Brynäs IF-MoDo Hockey den 1/10-14
Apropå nästa säsong, ja lägg därefter till Sandström, Westlund mfl... Kan bli riktigt roligt. Känns inte som att någon är högaktuell för NHL redan nästa säsong heller.
Den här matchen sammanfattade säsongen hittills ganska bra;
– Tappat övertag i matchen.
– Uselt PP (trots två mål)
– Riktigt bra BP.
– En stabil Starkbaum.
– Fint spel från Brodecki.
– Usel publiksiffra.
– Allmänt ängsligt.
– En lika grinig och bortförklarande Anders Forsberg som vanligt.
Men den största och viktigaste skillnaden – i dag höll vi undan (tillslut). Måtte detta vara vändningen. Och kul för både Blomqvist (som genast såg mycket piggare ut) och PaW som fick näta.
Nu ser vi uppåt – och framåt mot en häftig match i Stockholm på lördag.
Redigerad kommentar
Ja, det är som bekant slutspel om nån vecka och nog borde väl spelet, efter alla skador, ha satt sig till 100% vid det här laget tycker man....
"Nej, sväva nu inte iväg f ö r mycket för en knapp hemmaseger mot ett beskedligt "
Men själv har du aldrig några problem med att sväva iväg i negativa gnälliga tvärsäkra slutsatser om hur dåligt allting är, så fort vi förlorat knappt mot nåt topplag..
Du kan knappast vara nöjd med vad du såg igår.
Lågt tempo, mycket kladd med puck och liknande.
Blir väl lätt så när man är född med ett jättecyklop i ansiktet.
Såg inte matchen igår, bara 2 sista i efterhand och den största filmstjärnan är väl isf Lehtivuori.
Tänker på tacklingen som ger Brodin en tvåa för charging.
Lehtivuori ser i god tid Brodin komma farande i relativt hög fart, sätter upp sin modoröv, tar emot tacklingen och gör sen en klassiskt Döende svanen.
För att avsluta med att ligga ner och förstärka"smärtorna" som måste ha varit enorma. Smärtor som självfallet måste ha uppkommit efter svanhoppet och inte tacklingen. Där måste finnen träna lite mer på sin fallteknik så han inte slår sig ordentligt nästa gång....
Om nu Ollas och Rödin spelar ihop så påverkar självfallet Ollas frånvaro Rödins spel och prestation på ett direkt sätt, eller hur tänkte du nu?
Och på ett generellt plan vill jag nog säga att när lagets bäste forward och stora pådrivare är skadad så påverkar det nog mer indirekt hela lagets prestation.
"Du kan knappast vara nöjd med vad du såg igår."
Nä, inte om jag hade förväntat mig klappklapp-spel i 60 minuter och att allting borde funka till 100% efter 6 matcher och alla skador.
Man jag har nog inte samma förväntningar som du så här kort tid in på säsongen, som det verkar.
Ser klart positiva saker och att vi tar kliv framåt hela tiden. Ex att både PaW och Blomqvist fick måla igår, säkert otroligt viktigt för deras självförtroende.
Vi driver mer på mål och skjuter oftare, det gav resultat.
Fortsatt bra försvarsspel, alla deras mål känns mer eller mindre flytbetonade.
Ingen kanonmatch direkt men ändå en fartfylld batalj med chanser åt båda håll.
Jag är mao rätt så nöjd med det jag såg igår.
Huge: Titta gärna igen på Modo's mål nummer tre och återkom gärna om du fortfarande tycker det är bra försvarsspel.
Men i övrigt, ja, alla segrar ger ökat självförtroende, vilket laget desperat behöver när de spelar så ängsligt. Det blir aldrig någon arbetsro när de tappar poäng i jämna matcher. Nyttigt för Blomqvist och PaW att måla också.
Brodecki, vilken talang! Men varför spelar inte Westlund undrar jag? Han har varit topp 3 under säsongen.
Redigerad kommentar
I stort är jag nog mest imponerad över just vårt försvarsspel så här långt, med tanke på hur det förbättrats efter första matchen där det inte såg bra ut, minst sagt.
Skulle inte förvåna om Westlund har nån skavank, med tanke på vårt sedvanliga flyt på den fronten...
TJUGO8 !!!
Se Brynäs repris på det klassiska svenska målet
Redigerad kommentar
http://www.tv4.se/sport/klipp/se-bryn%C3%A4s-repris-p%C3%A5-det-klassiska-svenska-m%C3%A5let-2979644
Huge: Jo, försvarspelet har helt klart varit bättre men serien är så jämn att om man gör två större misstag i en match, Starkbaums tavla på Skröders mål och virrvarret vid 3-3 målet, så är risken stor att poängen går förlorade.
Vissa mål går inte att försvara sig mot men de är de enkla misstagen som måste minimeras.
David Westlund borta ett tag pga lättare hjärnskakning #brynas
Redigerad kommentar
Det verkar bara vara de egna fansen som ser sitt lags storhet. De är snart näst sist i tabellen.
Nya rapporteringen är grym pedagogisk o intressant...
Bra jobbat SHL (och Sundlöv...)
Nordan tekade 36% igår
I år i offensiv zon är Nordan på plats #49 m 40%
12 lag*4 centrar=48 tekare...Ni förstår bilden...
bifhjärta: Så rätt. Faktiskt oerhört fult då man till och med ser hur han sträcker ut benet extra mycket vid träffen.
Sådant måste bort och bra att dom utreder saken.
Man måste ju ha ett iq som en korkad fiskmås om man får det där till en filmning.
Johan Norrström: Finns det någon som påstått att den där situationen skulle vara en filmning?
Vill snarast påstå att det är ett jävligt korkat beteende vid en jävligt dålig tidpunkt. Av vår kapten dessutom!
Påhlsson har tyvärr gjort många (eller några iaf, räcker det) såna här dumma utvisningar som sätter oss i jobbiga lägen.

Peja: Jag flyger nästan iväg lite med tanken på vad Brodecki,Lindblom och Lööke skulle kunna göra NÄSTA säsong. Även om de redan nu är väldigt bra,som sagt.
Det är ju iaf väldigt lovande för lagbygget.
Westerholms stod väl också för en bättre insats idag,men blir som du säger svårplacerade. Jag är ju personligen av uppfattningen att en ny forward ska in också.