Brynäs-Frölunda 21/9
Historisk sett har många spelare gjort sitt "livs match" mot sitt "gamla lag", känner mej dock tveksam om Honken skall stå ikväll.
Som du säger, Svedberg har vart bra hittils, låt Honken börja mot FBK.
Jag tycker att Honken med några rassliga år bakom sig samt någon ojämn insats på försäsongen borde ges väldigt gynnsamma förutsättningar. Det värsta som kan hända är att det blir kollaps ikväll och Svedberg står mot Färjestad. Då har Honken väldigt oklar status framöver.
FHonken förtjänar i alla fall en chans att visa vad han går för. Tränarna vet nog bäst hur han sett ut på träningarna och tar säkert rätt beslut.
Lunkan: Honken är ingen byxblöt junis men har förmodligen inte ett allt för starkt självförtroende oavsett vad han själv säger. Färjestad borta hade varit kanon för Honken
Borde inte Frölunda hemma vara en enklare uppgift för Honken än Färjestad borta?
Du kan inte jämföra med Greiss för det var ett helt annat läge då än det är nu.
Lunkan: "Dessutom finns det inga bortamatcher som vi på pappret ska torska."
Precis.
FBK borta brukar ju som bekant vara 3 säkra för vår del... ;-)
Klart att Honken pallar en hemmapremiär mot sitt gamla lag.
Jag resonerar bara rent logiskt: varför bänka Svedberg innan han knappt blivit varm i kläderna, om det nu inte handlar om nån skada han har känning av?
Vore en annan sak om vi hade spelat lite fler omgångar och det kanske är dags att kasta in Honken pga risk för rinkrost sas.
Mao: lite för tidigt att börja idka socialhockey där alla ska spela lika mkt, om det nu verkligen är så att TJ tänker köra den grejen.
Vilket jag iofs inte tror.
Nej jag tror inte att ett formtoppat Frölunda är en bättre uppgift än en match borta mot Färjestad där Färjestad är uppenbara favoriter och det finns en allt att vinna känsla. Jag hoppas innerligt att jag har fel om nu Honken får stå men jag hade ställt Svedberg i mål om jag fick bestämma.
Som sagt: det blir till syvende och sidst alltid nån form av subjektiv bedömning (en känsla) i såna här lägen när det gäller att försöka välja rätt.
Och känslan säger att Svedberg gott kan få stå iaf i ytterligare 1 match.
Ponera att vi vinner mot Frölunda: då har Svedberg fått en bra start på serien och ett kvitto (om än kanske ett litet sådant) att han håller och verkar ha hittar rätt från start sas.
Då kan Honken få ytterligare 1 match på sig att ladda inför matchen mot FBK, där vi som sagt måste betraktas som underdogs.
Och torskar vi så känns det isf helt rätt att kasta in en sugen Honken i LLA.
Mao: ett win-winscenario.
Och bara för det så kommer TJ förmodligen att kasta in Honken ikväll...
:-)
Redigerad kommentar
Verkar som att vissa är livrädda för att Honken ska knäckas av Frölunda. Men hallå det gäller att se möjligheter som tex. att Honken kan knäcka Frölunda.
Honken förtjänar att få speltid, i alla fall fram till han gjort bort sig
?Honken? petas mot gamla laget | Brynäs | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Ikväll är det läge för brynäsvinst. Nån som har koll på publikläget?
Hon är 0 intresserad av hockey eller sport överhuvudtaget.
Vill visa henne vackra saker:
Allt som har m Brynäs att göra, laget, vinsten (4-2), arenan m.m..
See u all
" Hon är 0 intresserad av hockey eller sport överhuvudtaget."
Hon lär väl inte bli mer intresserad om du tar med henne på en Brynäsmatch ;)
Hon kommer ju åtminstone att gilla världens snyggaste matchtröja ;-)
Derby igår, match idag och match imorn, vilken härlig vecka!
Bättre och vara här. Uppenbarligen är det bara du som inte tycker om det men du är ju alltid så jävla otrevlig när folk skriver nånting som inte passar dig. Skall lämna dig ifred nu din lilla barnrumpa puss och kram.
Redigerad kommentar
Ja just det otrevlig är jag ja. Det är inte så att när du skrev:
"Hon lär väl inte bli mer intresserad om du tar med henne på en Brynäsmatch ;)"
så provocerade du lite?
Eller när du kände att du måste in i Brynäsboken och skriva att du tycker att Leksands tröjor är de snyggaste?
Jag tycker att det är skitkul att du är i den här boken och någonting otrevligt har jag inte skrivit, inte idag i alla fall
www.bwin.com/se/public.aspx?aid=43530&row=2&zoneid=140924&adid=23561&redir=1
Redigerad kommentar
15:30 Gävle/Sandv CF430 Startat 16:45 CITY AIRLINE
Snart nedsläpp! Idag ser jag matchen hemma på TV:n..
Skulle vara grymt skönt med en trea till idag, Frölundas winning streak måste väl ta slut någon gång ;)
Kahnberg lär väl vara het idag antar jag, så är det ju jämt med föredetta brynäsare som möter brynäs.
Redigerad kommentar
Frölunda tar tag i taktpinnen och Brynäs backar får problem..
Box play nu .. DÖDA!
Själv har jag egentligen ingen åsikt annat än att vi vet efter matchen. Vid dåligt målvaktsspel så kommer det att slås fast att tränarna valde fel, vid bra målvaktsspel så blir det tvärt om.
Honken har fet lön misstänker och borde ingå i lagbygget. Han gjorde en bra försäsong och han förtjänar givetvis att få chansen i seriens inledning också. Sedan kan den av Svedberg/Honken som imponerar mest få förstaspaden.
Sen i vilken match Honken ska göra debut vet nog tränarna bäst då de både har kompetensen och den insyn som krävs för att avgöra vad som är bäst.