Brynäs IF - Luleå 30/12 - 2012
Men Lauritzen borde lånas ut till nåt AS lag!
sylf:"Men Lauritzen borde lånas ut till nåt AS lag!"
Men shit, nu lär du få o göra tills fan avlöser dig ;-)
Redigerad kommentar
Nu har du gjort det, sötnos
Redigerad kommentar
Jag gnäller på vad jag vill, och när du tar upp mitt citat som 12a på pucken så vet man att argumenten tagit slut.
Kom med något nytt! Du får en chans till. Blända mig med din intelligens. Haha
Skål er!
Gurra88: Tyvärr får jag erkänna att argumenten tagit slut. Det är svårt att komma med något nytt eftersom du gnäller om samma saker om och om och om igen. Som ett ostämt gammalt självspelande piano. Kom med något nytt själv vettja...kanske en ny profetia om laget som Sundlöv ställt på isen denna säsong. Kom igen nu, bjud på lite nya odödliga insiktsfulla citat...
För övrigt är detta en meningslös diskussion, men såna gillar ju du ;-)
Tror det är bättre att ignorera dig...
Huge:
"Rent allmänt kanske det för övrigt ligger i sakens natur att en speluppläggare som Lauritzen slarvar emellanåt i ivern att vara konstruktiv, nåt som istället blir överkonstruktivitet och sen ger upphov till problem hemåt."
Nu yrar du i din iver att försvara de Lauritz två utvisningar.
1. Ja, det är svårt att vara konstruktiv utan puck i ett defensivt markeringsspel, man skall vara destruktiv vid de tillfällena, dock inte så man tar på sig utvisningar.
2. Jo, han utmärkte sig med att ta två utvisningar där han inte fullföljer med intensitet och då blir det den typen av utvisningar.
Hans offensiva spel är det inget fel på, men han har problem med tempot för tillfället och två likartade utvisningar visade på det. Jämför t.ex. med Widdes strålande byte i sista när han ensam mot 2-3 Luleå spelare gjorde att de inte fick ur pucken ur egen zon.
Lavander och Nordan blev också bänkade, kan tänka på mig på grund av deras brister gällande skridsko och tempo (alltså samma som Lauritzen hade) när Luleå tryckte på för reducering.
Trots att oraklet ifråga ännu inte presenterat nån förklaring när det gäller Lauritzens markeringsuppgift i de situationer vi talar om.
Kan ju tänkas att andra spelare också har del i vad som sen händer i ett senare skede, är inte alltid den som till sist tar tvåan som behöver vara den enda boven i dramat.
Men allt blir ju så mkt enklare om man kan skylla på en enstaka spelare, då slipper man analysera lite djupare.
Gurra88:
De gånger nån med "koll på läget" uttrycker sig på HS blir jag alldeles varm i hela kroppen......
Zappaholic: Gott Nytt År förresten allesammans. Och gurra, du är säkert en schysst och trevlig prick även om vi munhuggs! Gott Nytt på dig också...
Gräv ner yxorna ett par timmar, ät nått gott, umgås med nära och kära så kommer ni vara fyllda med ny energi till 2013.
Gott slut så länge.
Men du kanske är synsk och har andra förmågor än vi vanliga dödliga, vad vet jag.
Var det grönsak du sa?
Gurra88: "Huge: www.hockeyligan.se. Ska det vara så svårt? Eller vill du helt enkelt inte veta sanningen så du kan fortsätta ditt svamlande"
Har som sagt kollat alla highlights på just Hockeyligan men kan tyvärr inte hitta den sanning du påstår dig ha sett där.
Du kan väl isf upplysa oss om vilket inslag på sajten som visar sanningen.
Annars får jag tacka för tipset om csports men jag har redan CMores värstingutbud, så jag kan se alla matcher om och när jag har lust.
Men nu gällde det som sagt dom bevis du påstår finns på Hockeyligans sajt, så jag väntar på ett bra svar.
Nyss sett "måndag hela veckan"....
Känner att det vore läge att återuppleva 2012 igen och igen och igen....
Men Gott Nytt År i alla fall! :-)
Känns iofs som att det konstant är "måndag hela veckan" här inne :)
Isf var väl Lauritzens tvåor nödvändiga och "bra", eftersom dom avstyrde två sannolika baklängesmål.
Har kollat CMore och dom bilderna avslöjar heller inte vilken markeringsuppgift Lauritzen hade i den femma som var på isen när han tog sina tvåor. Därför vet jag fortfarande inte om Lauritzen försökte rädda sitt eget misstag eller nån annans.
Men du kan väl isf med hjälp av csports bilder berätta för oss vilken markeringsuppgift han hade vid tvåorna?
Då kan vi ju enkelt avgöra vem som egentligen orsakade dom båda frilägena.
Huge: Huge och Gurra. Lägg ner den här disskutonen nu snälla..
Ni har ältat samma skit nu i ett helt dygn!
Visst detta är ett forum, men om disskutionen, så ta det via bubbla, "alla" andra har släppt detta nu. Gör det samma.
Gott nytt!
Gurra88:En seriös fråga nu:
Du som har lite känning runt laget, Vet du vad som Robin Rahm menade för ett tag sen efter en match. att kroppen svarade som han ville.
Vad var det som var fel? är det åtgärdat nu?
Tacksam om du visste/kunde svara. Allt som kan "avslöjas"om laget är kul att läsa.
Menjag kollar upp vad det var för problem med Rahm. Återkommer
Gurra88:
Riktigt roligt att vara Brynäsare för närvarande...
A-laget ser ut att få bättre och bättre ordning på spelet. De senaste 6 matcherna har man plockat 12 av 18 poäng trots två matcher där det borde blivit några poäng till (HV och FBK). Får man bara vara någorlunda skadefria tror jag att Persson, Styrman och någon/några av anfallarna kommer att bli bättre och bättre och därmed lyfta laget ytterligare.
förutom A-laget är det även riktigt kul att se de våra i J-VM, riktigt bra insatser av alla tre. Djoos visar att pappas gener finns i kroppen, Molin hur kylig som helst i pp-spelet och Lindholm visar också mycket positivt.
J18 vann cup i helgen mot de bästa lagen i Sverige, lovar gott för framtiden.
Gott nytt år till alla Brynäsare!
Redigerad kommentar