Brynäs IF-Modo Hockey 17/11 2009
Men är deras klubbar beredda att släppa dom...knappast..
Varför klämde du inte till med Timmonen,Boyle eller någon annan för oss lika omöjlig att värva..?
Förlust ikväll samtidigt som Timrå vinner då blir det jävlar ingen god jul.
Om vi nu ska köpa finskt varför inte kolla landslagsklass. Nu har jag scoutat. Mikko Mäenpää och Jan Latvala är landslagsspelare och spelar i finska lag och blir skitglada för ett erbjudande från Brynäs. Ring Sundlöv, ring!
Bissett19: "Sundlöv angående Chris Phillips Ottawa Senators..."
Är Phillips på ingång?
AVGÅ: "Vad talar för att foten "helt plötsligt" skulle börja hålla?"
Tja, kanske att han såg bra ut i de matcher han först spelade med Modo och även senare i Karjala Cup. Tyckte inte att han såg ut att besväras av foten nämnvärt så det är väl dom här båda tillfällena som man måste titta på. I övrigt blir det mest spekulationer.
Det som i övrigt kan påverka negativt är kanske det du tar upp: hans tjurighet. Den kan både vara en tillgång i det här läget men även en nackdel.
Kan ju tänkas att han vill försöka hjälpa sitt Modo så oerhört mkt att han väljer att bita ihop trots att skadan kanske är mer kännbar än vad vi andra tror.
Äntligen fick jag ett svar..
Aarnio...klart Granis tar Foppa, alt slänger vi in Susse som får mucka och ta ett matchstraff...precis som Foppas så kallade polis gjorde 04..
Det ser ut som han får hur mycket stryk som helst, men när man tittar i slowmotion så ser man att Chara faktiskt inte träffar speciellt mycket..men kul klipp...
teddykgb:
Man kan ju säga att Mormor spelar högt.
Om det blir kocko med Kokko, så kan ju Mormor bli Kocko eller Jockmocks-Jocke.
Kär släkting har många namn... = )
"- Det kan bli han, Mormor eller någon annan."
(GD 041024)
Sundlöv angående Chris Phillips Ottawa Senators...
Tips inför kvällen Brynäs-Modo 5-1, Granis kör över Foppa i tredje bytet..
Precis som Ledin fick honom att lacka ur mot HV..
Det tror jag med, däremot tror jag inte foten kommer att hålla.
Motivering till mitt "troende":
1. Foppa är j-ligt tjurig, och vill väldigt, väldigt gärna spela hockey.
2. Foppa har väldigt mycket pengar.
3. Foppa kan engagera de absolut bästa idrottsläkarna och (tillgängliga) kirurgerna i världen.
Trots punkt 1+2+3 så har resultat uteblivit i 3 år nu.
Vad talar för att foten "helt plötsligt" skulle börja hålla?
Rationellt: Inget.
Logiskt: Inget.
Ekonomiskt: Inget.
Medicinskt: Troligen inget.
Magkänslan: Inget.
Summa summarum: Inget.
(Ansvarsfriskrivning: "Om jag har fel, och Foppas fot kommer att hålla (hela säsongen minst), så kan detta härledas till att han hållit oss alla i kunskapens mörker i 3 år bara för att luras.")
:-D
Vanligtvis brukar ju typ 600-800 pers köpa i biljettluckorna vid ankomst till arenan har det sagts förut. Plus då dem som köper biljetter efter jobbet och sånt..
Redigerad kommentar
"De flesta köper sina biljetter efter jobbet, vid 16-17-tiden, säger Stina Jonsson""
Det tolkar jag som att det blir minst 10 000 ikväll....
Värt att notera inför kvällens drabbning annars:
1 Jacob Markström Brynäs 93,26
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
12 Niklas Svedberg MODO 89,51
Seriens sämsta målvakt i Modo gör att hoppet för åtminstånde tre Brynäsmål finns.
"De flesta köper sina biljetter efter jobbet, vid 16-17-tiden, säger Stina Jonsson"
Kanske det kan bli uppemot 6000 då...
Kul som fan med Foppa comeback igen, kanske några hundra extra kan masa sig till läkerolen.
Markström i toppform och nya formationer bådar gott.
Ove Molin – Jonas Nordqvist – Magnus Kahnberg ser spännande ut, kan bli mycket speed och härligt snurr i den linan, förhoppningsvis kan Kahna struta igen och nu är det dax för Nordqvist att dominera.
Hur ska Brynäs hantera Foppa? Ska någon få i specialuppdrag att punkta honom eller rullar NC på som vanligt?
Mitt tips: 4-1 till Brynäs.
Lirade inte han de 3 första matcherna så från vilken nivå ryckte man upp sig?
Hoppas på underhållning!
Tyckte mej se glöden i hans ögon dom matcherna han spelade för er tidigare i höstas,bara det att åka fram och crosschecka Ragnarsson i ryggen är väl ett typiskt tecken på att det brinner i Foppa.och det är då han är som bäst.
Men ikväll kommer Granis släcka hans glöd...:)
AVGÅ: "Jag tror att just Foppas come back kommer att vara till deras nackdel."
Stämde till stor del när det gällde lockoutsäsongen men i dagens läge håller jag inte riktigt med dig. I de få matcher han spelade i Modo den här säsongen tyckte jag mig märka en klar uppryckning hos laget i övrigt och det känns som att övriga spelare har insett att Foppa ensam inte kan rädda laget. Men allt hänger som sagt på hans berömda fotproblem, som man ny tycks ha fått skaplig ordning på. Håller foten så blir han absolut en jätteförstärkning. Men vad händer mentalt hos övriga spelare om spelet börjar funka och Foppa helt plötsligt bara tvingas sluta?
Måste vara ett otroligt marigt läge som ledningen har att ta ställning till.
de senaste säsongerna.
Vi har bara tagit två trepoängare på de 10 senaste hemmamatcherna.
Vi har blivit poänglösa i 3 av de 5 senaste hemmamatcherna.
Vi har förlorat 4 av de 5 senast hemmamatcherna (en förlust i förlängning).
Sen så brukar aldrig Modos målvakt göra en dålig match mot Brynäs.
Så vilken målvakt de än har i kväll så kan vi räkna med att han gör en toppmatch.
I och för sig gäller det väl de flesta lag den här säsongen.
Går man tillbaka de senaste 10 säsongerna (både hemma och borta)
så har Modo ett klart övertag i matcherna mot oss. Näst efter Färjestad
och Frölunda så är faktiskt Modo det lag vi har sämst statistik mot.
Vi har till och med lyckats lite bättre mot HV71 än mot Modo.
Kokka är ju inget affischnamn direkt men borde väl kunna bidra skapligt ändå.
Bara att gratulera och hoppas att de spelar kasst när de möter oss. Ska man vara ärlig så såg Foppa sådär ut i karjala måste jag säga.. Känns inte som att han ensam kan vara skillnaden mellan Brynäs och Modo ikväll, vi får se..
Spela mot Foppa som alla andra, ge han för mycket utrymme och visa för mycket respekt för honom är lika med självmord. Kör på han bara, han börjar bli gammal.