Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10
jA!!!! Han producerar i alla fall mer än de som har mindre istid.
Ingen med mindre istid i Brynäs producerar väl mer? Eller har jag fel?
Boork hade sin norrbagge som favorit, NC har en norrrbagge+en poängmaskin av klass... (dom har inte slutat skratta än i Linköping)
Som sagt, stats passar bara in när det passar dig.. Och nån helt fantastisk stats som du får det att låta som har han absolut inte.
JAG tycker att han kliver undan när det hettar till, i och med att han är 2 äpplen hög får vi heller aldrig se nån form av tackling. teknik skulle han kunnat ha , har bra förutsättningar, men den slutade han tydligen utveckla efter knattehockeyn..
Som sagt, en perfekt utfyllnadsspelare..
Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom.."
Hm finns det verkligen någon i Brynäs som producerar mer i förhållande till istid i Brynäs (mål och assist)? Jag tvekar
Gurra88: Det får du väl fråga CZ om och inte mig.
Eller antyder du att ett gäng erfarna tränare nere i båset skulle slänga in honom om dom inte trodde att han var ett lämpligt val?
Som oerfaren läktarcoach (till skillnad från dig som uppenbarligen har enorm erfarenhet och stora kunskaper när det gäller att matcha ett hockeylag i såna här lägen) kan jag tänka mig att han behövde en rivig spelare som primärt hade som uppgift att få fast pucken i zon och sen vara allmänt jobbig för motståndaren.
För hur mkt du än försöker med dina svartvita analyser så var Rödin varken sämre eller bättre än många andra senast.
Kan du själv svara på hur du får din logik att gå ihop ang Gretzky:
varför får han så mkt istid och förtroende och hur kan han ha så bra stats om man nu är slö, lat, oteknisk och feg?
Låter det sannolikt att ett gäng tränare i ett ES-lag skulle missa en sån sak och att det bara är DU av alla som har insett hur det verkligen ligger till?
Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom..
Eller så är det som du säger: han kan inget om hockey.
Snacka om pest eller kolera...
Du ser det du vill se. Så fort Lauritz gör en sak fel så pekar du omgående finger gör han något bra så ser du åt andra hållet.
När det gäller lauritz så är det väl en kombination av många saker. I mina ögon är han slö, svag, feg, lägg därtill att han inte längre gör poäng. Allt detta i förhållande till den istid han har går inte ihop.. För mig är han utfyllnad utan någon som helst spetskompetens.. - Nej han har inte god teknik..Lauritz hade behövt ha en petning så han vet att bara för att han är bästis med cz så innebär inte det att han jämt ska spela..
Det där går inte ihop riktigt. Inse att din kritik mot Lauritz i många fall är helt obefogad.
Handlar väl isf snarare om att Rödin och junisarna överlag är underbetalda i jämförelse med ex den normala lön som Gretzky uppbär, och då blir ju löneskillnaden per automatik väldigt stor även om Gretzky egentligen inte har nån jättelön att tala om.
Sen håller jag inte riktigt med dig om att Lauritzen är svag i det fysiska spelet. Han kanske inte har så mkt vikt att kasta in, men det han har tycker jag att han utnyttjar bra. Kommer ofta ut med pucken i sargduellerna och kliver definitivt inte undan när det osar katt.
Han har väl heller inte som primär uppgift att vara fysiskt spelande, som jag ser det.
Varför petar du in Laurtizen i var och varannan mening,är det inte Rödin vi diskuterar?Tror du har en crush på #16;)
Jag tycker Rödin underpresterar,speciellt med tanke på hans istid på runda 18 minuter och spel i varje PP.
För tanken är väl att han ska spela i Canucks nästa säsong,tror knappast dom är nöjda med hans start.
Att N.C matchade honom i slutskedet igår är bara för tragiskt.
Men jag hoppas det lossnar och han stänker dit ett par baljor imorrn.
Rödin har ju iallafall framtiden för sig. Men en fråga till dig då huge. Om cz är så jävla bra, varför petar han inte rödin, varför spelade rödin i sista toppningen, i det viktigaste skedet? Borde inte CZ ha bäst möjlighet att ta ut rätt lag?
Såg du sidledspassen av lauritz i PP förresten?
Dackell -7
Anderssén -5
Sundqvist -5
sedan finns det värre... och bättre givetvis men vad jag menar är att spelare som vi är vana med att de är duktiga defensivt är inne på så otroligt många mål. kombinerat med målvakternas USLA räddningsprocent.
Jag kan bara dra en slutsats och det är att det är målvakternas fel.
"Rödin presterade innan han blev flyttad."
???
Han hade 1+2 tillsammans med Calle och Jacke innan N.C i omg 6 särade på dom flesta formationerna och faktiskt fått fart på målskyttet,vi har ju gjort flest mål i ES...
