Brynäs IF-AIK 25/9-13
Börjar känna mig mer och mer nöjd med 1 pinne efter full tid.
Vill slänga in ett plus på Jacobsson idag, tycker han vunnit i stort sett alla närkamper hitills och sedan spelat enkelt och rejält med puck.
Keep it up
I väntan på den 3:e perioden:
Örebro IK-Växjö Lakers 3-3
Leksands IF-Linköpings HC 0-4
I-N-E-F-F-E-K-T-I-V-I-T-E-T plus en markeringsmiss räcker för att AIK fortfarande kan vara med i matchen.
Zappaholic: PRECIS som vanligt hemma mot råttorna,,,Vi skapar chanser och bränner chanser,,Aik sticker upp och utnyttjar våra misstag.
20 min kvar att fixa en hemmasager på,förlust idag skulle vara fruktansvärt tungt.
Dags NU Tommy att visa att detta inte duger.
Lauritzen, Nordan, Gunde & Sunken har inte en passning som inte är backhand fjosare eller fladder.
Illa.
bradberry: Tycker nog Harjus inbrytning kombinerat med de snabba dribblingarna vart en fin aktion, men smaken är olika,,
Dessutom så är väl alla Brynäsmål fina mål ? =)
Sista i tom kasse.
Lauritzen hänger den i första perren efter 3 min.
Tack för kaffet..
- Harjus mål mot HV var ju inget fint mål. Det sållar jag till kategorin fult mål... :)
Om Brynäs får hål på dem tidigt, gärna med ett par baljor i första, då kan det rinna iväg annars kommer det blir ett krig in till slutsignalen.
Nä tänkte inte att det skulle vara en ren checking-kedja, Ollas tex är ju inte en ren checking-spelare heller men tycker ändå det känns som att Harju inte riktigt passar in någonstans just nu.
Men ja vi får se vad som händer med Harju
Redigerad kommentar
Rodrigo: Tycker inte det är fel att ha viss offensiv kompetens i alla våra formationer, den jämnheten i lagbygget är rätt spännande.
Harju hade ett par riktigt nyttiga byten mot Växjö och gjorde ju dessutom ett fint mål mot HV. Tror inte det är precist tänkt att vi ska ha en ren checkingline.
Nokelainen har däremot sett rätt blek ut men gör ändå sitt i det defensiva och ligger på bra +3 i +/-.
Kommer Harju få fortsätta i fjärdekedjan, kan man ju undra. Känns riktigt överflödigt att ha den spelartypen där. Hade man kunnat trejda spelare i SHL så hade man ju gärna velat göra det med Harju. Mot en bra målvakt förslagsvis.
Redigerad kommentar
Hoppas att det blir målkalas ikväll för brynäs sida alltså ;)
mitt tips är 5-1 till brynäs Scott 2, Thure, Gunde, Sweatt :-)
70 Rodrigues: Ja, av någon anledning har vi för jävla svårt mot gnaget, vilket är tråkigt när man bor i gnagetland. Men i år tror jag vi måste ta poängen mot lagen som "förmodas" komma bakom oss i tabellen. För att vinna på onsdag krävs det att alla levererar och krigar i 60 min.
Vi går för vinst, 3-2.