AIK - Brynäs IF [7/10 2010]
SSK borde vi också ha slagit, men det verkar som vi har lättare mot dom förmodade topplagen och svårare med dom lite "sämre" lagen. Jag tror också på seger men jag tror att vi kommer att få slita hund för 3 p?
Tips: 3-4
Andreas Dackell – Jonathan Granström – Anton Rödin
Jakob Silfverberg – Calle Järnkrok – Eero Somervuori
Emil Sandin – Jonas Nordquist – Sebastian Lauritzen
Alexander Sundström – Mads Hansen – Magnus Kahnberg
Gurra88: Jag skulle hellre se att man byter plats på Lauritzen och Kahnberg. Nordan och Kahnberg tillsammans med Sandin som river och sliter skulle kunna bli lyckat.
Iofs är det väl så att Kahnberg samt Hansen ska matchas in lite försiktigt efter sina skador..
Redigerad kommentar
Som du säger Kahnberg - Nordan - Sandin kunde blivit spännande
Efter 3 byten i första kommer Sandin-Sundström att bänkas, istället kommer Granis att dubblera.....
3-1
*Dale
*Sandin
*Khana sista i tom kasse.
1-1
1-0 Sandberg 07,48
1-1 Clarke 36,14
Kom ihåg var ni läste det först!
Jag är ganska säker på att vi vinner med 8-3
Brynäs mål:
Dackell 2
Järnkrok
Jonsson
Sandin
Somervuori
Granström
Silfverberg
AIKs mål:
Vete fan
Dags för ett par öl på stan och sedan se matchen på Hovet. Klart vi slår Gnaget!
PS någon som vet var andra brynäsare kommer att hänga innan match?
Det skulle vara väldigt skönt att vinna ikväll och på så sätt ha två raka segrar inför hemmamatchen på lördag.
Förlust ikväll och vi är nere i botten och harvar igen, den här matchen känns väldigt viktig tycker jag.
Jag säger 3-0 till Brynäs, Svedberg håller sin första nolla i Brynäs.
Målskyttar BIF: Rödin, Granström & Jonsson
Mål Brynäs: Rödin, Kahnberg, Ekholm, Eero
Mål AIK: MacNevin, O Ahlström, Rudslätt
Känns skönt att du är optimistik i den här boken innan match :)
Personligen tror jag AIK kontrar sönder er :-)
målskyttar bif: Rödin, Clarke, Kahnberg , Sundström
målskytt aik: Blomdahl
Linjemän: Lyth Peter och Wettergren Björn
3-2 blir det. BIFs målskyttar är Silfverberg & Dackell.
Svedbergs fjortondeplats i målvaktsligan måste förbättras.
Tionde i serien på att teka är också för dåligt, skärpning där.
Mer glädjande är att vi ligger fyra i PP!
Brynäs mål görs av Eero och Rödin.
Över 7500 på lördag tro?
HAHA..Sylf, du måste typ vara barnpsykolog i det civila...? OBS, ironi..
Nä, nu jävlar kör vi! Jag vill se ett heltaggat Brynäs som kommer ut och kör, precis som man gjorde mot FBK!
Viktiga poäng på spel!
Har det varit nån avblåsning än??
sylf: AIK's spelvändningar är blixtsnabba! Jisses..
Kom igen nu BIF!