Brynäs - Hv71
« Föregående · 1772770 · Nästa » Till forumet
Sv: Brynäs - Hv71
Undrar när Bif ska sluta vara så blöta framför egen kasse...
Kul att Gunde måla hursom
Kul att Gunde måla hursom
Sv: Brynäs - Hv71
Skitmål, synd efter en bra första.
Men varför ingen videokoll?
Nästan omöjligt att se på repriserna om buren är flyttad, hur f-n kan då domarn vara så säker live?
Men varför ingen videokoll?
Nästan omöjligt att se på repriserna om buren är flyttad, hur f-n kan då domarn vara så säker live?
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
Men blodviteregeln är så töntig, det har inte så mkt att säga med "allvaret" i incidenten ändå. Fan om man vore en riktig lagmoralisk jävel så kan man ju bita sig i läppen så fort man får en klubba i fejset och inkassera 2 minuter till.
Och som någon redan sagt, säg åt gubbjävlarna att köra med galler istället då om det nu är så hemskt med blodvite att vi måste reglera det.
Och som någon redan sagt, säg åt gubbjävlarna att köra med galler istället då om det nu är så hemskt med blodvite att vi måste reglera det.
Sv: Brynäs - Hv71
Huge: Jag tycker målet är solklart tyvärr. Pucken är på väg in i mål när en brynäsare åker in i buren och flyttar på den. Hade det varit omvänd situation och domarna blåst bort ett sånt mål för oss hade vi blivit galna.
Tycker vi är lite småveka framför eget mål. HiV kommer åt returer och att avsluta på nära håll.
Tycker vi är lite småveka framför eget mål. HiV kommer åt returer och att avsluta på nära håll.
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
{7800}: Spelarna vill inte spela med galler, då är stenhårda regler för höga klubbor mer eller mindre ett måste. Alla inblandade aktörer på isen accepterar detta.
Sv: Brynäs - Hv71
Vad fan är det med HV71 borta och mål i början och i slutet av perioder? DÖDA HV SPÖKET IDAG TACK!!!!!
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
Zappaholic: Mkt möjligt, men är det inte straffslag om vår gubbe flyttar buren i det läget?
Undrar mest hur domarn kunde vara så säker på sin sak.
Nya tag, det här vänder vi...
Undrar mest hur domarn kunde vara så säker på sin sak.
Nya tag, det här vänder vi...
Sv: Brynäs - Hv71
{7877}:
Det är väl därför han vinner tekningarna så ofta också, eftersom han "tjuvar" så mycket.
Det är väl därför han vinner tekningarna så ofta också, eftersom han "tjuvar" så mycket.
Sv: Brynäs - Hv71
{7800}: Anledningen till att Granström vinner så mycket tek är för att han slår bort klubban på motståndaren först
Sv: Brynäs - Hv71
Backparet Carlsson/Zanetti har det tufft ikväll.
Känns annars som vi börjar kugga i bättre i andra.
Känns annars som vi börjar kugga i bättre i andra.
Sv: Brynäs - Hv71
blackredberry:
Ja och av den anledningen blir han väldigt ofta bortplockad, precis som någon sa.
Ja och av den anledningen blir han väldigt ofta bortplockad, precis som någon sa.
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
{7877}: Rautio satt tyvärr alldeles för långt åt vänster i målet där, hans vänstra benskydd täckte ju en yta till vänster om stolpen...
Sv: Brynäs - Hv71
Steenm: Svårt läge för Rautio. Han står aningen för långt till vänster men samtidigt är det ett bra skott.
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
Det var ett bra skott precis i krysset men samtidigt från dålig vinkel så där måste R stå rätt och då hade han nog tagit den.
Sv: Brynäs - Hv71
Peja: Ja, vi leder med 2-1 i bjudningar.
Lucas går bort sig på ettan, Rautio bjuder på trean....
Lucas går bort sig på ettan, Rautio bjuder på trean....
Sv: Brynäs - Hv71
Är på plats och jag kan säga er att detta INTE är rättvist nånstans. Slumpmål som avgör idag.
Sv: Brynäs - Hv71
Matchavgörande sekvens där. Domaren väljer att fria tacklingen och HV gör mål tack vare att de fick 5mot4 i Brynäs zon.
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
En riktigt ful tackling på PoW som ska vara utvisning. Därför får de 5v4-läge i anfallzon direkt efter och gör mål. 4-2 får vi nog signera zebrorna tyvärr.
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
Chris11: Blev övertag för HV vid 4-2 eftersom #7 var skadad och spelaren som han bytte med hann inte och hjälpa till i egen zon.
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
Det där kan vara ett av de sjukaste domslut jag sett iår. Okej, det är ingen huvudtackling som i mina ögon är klar. MEN hur i hela helvete kan dom inte ta för interference?! Den är så löjligt solklar så domarna kan inte ens ha en vettig förklaring.
Bedrövligt domslut som kan avgöra hela matchen!
Bedrövligt domslut som kan avgöra hela matchen!
+ 2
Sv: Brynäs - Hv71
Så tråkigt att man ska behöva vara så jävla irriterad över domarnivån i den här ligan jämt. :(
Tragiskt nog är det disciplinnämnden just nu som sköter sig bäst.
Tragiskt nog är det disciplinnämnden just nu som sköter sig bäst.
+ 1
Sv: Brynäs - Hv71
mattiask: Fast #7 var väl fortfarande tacklingsbar i den situationen? Fast tacklingen såg ju bara ut att ta mot huvudet.
Sv: Brynäs - Hv71
Peja:
Tveksamt, inte så långt efter att han släppt pucken. Han är inte puckförare längre.
Tveksamt, inte så långt efter att han släppt pucken. Han är inte puckförare längre.
+ 1
« Föregående · 1772770 · Nästa »
- Ha, ha, ha... Underbar kommentar. Vänd på det om en Brynäsare fått fläskläpp. Då hade du snarare gapat om matchstraff. Tror jag...😜