Brynäs IF - Färjestads BK 22/11-14
(S)tolle(n) avstängd
Berra tog bort sin tweet fr matchkvällen som gick i stil med; "får inte jag gå in som fjärde man när någon gått in som tredje man?"
Enaranger:
Också förbannad, på gränsen t galen
Efter 10 skär fr bortre båset inleder #25 sin tackling m att fälla ut knytnäve/armbåge
pbs.twimg.com/media/B3I8yKzCcAA6T9w.jpg
Enda kontaktpunkterna; Axelkåpa-Huvud, armbåge (?)-underarm, Knä-Knä. Ingen kontakt bröstkorg, höft, axel-axel...såsom riktiga tacklingar delas ut
pbs.twimg.com/media/B3I8yLiCYAA2qpu.jpg
Petter & Sanny måste ha rökt Spice
Wallin befann sig innanför målområdet när pucken passerade målområdeslinjen, alltså underkänt mål.
När skottet avlossas har alltså ingen som helst betydelse i sammanhanget.
Skämtar du?
Kolla bilderna från SHL, Hedman glider som ett skithus och mer eller mindre bromsar sig in i tacklingen.
Det är mer Hedmans tyngd som tyvärr är avgörande, när Enterfeldt oturligt klämmer underarmen mellan Hedman och sargen.
Den som påstår att det är en ful och vårdslös tackling är antingen synskadad eller osedvanligt enögd.
Redigerad kommentar
Är inte 100% säker, kan ha fel.
Om jag har rätt så är det inget snack: målet ska underkännas.
Redigerad kommentar
Powerfade: "Förövrigt. Hur kunde videogranskningen fälla 3-1 målet? Man blir lite orolig om nivån skall ligga där."
- Konstigt resonemang tycker jag... Vart skall man dra gränsen då? D är väl bra att regeln är tydlig. Bevisligen var det ju jävligt nära att målet godkändes men Wallin VAR ju över med skridskon INNAN pucken kommer in och således "offside" i målgården. Då återstår en räddningsplanka. Det är att man trots offside i målgården INTE stör målvakten. Då Wallin uppenbart skymmer Starkbaum kan man ju inte göra annat än att döma bort målet.
Jag begriper inte hur man kan vara av annan åsikt... Regeln är tydlig. Situationen är i Slow motion tydlig. Punkt!
Redigerad kommentar
Samuelsson verkar för övrigt inte helt nöjd med lagkaptenens matchstraff för snack.
mk:Ja visst är det hög fart, jag såg inte hur många skär han tog innan för han gled ju en bra bit innan. Men som jag sa, såna situationer ser man ofta under matcher. Den här gången var oturen framme, Hade Hedman varit respektlös så hade han satsat på kropp. Men jag får intrycket av att han försöker undvika Enterfeldt.
Då har man sett fulare saker som inte heller har renderat i nån utvisning men som glöms bort i och med att ingen har skadats.
Förövrigt. Hur kunde videogranskningen fälla 3-1 målet? Man blir lite orolig om nivån skall ligga där.
Hur är det nu? Man får inte ta mer än tre skär in mot en tackling eller? Han till och med missar,tycker jag. Hade han träffat lite fel med farten. Hade inte Enter spelat mer denna sässe.
Därför anser jag att det är vårdslöst.
Bra match av Brynäs. Stabilt hela vägen. Färjestad spelar äntligen som det pisslag dom är. Fortsätter Rajala och Salmela så här kan våren bli riktigt kul för svensk hockey.
Enterfeldt ha släppt i från sej pucken, Hedman saktar inte in, armarna i ansiktet - ingen utvisning? Beslutsfattana i svensk hockey måste bestämma sej. Vill dom ha en ishockey där mediokra spelare tillåts plocka bort sevärda lirare som dom flesta av oss går på hockey för att se? Eller vill dom ha en hockey där spelare som Tollefsen och Hedman är stjärnor och hockeyn spelas på deras villkor (lustigt sammanträffande att båda spelar i FBK).
Reglerna måste anpassas så att Hedmantypernas karriärer blir kortare än lirarnas. Hockeyn dör lite varje gång en sån som Anton Hedman kliver in på isen.
För övrigt anser jag att Färjestads BK hör hemma i Allsvenskan.
Mmm nu kanske Bengtzen till och med måste chansa lite. Han har tyvärr hamnat i ett läge där det brådskar.
Knappast en slump att det är Hedman som orsakade detta...
...så räkna med att han kliver av träningen imorgon med något "mystiskt virus"...
Att tappa Enterfeldt i sig är ett stort avbräck för oss.
Jag tror även att det kommer påverka Brodins form.
Vem ska han spela med? Hur kommer det påverka honom?
Hur som haver är det ju helt sanslöst, nästan otäckt, vad olyckorna oavbrutet grinar Brynäs i ansiktet. Aldrig en "bagatellskada" utan hela tiden grava skador...
Kahn: Enligt domaren skrek Enterfeldt "jag har brutit armen".
Enligt min källa så är "Enters"arm av. Eventuell hjärnskakning tillkommer?
Nu måste vi plocka hem Lander OCH Larsson!!!!!!
Sedan är jag nöjd.
Tack BIF och FBK för underhållningen, en underbar start på lördagen.
God kväll !!
Mycket bra gjort! Trodde inte på detta idag. Men nu bara måste nya spelare in med mycket snar verkan. Detta håller ju inte i längden med dessa oavbrutna ny skador utan att de täcks upp.
Låter ju väldigt troligt att han i upphetsningen skulle haft tid att formulera sig så pass elegant.
Nädu, min käre Tollefsen.
Du vräkte nog ur dig exakt det som linjemannen påstår, även om det till ditt försvar måste framhållas att den sortens hot självfallet är enormt överdrivna, nåt man vräker ur sig i frustration och naturligtvis aldrig skulle sättas i verket.
Skapligt avbräck för FBK, som redan har det jobbigt i defensiven.
Dock inte mig emot....