Brynäs IF- Frölunda HC 1/10-13
Peja: Man har ju undrat i tidigare matcher vart den där farten som alla pratat om är. Men nu mot LHC så visade han verkligen upp det. Verkar som att han har kommit in i spelet på riktigt nu, kul!
Peja: Ja Sweatt och även Scott har imponerat på mig hittils. Dock har gubbar som Ollas, Harju, Sebbe E, Kilas en del kvar att bevisa.
Jag är rädd att Harju är slut.
Peja:
Såklart kommer motståndarna studera hans snabbhet, men det hjälper ju inte så länge han trampar på och utnyttjar sin skridskoåkning.... det kommer att ge spel i PP om han fortsätter så.
Peja:
Problemen för motståndarna är ju när fler än en är så snabba och utmanar i offensiven.... tycker även Brodin har snabbheten att utmana oftare. I brist på absoluta spetsspelare får det bli Brynäs alternativ i år, att utnyttja bredden i truppen. Det gör ju att morståndarna får ha lite koll på mer än en formation.
Redigerad kommentar
Ni har torskat mot Frölunda de 3 senaste hemmamatcherna (statistik i länk), men jag tror ni vänder den trenden ikväll.
4-1
Treklövern1912: 7-2 till Brynäs. Hoppas på mirakel !!!
Forza Brynäs
JAAAAA!!
Då är man gräsänkling ikväll. Vargen är bortrest med kidsen...finns ingen som ens kan försöka ge mig dåligt samvete för att jag ligger på soffan och kollar hockey.
5-2.
Redigerad kommentar
I slutändan vill jag ha ett pålitligt målvaktspar där den bäste för dagen står och den andre är redo att hoppa in och göra stordåd vid behov... Ser inte ett sådant målvaktspar idag...
DavyDjoos: SÅDÄRJA!!
Thuresson...
Nä nu ska de kolla...som vanligt.
Vår sniper fortsätter leverera!
Frölunda känns lite hetare tyvärr. Brynäs fortsätter att ha problem i egen zon.
Då förstår man varför många jänkare/kanadicker har problem med anpassningen.
Annars är Frölunda giftiga i omställningarna, Rahm har kommit upp stort ett par gånger.
Nu får han bekänna färg i BP...
Johan Norrström:
Brynäs kommer ju aldrig samlat med fart in i FHC:s zon.
Rahm har gjort några finfina räddningar. Han är lite tätare i år...
Dags att bärga första trepoängaren på hemmais. En av de viktigare matcherna för en Brynäsare som bor i Göteborg.
Vill se 5000 på matchen iallafall.