Men det är ett val som Sundlöv har gjort. OM det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Men skall man bidra så kommer även det fysiska spelet in i bilden och där lämnar Lauritz mycket att önska. Precis som Rödin lämnar massor på andra moment.
Svårigheten ligger i att formera laget och använda rätt spelare vid rätt tidpunkt. Där tycker jag att N.C har misslyckats många ggr.
Men varför inte vända på steken, när vi nu ändå är inne på irrelevanta jämförelser mellan två olika spelartyper:
Lauritz har i sina bästa stunder en smartness och spelförståelse som Rödin bara sett på vykort och kan drömma om...
Rödin har en hastighet och ett driv i sina bra matcher, som lauritz bara sett på tv och kan drömma om..
Brynäs tekar väl väldigt dåligt över lag om jag inte mins fel. Det är väl Hansen som är bäst i laget vill jag minnas.
Rödin har varit inne på ett mål mer framåt men tre gånger så många bakåt.. Är det man vinner matcher?
Rödin med MER istid dessutom...
Då kanske du kunde ha klämt in det i inlägget, för du är sannerligen inte felfri, inte på långa vägar.
Ber dessutom om ursäkt ifall jag ibland har blivt tilltalad och svarat med samma mynt sas.
Inte bra men kanske till viss del förståeligt.
Har aldrig påstått är jag varit felfri i den här saken.
70 Rodrigues: Ja, det känns jobbigt att Jonsson är borta. Han är en stor del i vårat offensiva spel..
Jag är ändå optimistisk
4-3 säger jag.
Hade Svedberg stått i Brynäs förra säsongen hade vi släppt in 52 mål mer (jag räknar inte med Bjurling för då blir statistiken osannolikt usel, 68 mål). Czarnecki måste fixa hålen i försvarsspelet annars är kvalspelet ett faktum.
Enkelt att säga men tydligen mkt svårt att omsätta i praktiken för vissa..."
Då kanske du ska leva som du lär??
mk: "Vill börja med att säga att jag svor så det osade igår över resultatet
Men, när Brynäs tappar en ledning som igår är det alltid Brynäs som
viker ner sig, aldrig det andra laget som börjar spela bättre.
Hur är det när Brynäs hämtar upp ett underläge?, som det i Gbg
mot Frölunda? då är det inte dom som viker ner sig,
Nej, då är det plötsligt Brynäs som visar moral och kommer igen.
Hur kan det komma sig att för vissa som skriver här så är det alltid
svart eller vitt.Varför kommer det aldrig en matchanalys oavsett om dom
har vunnit eller ej. det tycker jag är konstigt.
Bryr man sig så lite om matchen egentligen så att det viktiga blir att kasta skit om laget ( som man säger sig älska).
Lite tänkvärt är det allt."
Kunde inte sagt det bättre själv.
Man kan ju undra hur det står till när vissa börjar ifrågasätta fullt normala krav på anständighet i tonen och tilltalet gentemot både andra skribenter härinne och spelare/ledare/utomstående i övrigt?
Och när nån dessutom börjar yra om risken för att åsiktsfriheten åsidosätts så blir det än mer patetiskt.
Herregud, vad är problemet?
Om man i vanliga livet (i sitt jobb, umgänge med vänner etc) använder samma osympatiska språkbruk i sitt umgänge så kan jag till viss del förstå agerandet, eftersom man tydligen blivit uppfostrad på det sättet och själv säkert också vill bli tilltalad på samma sätt. Nån annan förklaring kan jag inte se.
Nu tror jag dock att ingen härinne vill bli kallad för byfåne, idiot, F****A osv osv. Det finns ett mkt enkelt råd som verkar vara väldigt svårt att följa:
Bemöt din omgivning som du själv vill bli bemött.
Enkelt att säga men tydligen mkt svårt att omsätta i praktiken för vissa...
VAD har du fått sagt det senaste halvåret? Det enda du har gjort är att gnälla på saker som du inte gillar. Du bryr dig inte ens om att kolla stats som kan ge dig kött på benen för dina argument.
Kolla på statsen och förklara för mig varför #16 är så in i helvete dålig som du vill ha det till.
Lauritzen har varit på isen vid TRE baklängesmål.
Brynäs har släppt in 42 mål totalt varav 7 mål i BP det blir 35 mål kvar som räknas in på +/-
Han har således varit på isen när 8% av målen kommit.
Andra spelare som du vill se istället.
Rödin inne på 10
Silverberg inne på 12
Järnkrok inne på 13
Påminnelse...Lauritzén 3
Kan du ge mig en vettig förklaring till det? Jag tror inte att han hinner åka och byta så fort det börjar osa katt i egen zon. Minus får du om du är inne på isen när målet faller.
Efter att Brynäs smiskade upp dem senast ?