Brynäs IF - Linköpings HC Onsdag 30/12-09
2+1 på Granström, lysande.
Hittade detta i Timrås bok.
Det blir inte direkt brunt i brallan när man kollar på BIFs uppställning(speciellt backarna ser i mina ögon knappt allsvenska ut) MEN dom vinner likt f%&b mot Lnkpng med 6-3...
P:
Jag vill tacka Norr ena!
Hoppas LHC förlänger med honom... = )
Mycket starkt med tanke på hur många som är borta.
Två trepoängare mot de 4 rika till på köpet i de två senaste hemmamatcherna.
Före hemmamatchen mot Skellefteå (3/12) hade vi som mest gjort
4 mål hemma. Från och med den matchen så har vi gjort 6-6-2-5-6
mål i de fem senaste.
Det är nu bara HV71 och LHC som gjort fler mål hemma än oss.
Visserligen har Frölunda spelat en hemmamatch mindre än oss, men ändå.
Vi börjar närma oss det hemmasnitt på 2 poäng per match som krävs,
med tanke på vårt facit på bortaplan.
Vi har från att, den största delen av säsongen, legat sist
i effektivitetsligan nu klättrat till en femteplats.
En bra back på det här skulle sitta fint just nu.
För med tanke på hur många som är borta så är vi väldigt
känsliga för minsta lilla skada just nu. För det finns
en gräns för hur många spelare man klarar av att ha borta.
Enda orosmolnet är ju backskadorna! En skada till på en back nu så är det kört. Jag är förvånad över att Brynäs klarar sig så bra som de gör med skadorna som finns redan..
Redigerad kommentar
Läck suverän i målet och Järnkrok och grabbarna kom in och gjorde ett kanonjobb, kul!
Helt klart en lagseger,mina tre plus går till:
+++ Granis
++ Läck
+ Sandin.
Sen var junis linan kanon, in å körde 110% dom bytena dom fick.
Ingen som vill att någon/några ska ta och avgå på en gång?
Matchens lirare igår var nog Emil Sandin alt Granström. Järnkrok var också kul att se, hans försök till pass bakåt mellan benen hade mkt väl kunnat resultera i assistpoäng om den hade lyckats.
Inför nästa säsong kanske vi värvar två sparkade Frölundaspelare å då kan vi börja snacka om semifinal - med en ny tränare, så klart!
Med den sortens supportrar behöver man inga motståndare...
I samma inlägg och med samma premisser får du gärna komma med förslag på ny sportchef, ny tränare efter säsongen samt vad du anser krävs för att Brynäs ska bli det lag du vill att dem ska vara.
Riktigt kul att se linan Rohdin, Järnkrok och Wännerström igår, dom åkte brallorna av Lhc.
Sen tycker jag Magnus Hägerborns analys och betygsättning var klockren på spelarna i Ab-Gd.
Fortsätter dom att jobba i 60 min VARJE match så blire ivf slutspel, stundtals så var det klapp klapp hockey och det är man ju inte så bortskämd med att få se.
Men att de var 4757 st på matchen är för dåligt, nu måste marknad gör något och det snabbt.
Lindström:
Vad skall marknad göra? Har du nåt förslag?
Kanske marknad skulle tvinga Lindström och hans gelikar att gå på matcherna och ta med en vän samtidigt, naturligtvis med munkavle på då ingen sittandes bredvid vill höra gnället...
INTE BARA EN GÅNG OM ÅRET NÄR DET ÄR HOCKYFESTEN SOM KOMMER KANSKE.
Vilken jävla pappskalle du är, sitter och grinar om allt och inget. Men de klart du är väl nöjd med 4757pers när man har en BUDGET på 6000pers VARJE match.
Du som är så jävla snabb och vara bror duktig kan ju räkna ut hur mycket dom tappar in pengar varje match.
Hur fan man kan sitta och vara nöjd med hur det ser ut upp på La visar ju bara hur lite ni förstår pengars betydelse. Dom lyckades få in 2 arrangemang men har en budget på 7, Är det bra?
Är det drag i La när Bif spelar tycker ni?
Å visst har jag mfl förslag.
Tänk OM vi hade haft två bra målvakter under "Brendlsäsongen" - då jäklar, det laget hade en jäkla potential, men, Sundlöv ställde det sämsta målvaktsparet i Elitseriens historia i mål - å så gick det som det gick.
Nu blev det ganska långt ändå - men jag kan väl avsluta med att säga att du får tycka att jag är en pajas, det är ett fritt land osv. Jag tror dock att vi kan vara överens om att det är roligare när Brynäs vinner, än när de förlorar. Har du haft så himla kul sen 1999, ärligt talat? Kanske diggar du Kvalseriedramatiken mer än mig, i så fall.
Gott nytt år!
