Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Jörgen Sundqvists kaptensroll måste ses som ett fatalt misslyckande. Man kan väl konstatera att just inställningsfrågan har felat. Problemet är att det saknas alternativ. Laget saknar själ, saknar ryggrad... En ny back kommer att behövas men kommer inte att göra underverk. Laget behöver minst ett par, kanske tre karraktärsspelare. Vi hade Granström, vi hade Sundqvist, vi hade Widing. Vad det är för våldnader som har iklätt sig dras skepnader denna säsong står skrivet i stjärnorna. Jag misstänker att det är guldstämpeln som är problemet. Man har omedvetet inbillat sig att man är bäst i Sverige och därför är en tangent i ett självspelande piano. Nu vill vi se slit, svett, blod och SJÄL!
De som inte per omgående ställer upp på detta anser jag ska få en enkelresa bort från Sätraåsen...
sylf:
moget..... håna en människa som fått en tråkig sjukdom att kämpa med, kanske för resten av livet. Som sagt, moget.
2-6, 2-6, 2-5.
Nej, det är inte min kommande lottorad. Det är Brynäs tre senaste hemmamatcher. Skratta eller gråta? Gråta...
Undrar också hur TJ kan ha mage att säga att laget ska bygga sviter (efter hemmaförlusten mot HV). Det kändes som han befann sig på en annan planet då.
Det är inte ovanligt att ett lag överpresterar med ny tränare. Kan det vara så att vi sett det nästa av TJ.
Jag trodde att Robin R skulle bli minst lika bra som Svedberg. Hade fel. Dumstrut på. Sorry.
Gamnacken, bloggaren och medgångssupportern Linus Norberg:
Huss: Heter backen Weber kan du ha rätt. Blir det en Koistinen blir han bara en kraftig minuspost i resultaträkningen. Vilket alternativ är troligast?
70 Rodrigues:
"där kan du o dina två gelikar sitta o lalla"
Ja.... du har nog rätt där.... glömde föresten "asg" ..... så ska d ju va.
Brynäs spelar inte bra just nu, har inte gjort det på hela säsongen, med några undantag. MEN..... att dom skulle bli bättre av att ett gäng hånande gamnackar som sitter o försöker överträffa varandra i smaklösheter..... nja, det tror i.v.f. inte jag. Men fortsätt ni o spy på allt som rör sig, jag räknar inte med att få nån vettig kommentar från nån av er.
sylf: Kan bara instämma.
Min någorlunda realistiska förhoppning för resten av säsongen : Behåll 8:e platsen och casha in lite på iaf 2 hemmamatcher.
sylf: Föreställ dej det här laget minus Järnkrok! Brrrr
Det måste vara nåt fel när Brynäs bästa spelare alltid är egna juniorer. I Skellefteå, som har minst lika bra juniorverksamhet, där är juniorerna komplement till inhyrda stjärnor. Årets lag är det dyraste vi haft och då är några av de bästa spelarna billiga egna spelare, precis som förra året. Det måste vara nåt jävligt snett med Brynäs lönesättning.
Jävla pajasklubb!
Är som att se ett dam div.1 lag möta Man U.
Har vi;
Vunnit nån närkamp?
Drivit mot mål INTE rakt ner i hörnen..
Backarna stått upp på blå?
Slagit 2 passningar på bladet?
Jobbat stenhårt varje byte?
Visat jävlar anamma?
Dags för TJ att fatta att det inte funkar med att dumpa puckar när INGEN vill ta kampen.
jajjen/sylf:
Japp,spara de där pengarna,om det inte är en kvalitéspelare som signas även för nästa säsong. Vilket känns osannolikt.
Man skulle agerat kraftfullt och mycket tidigare, och egentligen redan under silly season såklart..Istället för att värva folk som inte lirat hockey på 2 år och någon back-chansning från AHL.
Jajjen: Så är det. Lika bra att skita i att förstärka i år, bara försöka ta de poäng som behövs för att klara ingemansland. I ett slutspel skämmer vi ut oss och ett kval klarar inte laget!
Nästa år lär varenda krona behövas!
Måste vara säsongens sämsta insats. Var vi så här dåliga under Czarnecki ens? Hur ska Sundlövs kommande "stjärnvärvning" kunna göra nån som helst skillnad. Det är nästa säsong pengarna kommer att behövas. Big time!
Kul att Adam B får spela....lyckas ju nästan vara bästa back i Brynäs få den lilla speltiden han får
Bottenlagen Timrå och Rögle håller jämna steg mot Färjestad resp. Linköping. Samtidigt blir vi totalt avklädda och förnedrade hemma mot seriesjuan Frölunda.
Säger enormt mycket om kvalitén på Brynäs just nu.
Något har behövts göras sedan november månad.
Något hände (Styrman=hahahaha).
Något MÅSTE göras i detta NU.
Jag blir också besviken på spelarna i såna här lägen, men väljer att inte göra ont värre genom att ideligen kasta skit och gnälla så fort det tar emot.
Det är MITT sätt att hantera saker och ting, så vi verkar vara rätt så lika i det fallet.
Jag blir bara så jävla trött på allt jävla gnällande och klagande från samma personer, dag ut och dag in.
Att dom bara orkar....