Brynäs IF - Frölunda HC 7/12-13
Huge: Nja, jag tycker inte de har spelarmaterial för att ligga där de ligger, men nu gör de ju det i alla fall.
Det är väl inte bara här som läktarcoacher bör analysera sin förmåga att bedöma lag...överallt var ju alla högst eniga om var Leksand skulle hamna.
Ett par giftiga forwards kompletterar, så jag ser inte nåt som skulle få dom att rasa ihop.
Ett bra lag helt enkelt, svårare är det inte.
Inte första gången läktarcoacher har bestämt sig för att ett lag inte kommer att hålla på den här nivån och dom sen står där som fågelholkar när det inte visar sig stämma.
Kanske dags för många att rannsaka den egna analysförmågan här... ;-)
Visst, Johan Harju är bra på att skapa målchanser och befinner sig oftast på rätt plats vid rätt tillfälle...
...MEN, det ska inte behövas 25 fina lägen per match för att få in pucken i nät. Det är inte signifikativt för en målskytt.
Jaja, han är ändå på god väg i denna match med tanke på alla missar. Kanske kommer målet i andra. Ser i alla fall bra ut där ute, och en ledning för Brynäs hade knappast varit ologisk. Bara vi inte släpper in första idag igen...
70 Rodrigues: Helt sanslöst med Leksand...hur länge ska de hålla?
För övrigt en helt ok period, tycker vi ser lite piggare ut idag, piggare än Fiskrens i alla fall.
Bra fart från start ivf!
Inte prestationen på isen som är viktigast enligt TJ..
| Goalies | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 40. Holmqvist, Johan 1. Starkbaum, Bernhard | |||||||
| 1st Line | 15. Bertilsson, Simon | 13. Gunderson, Ryan | |||||
| 53. Thuresson, Andreas | 41. Scott, Greg | 11. Ollas, Jesper | |||||
| 2nd Line | 55. Jacobsson, Robin | 52. Kilström, Lukas | |||||
| 23. Sweatt, Bill | 39. Nordquist, Jonas | 31. Granström, Jonathan | |||||
| 3rd Line | 22. Sundqvist, Jörgen | 3. Djoos, Christian | |||||
| 90. Harju, Johan | 9. Enterfeldt, Sebastian | 34. Brodin, Daniel | |||||
| 4th Line | 10. Nörstebö, Mattias | ||||||
| 19. Ljunggren, Daniel | 27. Lindgren, Alexander | 28. Brodecki, Adam | |||||
| Extra Players | 29. Strid, Nicklas (LW) | ||||||
Huge: Ang analysförmåga eller kasta inte sten i glashus: Ja, Rahm har ju faktiskt helt rätt i sin analys.
Han kunde gått lägga till en annan brist: även våra forwards kliver undan istf att ställa sig framför motståndarmålvakten och skymma sikten när vi ligger i anfall.
Har väl blivit lite bättre men tycker fortfarande att det sker alltför sällan.
Vi är seriens näst bästa lag på att täcka skott!!!!