Brynäs IF – Färjestads BK #PlayIn
Jajjen: Dom har "råd" med och lyxen att kunna vila spelare som känner sig slitna eller halvskadade och ändå prestera tillräckligt bra för att ha stor chans att vinna, Framförallt nu i slutet i grundserien har de haft den lyxen.
Nu när Eklund och Kilström fått mer speltid förstår man hur bra Bertilsson och Andersén är och hur mycket dom saknas.
Vore intressant att se hur mycket Skellefteå skulle påverkas om man tar bort deras två bästa backar, typ Heed och Sevc. Men dom är helt skadefria. Hur fan är det möjligt sju månader in i säsongen?
Apropå gamla brynäsare - Rensfeldt har gjort 16 mål i Rögle och borde ha ett utgående kontrakt.
Årets säsong är inte slut ännu. Men man längtar redan till nästa.
Mycket bra med Bulan.
Tror Vd får ihop ett jobbigt och bra lag att möta.
Viktigt att klara sig vidare till kvarten.
Följde en gammal tradition igår. Kollade bara halva matchen, sen blev jag för nervös.
Sjukt glad när man loggar in hör efter match och möter bara inlägg med versaler.
Gör en Pettisbif då... (Kommer revideras 1000 gånger i sommar)
Jacob Markström (Holmqvist/Johansson)
Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Bill Sweatt
Greg Scott - Johan Larsson - Anton Rödin
Adam Brodecki - Pathrik Westerholm - Oskar Lindblom
Daniel Mannberg - Jacob Blomqvist - Sondre Olden
Tomas Slovak - Niclas Andersén
Simon Bertilsson - NY
NY - Mattias Nörstebö
ULTIMAVICI: Förstår din poäng! Men faktum kvarstår att jag hatar Modo och Leksand, så jag skulle känna mig överlycklig om dessa två halkar till ordentligt i seriesystemet! Eller om något av lagen skulle konka. Det ligger i naturen att fans gottar sig i andras lag misslyckande.
Ser man inte att man kan heja enbart på ett lag men samtidigt verka för en välmående liga så tror jag du platsar ihop med resterande nötter som jobbar inom SHL för att "verka" för ligans bästa. Du verkar i samma klass, går ju bra!
Redigerad kommentar
Allt för att sälja mer ppv matcher
Redigerad kommentar
Att som tredje sämsta lag ha chans på guldet är skevt. Framför allt är jag emot att ständigt ändra, hockey ska vara så pass normaliserat att inte någon kreativt snille på hockeyligan ska kunna ändra hur som helst.
Blev det ingen presskonferens igår!!???....Hade varit jävligt kul att se :)
Det behöver man inte vara akademiker för att räkna ut.
Med det gamla systemet så hade FBK redan varit klara för slutspel medan Brynäs hamnat i ingenmansland.
En rätt stor skillnad mot nu.
Redigerad kommentar
Bifbiffen: Mest logiskt är att seriesegraren får guldet.
Varför skall ett lag som kommer åtta kunna spela om guldet men inte ett lag som hamnar tia? Lagen har ju 55 matcher på sig att spela till sig bra positioner och om inte sjuan spöar tian över tre matcher så är de väl inte värda att gå vidare eller?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Avd: hur tänkte jag nu?
Vad har ev favoritskap med att kasta in handduken på förhand att göra?
Ja, FBK vara favoriter, men det är som jag ser det ingen anledning till varför man som supporter ska ge upp på förhand och yra om att det är kört, vi är rökta, ingen chans, blablabla....
Grattis till segern! Av någon anledning så vill jag nu att BIF går hela vägen. :-)
Hoppas nu att Leksand åker ur så att ekonomisk misskötsel inte lönar sig.
"vet du om Brynäs har nån på gång till nästa säsong?
Hans Abrahamsson - 12:36
Jag hör att de har klart med några spelare men inga namn jag kan släppa här."