Brynäs IF-Linköpings HC 18/11-2010
Härlig förlust= Öhh!
Anfallsspelet funkar= Vi blir nollade!
PP funkar= Näe, det gör det inte!
Sedan att det var en skön förlust, knappast.
Ett steg framåt kanske.
Greiss har spelat upp sig men släpper på tok för många returer. Timrå lär ta med sig det i sin spelplan nu på lördag.
Greiss gjorde det riktigt bra inga tavlor förhoppningsvis kommer returerna rakt ut att minska med tiden.
Försvarsspelet funkade bra i synnerhet Backarna att forwards går bort sig får man räkna med bara man håller ner antalet av misstagen.
Vissa matcher går puck fan inte in det är bara att leva med så jag är inte orolig över anfallsspelet.
Vi får se på dom nästkommande matcherna om vi kan fortsätta att spela bra och inte göra som förut en bra match följs upp av ett par skit matcher.
BP verkar stabiliserat sig men vi får se längre fram.
Sen har vi PP SUCK
Mitt förslag är följande
PP1
En Point Back i
Ekholm
Sen 4 forwards
Järnkrok, Granis, Soumervouri, Silfverberg
PP2
Jonsson Clarke
Khana, Nordquist, Lauritzen
Sen för att få ett antal riktigt bra kedje kombinationer som är bra balanserade
skulle jag välja följande.
Khanberg, Nordquist, Lauritzen
Silfverberg, Järnkrok, Soumervouri
Rödin, Granström, Wännström
Larsson, Hansen, Dackell
Andersen, Jonsson
Ekholm, Clarke
Sundqvist, Bertilsson
Men det är bara min tanke :)
Sen vill jag gärna inte skriva detta men måste än en gång påpeka det. För i helvete CZ, bort med Dackell ur PP fortast möjligt. Är det bara vi "läktarcoacher" som ser att han gör bort sig i varenda PP han är inne.
Ja det blev lite bolla gris där som vanligt.
Med facit i hand så skulle man tagit ett skott på Norrena alternativt gett bort pucken så Dacke och Hansen hade fått kommit in tidigare;)))
Samtidigt när det är ett avvaktande 5 mot 3-läge på gång så kan motståndarna även undra varför inte de andra laget ger bort pucken och därmed slappna av,och då kan man få lägen,men då går det inte att åka runt att bolla gris i över minuten.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Obegripligt hur man kan snacka om skön förlust etc. För mig kändes gårdagens förlust lika jävlig som typ AIK hemma. Vissa här inne har inte fattat att det är förluster som den igår man knäcks av, dom är betydligt svårare att skaka av sig än t.e.x 3-7 borta mot SSK! Men å andra sidan är det samma personer hela tiden.......
Personligen knäcks jag mer av en sån match som Södertälje borta då man ställde ut grickorna och pinkade på oss supportrar rejält.
I går försökte man och gjorde det bra,men var tyvärr helt impotenta framåt.
Frågan är om gårdagens rent spelmässiga insats var en tillfällighet eller om man hamnar tillbaka på ruta ett igen rent spelmässigt.
Seriens sämsta hemmalag Timrå-Seriens sämsta bortalag Brynäs imorrn.
Minst dåliga vinner;)
Han har ju gjort ett genomuselt jobb under vad är det nu, 7-8 år?
3 KS och nåra förnedrande kvartsfinaler.
Eller så kör ni bara över oss rent av.
Sundlövs kontrakt löper ut i April,så han känner nog sej lite presssad över lagets tabellplacering just nu.
Vad gäller Nubben i Frölunda så var det nog helt otänkbart att sitta kvar,han har fått en hel stad emot sej och upprop på nätet,namninsamlingar,skit i media etc etc
Finns väl öht inte några upprop eller offentlig kritik alls mot Sundlöv varken i lokaltidningar eller övrig media?
Sen har dom två olika plånböcker att jobba med,det kanske vi ska vara glada för;)
Huge och Gurra sitter just nu i en eka på Mälaren med varsin fredspipa och sjunger Kumbaya..
More to come.
arnio: "Härlig förlust om det nu finns sådana. Försvaret, målvaktspelet och anfallsspelet funkar. Till och med PP såg bra ut. Norrena stal matchen/dålig skärpa i avsluten.
Greiss dagens glädjeämne, strålande spel av honom."
Klockren analys.
Hade dock önskat lite mer folk på mål. Norrena fick ofta arbeta ostört och när han är på gårdagens humör så kan han göra såna här idiotmatcher.
Junisarna snurrar på bra men borde kanske ha nån mer utpräglad murbräcka med sig, som kan förvalta ev returer från målvakten.
Sen gör man fel som inte ger LHC pucken och får spel 5 mot 3 istf 6 mot 4.
Kan till viss del förstå att man ville behålla trycket och det momentum man hade i det bytet men ändå dumt gjort.
Får väl skylla på junisarnas orutin där.....
GävleLasse: "Mina tre nycklar för att laget skall gå framåt.
- Sundlöv bort som SC (Brynäs måste få in nytänk)
- N.C bort som tränare
- Dackell slutar. Jag tror han tar för mycket plats sett till vad han tillför laget."
Tre obegripliga krav, även om ett av dom absolut kan diskuteras när kontraktet går ut.
Vore kul om du för det första hade några argument och exempel på hur ditt "nytänk" ser ut.
Sundlöv har bl.a lyckats behålla vår framtid, dvs juniorerna.
Och därmed lagt grunden till det mer offensiva spel som alla vill se.
