Brynäs IF-AIK 25/9-13
GÖR något tack.
Redigerad kommentar
Fan vad bittert att bli rånad på detta vis men de får skylla sig själva då de inte klarar av att göra mer än 1 mål.
Skit också.
Spel och chansmässigt borde våra tre hemmamatcher resulterat i 9 poäng. När det nu blivit 2 poäng istället kan man fan inte snacka om slump och oturv.
Vi är helt enkelt inte tillräckligt spetsiga framåt, och dessutom är vårat PP fantasilöst och slött.
Redigerad kommentar
Som det brukar se ut...
Å va fan är det för jävla straffar då? BLEKT!
Rödin bäst trots straffmissarna och spelmässigt godkänt över lag.
Bara glömma och ladda om.
Redan trött på de här satans förlusterna där vi spelar bra men inte kan knyta ihop säcken.
Ska åka upp till Linköping på lördag. Hoppas Honken har börjat stretcha och käka bananer, för om vi ska ha poäng där får han max släppa ett mål,som det ser ut med dagens oskarpa skytte,,,
Dagens plus/minus ;
+ Greg Scott, skapar,oroar,sätter i alla fall en straff
+ Thure, fortsätter göra mål, i övrigt blek, men målskytte är en bristvara
+ Jacobsson, spelar smart och rejält idag
- Gunderson, slarvigt passningsspel och kladdar onödigt vid målet
- Enterfeldt, tidigare ett engeriknippe, idag osynlig
- Djoos, vet inte om han hade en passning med rätt adress idag ?
Ett lag skjuter inte ett enda skott i förlängningen.
För de vet att man får lika bra betalt, genom att vinna på straffar.
Har man inte avgjort efter 65 minuter.
Då ska båda tappa två poäng.
Jag tror säkert att förlängningarna skulle bli mer underhållande,
om det inte fanns en förlängning att falla tillbaka på.
Om man vill ha en extrapoäng, så blir man tvungen att anfalla.
Nu kan ett spelmässigt underlägset lag, vänta in en straffläggning.
I stället för att riskera något med att försöka anfalla.
Det är inte ens underhållande med straffläggning.
Och det drar knappast mer publik. Vem bestämmer
sig för att gå på hockey, för att det finns 25% chans
att det blir straffläggning? Många passar till och med
på att gå hem innan den börjar.
Att med 40-20 i skott på mål.
Då ska man som sämst vinna med 3-2, efter ordinarie tid.
15 hemmamatcher es/shl i år
13 förluster
Stackars LA-besökare
70 Rodrigues: Haha,,själv besitter jag inte det ölsinnet, vill ju inte köra en "Dansk" och springa in på isen efter domaren.
70 Rodrigues: "Undrar när våra amerikaner ska börja producera mål? Tittar man på de andra lagens importer så producerar dom"
Är det verkligen så? Källa på det? Finns det inte en massa mållösa amerikaner i SHL? Hur ser det ut för t ex. Modos och Lakers fantastiska transatlanter? FBK? HV.....Bud Holloway?