Brynäs IF-Frölunda Indians den 24/1-13
Sådär låter det när man följer Bif via text tv. För varje normalbegåvad vuxen som är intresserad av lagsport ser att skutan sjunker som en blydank.
Lösning för att få tillbakas Publik & inställning i laget;
1 Bänka bort dom man ändå inte kommer att förlänga med. Detta ger rejäl eld i baken på dom som ligger på gränsen.
Fyll upp deras plats med egna spelare.
2 TJ får förklara att har man Bif tröja på sig så gäller minst 60 mins Blod, Svett & Jävlaranamma. Annars är lösningen se ovan.
3 Ta hem spelare som te x Rhodin, spelare som inte gnäller utan tar den tiden han får OCH peppar laget. Sedan köp in spetsen.
4 Ha en spelide som fungerar för truppen man HAR, att köra dump har ju beviisligen inte funkat. Sen tackla i dom lägena där det tillför spelet något.
Peja: Håller med om Franson. Se bara vad som hänt med försvarsspelet när han lämnat.
Sylf var inne på det tidigare, avsaknad av ledare i laget. Förra året hade vi Silfver, Dackell, Ekholm och Larsson som ledde spelet på och utanför isen.
I år så har jag inte sett någon av C eller A visa varken utanför isen eller på densamma att man skall leda laget ur svackan.
Dels så saknar jag en naturlig ledare i laget så en sådan behöver nog värvas eller växa till från juniorerna, men däremellan skulle vilja se att bindlarna flyttades över till spelare som Enterfeldt och Ollas.
Kahn: Du kan resta ditt case hur mycket du vill. Du har ändå ingen koll på vad ordet "kappvändare" betyder. Sorry...
Sen kan du få vara hur duktig läktarcoach du vill.
Kahn:
Om Huge vart en kappvändare så hade han ju hållt med lallarna när han svarade dom....... därefter haft samma åsikt som gamnackarna när dom besvarades...... tycker i.v.f. jag.
Ett bra tips.
Kahn: Tror tyvärr inte jag kommer hitta ett svar på google om varför du trodde jag skulle ha mer "tåga"...den förklaringen får nog du stå för.
Borde inte vara några problem för dig att förklara hur saker och ting ligger till för mig, du har ju varit läktarcoach i 33 år och kan väl det mesta.
Kahn: För det första är jag inte kompis med Huge. Jag håller med honom ibland och inbland inte.
För det andra har jag läst dina revolutionära tankar om hur Brynäs ska förnya och föryngra. Så det är inte för svårt för mig. Hade du fått coacha laget hade det blivt kvalserien. Nu gör vi en skitsäsong men det kanske ändå blir slutspel.
33 år på läktaren verkar inte ha gjort ett dugg nytta...
Zappaholic: Kom igen och berätta hur länge du har varit tv-coach. Det har säkert gjort sitt.....
Kahn: Jag kallar inte dig idiot, jag pratar generellt. Jag skriver inte heller vackert om mig själv. När gjorde jag det?
Menar du fullaste allvar att du kan mer om hockey och kan coacha ett lag bättre för att du suttit på läktaren i 33 år än någon som exempelvis sysslat med ishockey i exempelvis tio år?
Jösses i så fall...
Zappaholic: Jag har inte påstått att jag kan COACHA ett lag bättre än t.ex. T.J.
Jag har påstått att jag kan ta ut ett BÄTTRE LAG än vad han gör med sina resurser.
Erfarenhet är oersättligt.
HAHAHAHAHA...
Tack, dagens bästa inlägg. Du får ett plus av mig!!
Zappaholic: Tackar, tackar...........moaaaaaaaaaaahhhhhhhhhaaaaaaaaaahhhhhha.............
Redigerad kommentar
Zappaholic: Lökke är som en ung Dackell så håna honom du. Alla på äldreboendet går på hockey,men så trevligt! Ordbajseriet överlåter jag till din kompis Huge.
Kahn: Jaha, och när hånade jag Lökke??? Jag skrev att han var 15 år, inget annat.
Hoppas din läktarcoachning är bättre än din läsförståelse...vilket den borde vara, då läsförståelsen verkar vara obefintlig.
Läs gärna vad som skrivs innan du tycker till om sånt ingen skrivit...