Brynäs IF-Frölunda HC 2011-12-10
Men domaren blåser ju inte i det läget utan väntar till Granis har släppt sin klubba för att visa hur "oskyldig" han är sas.
Dålig spelförståelse eftersom han väntar med att blåsa till Petterson solklart nyper fast om klubban och sen agerar döende svanen.
En tvåa på båda hade jag möjligtvis och motvilligt accepterat.
Men det låg väl i luften att dom skulle få ett PP, efter våra egna där hakningen på Larsson också såg jävligt billig ut.
Larsson ramlar själva, syns tydligt på reprisen...
Redigerad kommentar
Huge:Jag tror snarare att SUnken klagade på den uteblivna icingen.
Granis klubba hamnade ju inte i armhålan av en slump men nyper man fast klubbas så borde det ju bli en holding the stick kan man tycka.
Och naturligtvis får Pettersson puckfan klockrent på bladet.
Men varför lär sig domarna aldrig att se när en spelare nyper fast motståndarens klubba i armhålan och får det att se ut som en hakning?
Exakt vad Granis råkade ut för och jag förstår Sunkens protester.
Nåja, rolig och öppen första period.
Kanske rättvist, dom är lite giftigare och vi har lite fler chanser....
70 Rodrigues: "Helt jävla sanslöst, nästan varenda jävla gång kvitterar motståndarna direkt,"
Och nästan varenda jävla gång återtar vi ledningen på direkten...
Först en tveksam tvåa på Persson och 1-0 i PP.
Sen obefintlig markering vid 1-1-
Och sen en styrning av Ollas till 2-1.
3 mål på 1.13.
Kommer att tänka på Lars "Laban" Arnessons klassisk ord:
"Vill ni se mkt mål får ni gå på hockey..." :-)
Rimligtvis borde Nordan och Dackell vara spelklara efter nyår.
Wännström gjorde det bra när han vikarierade för Silfverberg för ett tag sen och nån gång måste det väl också lossna för Widing?
Där har vi ett sparkapital som heter duga.
Det stora tappet blir Larssons frånvaro under JVM.
Får väl hoppas att det blir respass pronto för småkronorna....
Nu lär han ju inte ha lika stor press på sig som tidigare iaf, vilket kan gynna möjligheterna att få upp hans självförtroende.
Positivt: vi måste ha ES klart vassaste 7:e back (iaf på papperet...) :-)
Vi sladdar ju nåt enormt i tabellen.
70 Rodrigues: Hoppas du har jävligt fel för jag och 5 st polare som är frölundaiter ska se matchen:-(
Men men jag får väll dricka mer pilsner om du har rätt i ditt tips;-)
Tips inför em/kvällens omg:
Brynäs IF-Frölunda Indians 2-4
AIK IF-Luleå HF 4-3
Skellefteå AIK-Djurgårdens IF 4-3 efter str
Växjö Lakers-MoDo Hockey 3-2
HV71-Linköpings HC 5-2
Jajjen: Ja du, jag skulle kunna nappa på alternativ 2. Alternativ 3 borde efter alla dessa år inte vara aktuellt längre för en förening i framkant, som man ju själv vill se sig.
Jag tycker inte Brynäs har en sån bred spelartrupp av kvalité som man vill framställa det. Får man som nu under säsongen flera betydande skador, men även för att försöka spetsa laget/truppen om man har ambitionen att vara med i toppstriden både i serie och slutspel, ja då måste man göra som konkurrenterna - hitta nya spelare att ta in.
Det blir svårt att ta några poäng i eftermiddag också. Frölunda har ofta lätt för Brynäs. Hoppas jag har fel, men det lutar åt ny förlust.
Idag möter vi seriens sämsta bortalag. Dom har gjort löjliga två mål i snitt borta. Dom saknar dansken och Kahnberg (förresten, det kanske innebär att dom spelar bättre, precis som Brynäs utan Kahnberg).
Med andra ord, vi torskar stort ikväll.
Clarence: "Spelarkris kan man väl kalla det när flera gubbar är skadade på obestämd tid?"
Absolut! Man kan kalla det katastrof också.
Förresten, tror du att Sundlöv och Brynäs skiter i att värva dom bästa spelarna
1. på ren jävelskap
2. för att dom inte fattar bättre
3. för att ekonomin inte tillåter