Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
Kahn: Nä, det blir vinst. Tror stenhårt på 3-2. Det är dags att rycka ifrån Färjestad.
Hoppas att någon Brynäsare kan proppa fröken Wallin också !!
Forza Brynäs
Lindström:
Just nu verkar han i alla fall vara utlånad till Malmö.
FBK-lånet tog Malmö upp i serieledning | Allsvenskan | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Så det är kanske för mycket att hoppas på att vi ska
vinna två i rad, hemma mot FBK. Risken för förlust
på lördag är nog rätt stor.
Vi brukar ju nästan alltid förlora hemma mot FBK
även de säsonger då vi ligger högt i tabellen.
Så då lär vi ju förlora minst en då vi ligger i botten.
än ett mål per match verkar inte FBK klara av att göra😊
Stolt Brynäsare är man alltid ;)
Funderar lite på HV71's drag...
Man släppte Salmella till FBK utan att försöka få honom, om man ska tro tidningarna. Sedan hugger man på Karhalahti, 39, med sina bästa år bakom sig? Och en bakgrund som rimmar illa med bibelbältet. . :)
Lite som att Gunderson skulle bli tillgänglig men inte kontaktas av BIF och..
En sådan utveckling hade nog sysselsatt detta forum några veckor eller vad tror ni?
Gävle är ju en av Sveriges krogtätaste städer. Så att hitta ett ställe att dricka öl på är ju inga problem. :)
Vill man ha ett brett och annorlunda ölsortiment så rekommenderar jag Terassen, Bishops Arms eller Södra Bar, Matt, Kaffe.
BRYNÄS4EVER NR1:
"nötterna på golvet" är det Church street du menar?
Ibland är det pubsamling inför matchen på Rack'n & Roll som ligger nere vid Teatern.
bifhjärta:
Nu passar det o åka upp efter lite vinster, alla ska tydligen dit nu
Men förra lördagen m 7 raka i arselet så var det inte många som gjorde mig sällskap
;)
tjugo8: När vi var i kvalserien sist så körde jag åtskilliga mil kan jag ju säga..och det var verkligen inga roliga resor allt som oftast. (Torsken i Ängelholm när K.Jönsson styrde upp hela Rögle...brrrr tårar hela hemresan) Så medgångssupporter är jag verkligen inte. Har stått uppe i Skellefteå nästan helt ensam också under en formsvacka och på en match där Brynäs var utpelade.
Nä nu ska vi inte dra igång någon kukmätartävling! Kul att det finns folk som stöttar oavsett om du är medg.supporter eller inte!
Redigerad kommentar
Skrubben: Fixar föreningen säsongen utan sparkade tränare och spelare är det imponerande. Men efter 22 omgångar är jag ännu inte övertygad om att laget fixar det här. Genomsnittsmatchen har inte sett bra ut alls. För övrigt håller jag med - bokslutet är lika viktigt som tabelläget.
Lunkan: Där ser man, har alltid trott att det handlar om grisar och höns.
Huge: Nån tvekan om att Lindholm dissar fysträningen i Brynäs?
Hur känner ni inför dagens match? Kan bli jobbigt tror jag. Magkänslan är att Pogge står i FBK och han har gått och blivit bra nu på sistone. Rajala kommer förstås få sätta en.
Idag kan vi bli näst sist om inget går Brynäs väg.
Ja och nu tillbaka till något av betydelse. Ja innan cyklopmodoiten ska börja diskutera damhockey också.
Känns trots allt ganska bra inför kvällens drabbning. Okej matchen mot Örebro var ett steg bakåt rent spelmässigt. Men moralen och kämpaglöden fanns där trots en helt igenom usel första period. Starkt av spelarna att ta sig samman och arbeta sig tillbaka efter det. Därför tror jag på seger ikväll. Det verkar ju vara på hemmais det ska hända den här säsongen.
Nej nej! Detta har redan gått flera varv på forumet. Scrolla ner....
Spelar Bif med fart i 60 min vinner vi, får FBK spela sin brunkarhockey så blir det smäll däng.
Zappaholic:Då MÅSTE Lööke vara skadad/sliten annars så är det bedrövligt.
Samma känsla jag hade redan innan förra lördagens hemmamatch.
Har en stor känsla att vi tar dagens match med 4-2.
Har även en skön känsla att bröderna Westerholm gör varsitt mål ikväll och att Blomqvist gör de två andra.
Framåt Brynäs, framåt för seger!
Tips: 2-4