Edit dom var visst inte 3-4 som jag skrev dom är 5st som har det som SITT JOBB.
www.brynas.se
Lindström: Brynäs kan ha 10 anställda på marknad. Det spelar ingen roll. Gävleborna (förutom de cirka 4500 trogna) väljer att se matcherna hemma i TV soffan. Det kan bero på köldknäppen, dåligt spel, bristen på profiler i laget, för defensivt spel eller så är det en kombination av allt.
Det finns nog ingen generallösning för problemet. Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF.Det kan vara EN väg att lösa problemet. Jag säger inte att det är den rätta men att varje krona måste räknas och göra nytta är helt klart. Man har inte råd med chansvärvningar. Nordan har ju knappast visat att han är ett ämne att vara förstecenter.. inte på långa vägar. Kahnberg är en rejäl flopp han med så här långt.
Lindström:
Det vore trevligt om du som sitter inne med svar i frågan berättar för övriga när du samtidigt tycker att inte Brynäs gör tillräckligt.
Vet du hur Brynäs jobbar?
Kom med lite idéer nu vet ja!
Som Lasse är inne på... hur bidrar du själv till stämningen på Sätraåsen?
Du visar ju verkligen vilken noll jävla koll du har på det mesta, på ett enda ironiskt inlägg dömer du mig som pappskalle och bror duktig i samma veva, ja fy fan, kul typ du.
Och inte fan är jag nöjd med den stackars lilla skara som dyker upp i LA til varje match, och det var ju just det som var poängen!
Frågan var vad DU föreslår ska göras, inte hur illa eller inte marknad gör sitt jobb. Det är lätt att sitta och gnälla, tro inte för en sekund annat än att jag också har saker jag skulle vilja gnälla över men vad gör det för nytta om man inte har något konstruktivt att komma med istället.
Jag frågar en gång till, hur tycker du man ska se till att fylla LA? Och kom med något bra då marknads idé om att gå två till priset av en inte ens räckte till 5000. Deras idé var kanske inte världens bästa men dem försöker iaf, du bara kastar skit på folk och gnäller på marknad men kommer inte med något vettigt.
Undrar vem som är pappskalle!
Men det är klart att det är enklare att kräva att andra gör nåt. Marknadsavdelningen jobb? Vilken jävla loserinställning!
GävleLasse: "Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF."
Avd. Konkreta tips?
Lindström: "Vilken jävla pappskalle du är, sitter och grinar om allt och inget."
Kul att just du säger det. Chefen Gnäll och skäll.
Jajjen: I din iver att gnälla på mig så glömde du at citera HELHETEN.
"Effektivisera organisationen och bli Hockeylaget Brynäs IF, inte Föreningen Brynäs IF.Det kan vara EN väg att lösa problemet. Jag säger inte att det är den rätta men att varje krona måste räknas och göra nytta är helt klart."
Har man mindre resurser än sina konkurrenter så måste man satsa på EN sak och inte peta in en massa resurser på annat som juniorverksamhet.
Håller helt med dig om att ett bra målvaktspar under "Brendlsäsongen" kunde gjort en jäkla skillnad, men tror du pengarna fanns att skaffa in fina burväktare när Brendls lön var betald? Jag är tveksam till det.
Personligen tycker jag Sundlöv sitter på fel plats, han är inte idealisk som sportchef, långt ifrån. Men jag kan ändå tycka att med de förutsättningar som getts så har han, liksom laget ändå inte gjort bort sig helt och hållet.
Bör han avgå? Nej, men styrelsen bör kanske fundera på att söka ny sportchef och ge Sundlöv ett annat jobb.
Ja våra kassa kista ör över full så våran sportchef sitter och funderar på om han ska ta hit Lidas, Bom bom eller Mike Green eller alla på samma gång. Det är dessutom full varje match så vi kommer att bygga ut i sommmar med ytterligare 1500 platser..
"på ett enda ironiskt inlägg dömer du mig som pappskalle och bror duktig i samma veva"
Ja för 4757 pers är ju kanon enligt dig.
"Och inte fan är jag nöjd med den stackars lilla skara som dyker upp i LA til varje match, och det var ju just det som var poängen!"
Nehe varför låter det som det då? Eller var du ironisk nu igen?
"du bara kastar skit på folk och gnäller på marknad men kommer inte med något vettigt"
Har gjort det. Dom ska göra SITT jobb. Jag gör mitt jag köper biljetter, mat, öl och souvenirer. Dessutom är jag medlem. Tyvärr så heter jag inte P Nilsson och kan skjuta till x antal miljoner, kunde jag det så skulle jag ha gjort det.
Men vad gör DU?
Myser med dom gamla gulden och tittar på hur bra vi har varit? Å gnäller på dom som inte är nöjda med att inte vinna varje match eller bärga guld till föreningen?