Backar
tjugo8: Lilja har hus nere i Skåne så det känns inte så troligt. Dessutom har han väl en minst sagt skakig tid bakom sig med ett års skadeuppehåll.
Borde det inte bli lite spelare över från NHL snart? Säkert någon som inte får plats i NHL som inte vill spela AHL. En forward och en back skulle inte vara fel.
Zzz:
Såg också att HV jagar...detta kommer bli riktigt tufft...inte värt att hoppas på för mkt...
Men om Löf kan bli elitseriemässig, Sunken skärpa sig, DP blomma ut, GP spela Djoos framför Berglind, samt något tillskott
Nu är det ju så att ES bästa back förra året inte är ersatt; LJ och Cody in & out
Lilja?
Berglind till Djurgården
Får se om det blir ngt av honom, skönt att vi slipper honom som en av 6 backar just nu iaf...
www.brynas.se
www.wiziwig.tv/broadcast.php?matchid=182802&part=sports
verkar vara en stream till matchen
90Steen_:
Ren spekulation men jag tror Slajsarn kan ha lite rätt om Sunken och kaptensrollen, kanske inte just att den tynger honom men som kapten står han lite mer i strålkastarljuset. Sundqvist har alltid varit den som gjort ett hårt och bra jobb i det tysta, spelat enkelt utan att synas så mycket. Nu är plötsligt mitt i blickfånget och jag får ibland intrycket att han överarbetar situationer, kanske omedvetet, för att på nåt viss motsvara det han tror förväntas av en som leder laget. Problemet är bara att han gör det för svårt för sig...
Slajsarn: Jäkligt synd att han gått ner sig så pass mycket, han hade verkligen behövts i normalform åtminstone med tanke på hur vår backbestättning ser ut för tillfället. Han kanske fick hybris efter två baljor på två omgångar!?
Tror dock inte att det är kaptensrollen, den borde han ju ha växt in i för längesedan. Men han kan förhoppningvis, som många andra, höja nivån när vi byter kalenderår. Killar som Ollas, Granis och Johansson har ju visat bättring på senaste tiden.
Huge:Nja, DP hr ju vrit borta nästan hela säsongen så med lite rättvisa så ska man nog ge honom några fler matcher innan man gör en bedöming. Jag tycker att DP ser ut att vara några snäpp bättre än Flera av våra backar.
Man kan ju undra vad som hänt med Sunken för han har inte varit i närheten av vad han visade förra säsongen. Är det kaptensrollen som tynger honom månntro?
"Varför tror du att han inte utvecklades i Skellefteå AIK?
- Den stora anledningen till det tror jag är förra säsongen som till stora delar spolierades av skador. De spelare som han konkurrerat med har haft ett år där de kunnat utvecklats, som inte Styrman fick. Styrman är en bra spelare. Han fuskar aldrig och tränar alltid hårt. Han vill hela tiden utvecklas, så den enda anledningen jag kan komma på är att det blev för mycket skador i fjol."
Låter bra det där med att träna hårt och aldrig fuska.
Med talang kommer man långt, med transpiration och inspiration ännu längre... :-)
Huge:
Skojare där. :)
Debut för Styrman imorgon om jag förstått saken rätt. Tror nog att man kan förvänta sig att han inte kommer att göra en kanonmatch. Tar nog ett tag innan han är varm i kläderna. Jag kommer åtminstone ha lite överseende till en början innan jag plockar fram motorsågen. :)
Huge:
Blir ett fasligt jobb att se över all tillgänglig media, innan man skriver eventuella tips man snappat upp tycker du inte? Inte ska man väl behöva lusläsa bloggar ,twitter, kvällspressen, den lokala dagstidningen och samtliga hemsidor som har Elitserien på sin agenda för att få skriva ett tips här på HS?
Redigerad kommentar
Huge, dina haranger blir ointressanta pga dessa vendettor mot allt och alla, om du fortsätter så blir du både förr, nu och framgent sedd som en dryg besserwisser... Du har alla möjligheter att ändra approach...
PS. Snälla tomten, jag önskar mig en eller fler moderatorer till Brynäs GB här på HS i julklapp, det skulle vara den bästa presenten på år och da'r...
Måste betyda att du anser mig vara en mkt viktig skribent och nån som du absolut måste bevisa nåt för.
Fram till dess att du avslöjade åldern på den nya värvningen fanns det ingen som helst anledning för oss att tro på dina uppgifter om en källa, då hans påstådda info var nåt vi redan kunde läsa i GD.
Med tanke på alla liknande "jag har en källa"-inlägg som brukar förekomma i såna här lägen och att i stort sett 100% alltid visar sig vara tomt skryt så var det väl högst troligt att även ditt snack inledningsvis också var just bara snack och inget annat.
När du sen avslöjade åldern på värvningen och det framgick att du kanske talade sanning, kan jag inte se att nån har ifrågasatt dina uppgifter.
Avslutningsvis undrar som sagt jag och många andra varför du inte bara avslöjade namnet från början, om du nu visste vem det var och din källa inte hade nåt emot det?
Då hade du sluppit att senare agera som nån sorts barnslig och känslig prinsesan på ärten och oja dig över hur häcklad du blivit trots att du minsann haft rätt hela tiden.
Vet inte om man ska skratta eller gråta åt ditt barnsliga beteende.
Det enda goda det här för med sig är att vi kanske tar dig lite mer på allvar nästa gång du börjar snacka om en källa, men glöm då för fan inte att kolla GD innan du öppnar munnen.
I det läget visste vi ju inte att Gurra missat det som stod i GD, kanske inte så konstigt att han fick utstå lite raljering i det läget.
Efter avslöjandet från Fahlman och bekräftelsen på att Gurra hade rätt, kan jag inte hitta nåt större häcklande från de tidigare tvivlarna. Därefter är det väl mest Gurra som fiskar efter cred i nån sorts behov av att bekräfta sig själv som mer trovärdig och seriös. Tror dock att det krävs lite mer än att råka ha rätt om en källa för att hans dröm ska gå i uppfyllelse.