A proposito de nada
www.difhockey.se/nyhet.php?news=3820
mattias -74 hade får med sig fel schabloner då sargen skulle målas.
nu har han flytt landet.
Nu hatar jag hästar ännu mera :)
Är matchen framskjuten? Trodde matchen började 15:00
"Illa underbyggd kritik"...?
Hädar igen.
Scen 2 i "Inga träd växer till himlen i Brynäs":
Du menar de enkla (andra-) assistpoängen Bäckis får, eller...?
En intressant fråga därtill:
Är det alltid andras fel att en spelare har svårt att hitta rätt spelare runt omkring sig...?
Eller kan det vara att spelaren i fråga också behöver anpassa sitt spel till omgivningen (om man nu inte hittar världsspelare att sätta in bredvid i roller som passar)?
Janne Larsson.
Video.
Utveckling.
Hela femmans spel.
Vinna matcher.
Visar ju bara hur lite dessa vet om hockey. Trots massiv press på Bäckis att leverera, så har han gjort det mkt bra.Det är bara ett eller annat mål som fattats. Han har skapat enormt med ytor och tid till sina medspelare, och han kan ju inte göra allt själv. Putte Carlsson sa idag på lokalradion härnere att det skulle ha varit intressant att se vad Bäckis skulle ha kunnat åstådkomma med de två bästa ryssarna vid sidan av. Snacka om drömfemma. Hockeyn i JVM har hållit mkt hög klass och det har varit 110% som gällt i alla lägen, så det har nog många gånger varit tuffare för ex Bäckis än vad det är i ES.
Och som tur är så kommer han helskinnad hem, om det nu inte händer ngt oförutsett mot USA.
En scen ur "Inga träd växer till himlen i Brynäs"
Koorken sätter Bäckström i videoboxen (ej frysboxen) och släpper ut Bäckis först när han studerat Janne Larssons (och förstafemmans) spel i samtliga matcher 98/99, med speciellt fokus på slutspelet.
Budskapet till Bäckis:
De som åker snabbare än dig skall ha pucken i fart.
Det är tillåtet att passa medspelare i egen zon och i mittzon.
De som skjuter bättre än dig skall ha pucken i rätt läge.
De som spelar pucken tillbaka till dig i ett bättre läge skall få passningar.
Det är tillåtet och önskvärt att skjuta höstlöv på mål eftersom det ökar chansen till mål eller returmål.
Det är tillåtet och önskvärt att låta andra puckföra ibland.
Hädelse?
Snarare spelarutveckling i syfte att laget vinner fler matcher och på köpet en enklare introduktion till spelet i NHL.
Men vad vet jag...?
Men i det stora handlar det inte om det heller. I första hand så gäller det att ha fantasi och skriva intressanta artiklar ha intressanta gästkrönikörer osv ov.
Vad gäler Brynäs hemsida så vet jag att ambitionerna finns men det är precis som med BT's hemsida.. för få personer som arbetar med uppdateringen. Jag vet att det finns de som anmält intresse för att hjälpa till (jag inkluderad) men de är tydligen nöjda med det folk som de har idag.
Jag tycker att det är tråkigt att det är som det är men jag har slutat bry mig. Att Brynäs hemsida är dålig är nåt man får leva med, huvudsaken är att det blir bättre och bättre på isen.
...samt att man, trots sin ansvarsttårtbit, backar upp de andra på hela siten.
Man kan även dela upp tidsramarna med deadline för publicering så att man får en jämn ström med nyheter.
Man behöver en grupp på en fyra-fem personer för att hålla liv i en hemsida. Minst.
Visserligen så startade vi i BT med ambitionen att förnya oss och bli bättre med vår egen hemsida. Men problemet var som så i många andra fall. För få som lägger ner tid och till slut så får man "soppatorsk" och orkar inte fortsätta.
Vi gick ut och sökte folk som ville vara med och bilda en redaktion men tyvärr så var det ingen som anmälde sig. Uppenbart att intresse för en bra hemsida endast finns när man skall få nyheter och annat intressant serverat ;)
Och Grattis till Nybro IF, en liten klubb som ligger i botten av allsvenskan men till och med ni har bättre hemsida än Brynäs.
www.nybrovikings.com/
65selander:
Jag rekommenderar att du inte, efter en dagstur till Abisko (över fjället), ger dig in i k-klängdmätardebatten innan du genomlidit en varm bastu.
För övrigt är jag imponerad av metropolitan Abisko, som är så vidsträckt och tättbefolkat att det behövs en Abisko Östra, en Abisko Västra och en Abisko City med vidhängande tunnelbanesystem. Detta har inte sörlänningarna nån koll på alls.
sylf: Behöver ingen blogg eftersom jag använder tråden JAG startade :-))
Se det från den här sidan att du behöver inte vara så nyfiken om vad jag har gjort i Jul/Nyår nu när vi åker upp till Gävle den 6:e. För du skall väl med?
Efter en dagstur till Abisko så verkar ni ha mätt k-klängden på varandra härinne ;-)
Om det är nån vits åh ställa sig i klacken !
Kan faktiskt nämna att jag fyller år den dagen, !;):P
Väl mött där då Patrik!