som vill ska självfallet få diskutera Idol, men i rätt gb. Idén med uppbyggnaden av HS är ju att man ska kunna välja de ämnen man är intresserade av.
Däremot tycker jag det är ok med EN nonsens-tråd typ din "A propósito de nada", där man kan ta upp lite allt möjligt när det inte finns så mycket att skriva om hockey - såna trådar har andra gästböcker också.
westerlind Idag kl. 18:17
===========================
micke: det bästa hade dock varit om idol, propsa da nuppa och andra skittrådar låg någon annan stans än i Brynäsboken.
Idol är kanske kul men här har det inget att göra och precis som du säger så om idoltråden tillåts så bör alla trådar som inte provocerar tillåtas.
arnio Idag kl. 18:12
===========================
arnio: Alltså det är inte Idoltråden i sig jag är kritisk mot. För mig får det gärna finnas andra icke-hockeyrelaterade trådar på detta forum, det ger stället en till dimension. Men det jag hatar är att moderatorerna inte är konsekventa. Dom raderar trådar som är icke-hockeyrelaterade pga dom själva inte är intresserade av innehållet men behåller ex Idoltråden därför att dom ligger och [FULT ORD] till Idolbilder på Darin.
micke @ Gefle Idag kl. 18:09
===========================
micke: kanske man kan klaga hos de som står för sajten och se om det hjälper, hur man kontaktar dem vet jag dock inte.
En moderator måste ju på något sätt kunna avsättas.
Jag har tidigare föreslått en omröstning om idoltråden men moderaterna håller ju idolpojkarna i handen så det blev inget av det.
Heja Brynäs
arnio Idag kl. 17:59
===========================
65selander: Det är väl bara upp till en moderator att förklara varför idoltråden liksom en del andra nonsenstrådar får vara kvar men dom gladeligen raderar andra trådar dom anser inte är hockeyrelaterade. För oss andra är det ju självklart, deras egna intressen styr. Så enkelt är det, trist men sant. Undrar om det är sådana moderatorer skaparna av hockeysnack ville ha på sitt forum...
micke @ Gefle Idag kl. 17:54
===========================
Ang OT trådar i respektive så är det ju tillåtet men att plocka bort en oförarglig tråd mot att en annan får vara kvar är konstigt.
65selander @ Stockholm (Vemdalen) Idag kl. 17:42
===========================
micke: Då hänger jag med. Det kan jag hänga med på att att det är dåligt att den tråden försvann eftersom den provocerade ingen, hånade ingen.
Alla trådar handlar ju dock inte om hockey vilket är tillåtet men fortfarande så är det konstigt att din tråd försvann. Såg den tidigare i natt
65selander @ Stockholm (Vemdalen) Idag kl. 17:36
===========================
micke: Det är väl precis av den här anledningensom Caféboken finns. Där går det ju att diskutera alla möjliga ämnen och oämnen, s.a.s. Om Idol hade diskuterats i den boken hade väl kanske dessutom fler kunnat lockas med i de diskussioner som väl nu nästan enbart förts av er Brynäsare.
Dream Team @ Göteborg - Timrå syd. Idag kl. 17:35
===========================
65selander: Örat är nog den sista kroppsdelen en moderator här skulle ta en kille i.
Idoltråden, liksom många andra trådar hör inte hemma på ett hockeyforum. Alla inser det, men moderatorerna låter sina egna [FULT ORD]intressen styra i det här fallet. Testa starta en tråd om Top model och jag lovar att den kommer få vara kvar. Själv startade jag en musiktråd igår kväll, den försvann illa kvickt, förmodligen pga att det var för lite Army of lovers låtar i den...
micke @ Gefle Idag kl. 17:32
===========================
micke: Varför stör du dig så mycket på Idol-tråden? Har någon moderator tagit dig i örat?
Surt med förlust i kväll men mycket konstig match.
65selander @ Stockholm (Vemdalen) Idag kl. 17:23
===========================
Undra varför moderatorerna på just det här forumet är sådana [FULT ORD]? När ska dom ta bort Idol-tråden? Nej just ja, dom är ju [FULT ORD]!
micke @ Gefle Idag kl. 16:49
===========================
Flyttar över snacket här om det som har hänt...
Idol är kanske kul men här har det inget att göra och precis som du säger så om idoltråden tillåts så bör alla trådar som inte provocerar tillåtas.
Eller att du fick hårda paket med nya delar till den )).
Roger är vår idol
Roger är vår idol
Roger, han fyller femtifem (år idag)
Roger är vår idol
Bara det inte blir som i dom andra matcherna nu!, Kvittering efter nån minut...
Bissett19: Bra gjort att hoppa in i denna tråd istället för matchtråden"Guran" :-)
Kolla länken förresten
Huge: "fortsätter Pehrsson att ge Frölunda PP-lagen"
På min burk dömer Claesson,men din texttv kanske visar nåt annat;)
Gusten: "Tycker Brynäsarna verkar pigga i benen"
Fan jag som tyckte dem såg sega ut,även Molin o nissrna som kommenterar tyckte det var bra fart,jag får gå ner till undervåningen o kolla på stora Tv:n istället,24 tummarn i ett mörkt sovrum verkar vara skygglappar på.