Brynäs IF-Luleå Hockey 30/10 2010
Känns som att alla skott är farliga, men han har ju bara släppt 1 :)
www.nsd.se/blogg/bloggentry.aspx?blogg=4873812&entry=5753393
Kanske inte passar i den här tråden, men ganska imponerande..
Tycker vi ska gå för 4an, då kan man bli lugn :) Eller inte ens då..
Man blir så jävla glad av o se Brynäs idag, dom gör mål, starka defensivt.. Ja allt fungerar, synd att Greiss inte tog 2-1 pucken.. Annars hade det varit felfritt, kanske skulle satt en i pp också..
Ännu svårare att se på webbradion ;) hade hoppas att någon här såg det bättre
Enligt webbradion var målet en styrning av Lavander som kan ha ställt Greiss.
Påminnelse:
Viktig information för matchtråden
Att bli förbannad på grund av händelser under matchen är en sak. Oavsett vad som händer så måste språket på inläggen rymmas under våra regler. Det innebär alltså att könsord, grova påhopp på ledare, spelare, domare eller andra skribenter EJ är tillåtna. Överträdelser kommer att rendera i först en varning och sedan ”utvisning” till dagen efter. Bryter en skribent mot reglerna återkommande gånger så kommer en längre avstängning att bli aktuell då "utvisningen" inte gett någon effekt.
Moderatorerna för Brynäsboken
Davey_22: Jag håller med! Det är väldigt låg nivå känns det som..
Man hoppas verkligen att Greiss gör en stormatch ikväll och täpper till truten på journalisterna.
" Greiss=Gris, ja ! jag är ett komiskt geni ! "
Jag vet inte om detta har varit uppe men bloggaren på NSD mobbar Greiss och har också någon sorts "bästa hån om Greiss vinner tävling"
Väldigt moget..
En människa som saknar drömmar har ingen fantasi, utan fantasi finns ingen kreativitet och kreativitet är vad som Brynäs behöver, inte ett kallt huvud och varmt hjärta som ser en framtid i allsvenskan. ;)
Suck...kan du inte låta en stukad supporter få ha sina drömmar då iaf? ;)
Dagens stalltips. 2-0, Greiss gör sista i tom kasse.
4-1
Kahnberg, Ekholm, Sandin och Somervouri får näta idag, greiss storspelar och bevisar att han är en grym målvakt.
Man brukar ibland likna teorin vid en båtresa, där i tillhörafasen en del av gruppen sitter i båten som ligger vid bryggan, andra står på bryggan och funderar på om de ska kliva i båten eller ej. I rollsökningsfasen sitter alla i båten som gett sig ut på vattnet, men alla ror åt olika håll och ingen vet riktigt vem som ska få bestämma.
I samhörighetsfasen har man hittat sina roller ombord och man ror åt samma håll. Det finns en stark känsla av samhörighet och gemensamma mål
Polisen har gripit ett flertal personer för planerat bombdåd i Göteborg...nån som har tröttnat på Frölunda? ;)
Redigerad kommentar
Medlemsdag och billiga biljetter ikväll, nog blir det 6000.
"Inom arbetsmarknaden fins det något som kallas prestationslön"
Inom försvaret, och om jag minns rätt så kommer det från elitutbildning i USA, så finns något som kallas FIRO-metoden. Den bygger på att man ska vara stark som grupp, att de starkaste individerna i gruppen lyfter de svagare. För att uppnå optimal verkningsgrad krävs ett väl inkört samarbete, dvs att oavsett motgångar jobbar med att utveckla en på förhand lämpligt sammansatt grupp stegvis och, under förutsättning att ingen akut kris inträffar, låter gruppen själv lösa de problem som uppstår under resans gång, allt för att bli starkare som enhet.
Cz är anhängare av FIRO-metoden och mycket av det passiva uttrycket i båset har kanske att göra med den, har du gjort rätt -långsiktigt- så ska du inte behöva agera aktivt. Om det är rätt eller fel sätt att styra ett lag är jag inte kunnig nog att bedömma, men jag tycker inte prestationslön är rätt väg att gå då jag tror det skulle bli svårt att värva bra spelare isf. Prestera och du får bra lön, kommer du i formsvacka, tough luck för då blir du fattig...vem lockas av det?
Nu studsar gubbarna tillbaka och är grymt fokuserade. Greiss bjuder på ett billigt men spelar riktigt bra annars och räddar Brynäs vid många tillfällen.
Eero nätar liksom Järnkrok, Sandin och Dacke.
Publik 6865!
70 Rodrigues: jag slår till med 0-5
Nu ska jag åkta till jobbet...
70 Rodrigues:Ger man förtroende till vissa spelare så måste det ju drabba andra spelare. Så det skule vara intressantare att hör motiveringen till den reducerade speltiden istället för motiveringen till de han vljer att nöta med. För det vet vi ju redan. Han är tokimpad efter att ha läst vad som står på deras ryggar.
Inom arbetsmarknaden fins det något som kallas prestationslön , kanske något som borde tillämpas i Brynäs med...
Ja, vi alla kan nog hålla med om att det blir bättre.. Men helvete vad ALLA är bra idag, det är ingen som har stått ut som riktigt dålig idag.. Inte ens Dackell, och Sundström är ju faktist riktigt bra också! Roligt