Ska vi kasta bort den satsning bara för att vi sladdar i tabellen i en stenhård och poängmässigt sett jämn serie?
Dackell är fortfarande en enormt viktig kugge i det här laget.
Han är själen och motorn i laget, tillsammans med spelare som bl.a Hansen och Sunken.
Att kräva Dackells sorti ur laget är så urbota korkat så jag ids inte ens kommentera skiten.
CZ:s roll kan däremot diskuteras när hans kontrakt går ut.
Finns inget som hindrar att man hittar en tränare som utvecklar offensiven ytterligare, som jag ser det.
Redigerad kommentar
Han är själen och motorn i laget,
Kan aldrig vara nyttigt att ha en gammal sliten motor att förlita sig på om man ska frammåt, antagligen så plockar man ur motorn och renoverar den eller så byter man ut motorn till en ny och fräsch, so to speak...
Vad gäller Sundlöv så har han väl aldrig stått för någon kontinuerlig linje i sitt lagbygge. Vilken typ av spelare man vill ha in. Vilken typ av spel den/de tränare som han rekryterar ska förespråka. Det har varit massa olika mixer under alla hans år.
Czarnecki kanske är duktig på att skapa gruppdynamik, men någon stor taktiker är han inte. Kanske skulle passa bättre som assisterande alternativt delat huvudansvar med någon annan.
Redigerad kommentar
Vore vansinne att isf kasta ut barnet med badvattnet....
Det kanske kan förklaras med att han helt enkelt inte hinner med längre ;)
Jag har svårt att tro att vem som helst skulle kunna göra det lätta jobbet som att erbjuda juniorer A-lagskontrakt. Hur svårt är det. Nu har han visserligen lockat till sig Ekholm vilket han skall ha en eloge för. Men samtidigt så har han fokuserat en hel del på "leftovers" från Frölunda.
Du har själv haft en del åsikter om att Frölunda värvar konstigt. Är det då inte ÄNNU konstigare att Sundlöv sitter och tar över de spelare som inte längre är önskvärda i Frölunda?
Vi hade behövt en FÖRSTECENTER igår. En fältherre som kunde få får förstalina att producera. Något Hansen ALDRIG kommer att bli.
Så alltså till NÄSTA säsong.
Ny tränare
Ny Sportchef
Dackell bygger garage
Tränaren Niklas Czarnecki ryter till på frågan varför laget har det så svårt på bortais. -Äh, du ser väl att vi spelar bra idag. Vi är mycket bättre än Linköping och det kommer inte att vara något problem med bortaspelet.
Fan vad skönt, då behöver man inte oroa sig framöver då. Sedan undrar jag om dom tidigare förlorade bortamatcherna inte räknas? Snacka om att karln lever i förnekelse, man blir mörkrädd.
Alla journalister, inkl de lokala, dissas ju och kallas okunniga mm så fort dom säger nåt negativt. Motivera gärna!
Vad Sundlöv skulle ha med dom att göra är det nog bara du som lyckas få ihop.
Kahnberg "tog vi över" därför att vi behövde den spelartypen och hittills tycker jag inte att han gjort nån speciellt besviken.
Ja ,isf möjligtvis de som på ett orealistiskt sett tycker att han varje år borde kunna producera som han en gång gjorde i Frölunda, då laget var bäst i ES och allt bara flöt på.
Nordan släppte Frölunda av skäl dom får redogöra för själva, eller ska Sundlöv behöva lastas för det också?
I dagsläget tror jag dessutom att Frölunda gärna hade sett en hårt arbetande center som Nordan i sitt lag.
I Brynäs hade även jag kanske väntat mig lite mer av honom, men jag har tålamod med karln och tycker att han kommer mer och mer.
Sen är det mkt möjligt att Sundlöv haft ett lätt jobb med att erbjuda våra juniorer A-lagskontrakt. Men det beror ju på att han också underlättat för sig själv genom att göra ett bra grundarbete, så att junisarna ex inte lockas över till nåt annat lag.
Men sakfrågan gällde inte om han haft det lätt eller inte, utan om han haft nån konsekvent linje i sina värvningar eller inte.
Och jag kan inte se att han haft nån inkonsekvent linje i sina värvningar och förlängningar med spelare som man velat behålla.
Så alltså till nästa säsong:
CZ fortsätter som tränare (öppen för diskussion om hans kontrakt går ut)
Sundlöv sitter bergsäkert kvar
Dackell förlänger förhoppningsvis (hänger på hans egen motivation)
Ja telefonen har tydligen gått varm hos sundlöv. Vem vill inte ha Nordan i sitt lag? NHL-klubbar är visst också och rycker i denna hårt arbetande center.
Han är för fan segare än sirap..
Snappy comeback...
Du är som Dackell.. helt färglös
Och jag är inte den som sitter och spyr galla över sundlöv dag ut och dag in...
lägger till att nordan var bra åren 02-06, inte nu längre!
Redigerad kommentar
Åström satt ju under hela sändningen och tjatade om Greiss tidigare tavlor så fort det hettade till lite grann runt Brynäs kasse, i ett desperat försök att hitta ytterligare en tavla.
Maken till uppskruvad och jobbig kommentator får man leta efter.
Då har jag en föreläsning inbokad där mitt överjag och jag själv samtalar om oss själva.
Inte ens psykiatern får komma och lyssna.
Ska bli mkt intressant och givande......
Macahan: "Man undrar varför en trött spelare ska in när det är mindre än minuten kvar..."
Man undrar snarare varför en trött kommentator som Åström ska in när det är 60 minuter kvar.....
Och frågan var?