Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Har lite svårt att förstå varför som inte ens försöker nu?
Fattar du eller ska jag skriva långsammare?
Här är bevis på oflyt. Pucken inne men syns inte på bilderna
För den som har Viasat så kan man alltid kolla en stund på konkurrenten vi med nöd passerade i slutet av serien. De ligger under med 1-0 i matcher plus att Malmö leder med 2-1 i andra... Att vi inte är där är jag oerhört tacksam för och att laget lyckades ta sig samman och tom bjuda på spännande play - in och kvartsfinaler var en ren bonus.
Starkt jobbar Brynäs i ett mycket utsatt läge, nu ser vi fram emot nästa år!
Men man får vara bra tokig om man inte anser att Brynäs har gjort en otroligt bra resa sista månaden.
Det finns nog ingen Brynäsare som är nöjd med insatsen ikväll. Men med tanke på förutsättningarna så har Brynäs varit riktigt bra.
Så. Hatten av för laget och staben bakom.
Forzza Brynäs!!!!!
Gött hursom att sparka ur FBK!!
Du är fan inte sann...
Bulan -Transpiration
BZ - Breddspelare
Surprise me...
Många klassiska lag som har en tuff afton. Brynäs som bekant. Leksand i underläge mot Malmö..och kanske värst, SSK i underläge mot Pantern.
Tingsryd har 2-2 mot AIK också ser jag nu.
Redigerad kommentar
han har nu haft 55 matcher på å inte lyckats 1 gång . Signa med Slovak å ge han den
chansen ,
Det som stör är att du verkar njuta lite nu med din "vad var det jag sa"-mentalitet. Där många ser hur vi ryckt upp oss, bjudit upp till rejäl kamp väljer du att se förnedring.
Jag tycker det säger ganska mycket om dig...
munkas: Har man realistiska förväntningar, blir inte nederlaget heller lika stort.
Inga hyllningar från min sida, tycker bara Brynäs har gjort det bra med tanke på förutsättningarna om man kollar med nyktra ögon på hur denna säsongen har sett ut.
Vi slog ändå ut FBK.
" Bra med tanke på förutsättningarna " behöver nödväntigtvis inte betyda bra i realiteten, utan är mer en jämförelse mot hur det har sett ut tidigare under säsongen.
Jag är stolt över Brynäs på det sättet de har ryckt upp sig och verkligen krigat och lämnat allt ute på isen, idag blev det soppatorsk men sett är över hela kvartsfinalserien och play-in spelet är jag stolt.
Ja vi är en bra jävla bit från guld :) vi slutade 10a i serien och riskerade att få kvala mot allsvenskt lag, från att leva i ovisshet om det ska bli kvalspel eller inte för bara några veckor sedan, till att pressa Skellefteå i flertalet matcher i en kvartsfinalsserie var något jag inte trodde var möjligt, och därför är jag stolt.
Jag är dock absolut inte nöjd med hur säsongen har sett ut som helhet, men finns en viktig skillnad mellan det och det som står skrivet ovanför.
Nu är det dags att titta framåt, men någon gång ibland måste man även titta bakåt för att få perspektiv och för att lära sig för framtiden.
Redigerad kommentar
Ja, då blev det proppen ur då där SAIK, som jag skrev tidigare så känns scenariot igen. Vi gör hedervärdiga heroiska insatser, bara för att göra sista matchen på tom tank.
Hoppas (tror dock inte) att dom gör en sista bra period för oss på läktaren.
Bifbiffen: Att du har noll förståelse för vad som sker ute på isen idag är ställt utom allt rimligt tvivel.
Fast egentligen tror jag du fattar. Jag tror dock inte att du är Brynäs-supporter.
Annars analyserar man inte så jävla svartvitt som du gör idag.
Eklunds bjudning känns lite signifikativ för hela matchserien när det gäller ett lag som inte får nåt med sig.
Och när vi ändå fortsätter skapa tillräckligt för både kvittering och ledning så kom det nästan väntade 0-2 istället.
Bredare trupp, inga skador, längre vila, bättre målvakt/PP och större effektivitet avgör i längden.
Hatten av för SAIK, men även för Brynäs som ger allt och vad man kan begära efter förutsättningarna.
Nu gäller det att förlänga med Sweatt, Slovak och Wallace.
Sen känns den här kvartsfinalen inte så jobbig att smälta.
😓