Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Davey_22: Blir otroligt spännande med Westerholms, Brodecki, Lindholm, Lööke nästa säsong.
Även Nörstebö har stor potential.
Redigerad kommentar
Sen är ju Nörstebö ruskigt mycket bättre än Kilas & Eklund.
Bratwursten:
Okej, trist.... 0-2 underläge i matcher mot seriens bästa lag är ju inget man gillar direkt, men ja tror definivt chansen finns att vända.
Sen är ju huvudsaken att Färjestadsspelarna för första gången på evigheter får känna på hur värdelösa dom är!
Bratwursten: Ja,känns i dagsläget som att vi kan få ihop nåt spännande till nästa säsong.
Men viktigt att även våga bryta med spelare som står under kontrakt.
bifhjärta: Lindbolm såklart haha, my bad...
Lindblom.....
Redigerad kommentar
Citat Hans Abrahamsson...kan ju berott på att Brynäs var fantastiskt bra?! Snacka om att förminska Brynäs insats idag..
Redigerad kommentar
Bratwursten: Han ger typ aldrig beröm vid Brynäsvinst. Då är motståndaren dålig,hade otur eller att Starky vann matchen åt Brynäs.
Han verkar vara rädd att ses som "jävig"
Vafalls???
Menar du på fullaste allvar att en journalist som borde kunna lite hockey, skulle komma fram till att SAIK:s motståndare möjligtvis gjorde dom dåliga?
Rent spontant tycker man ju annars att Abrahamsson i det här läget och i första hand, efter att ha sett Brynäs spel innan tränarbytet, borde ha kunnat klämma fram nåt om att de två första perioderna var något av det bästa han sett Brynäs prestera i slutspelssammanhang, öht.
Men det är nog som sagt att begära lite för mkt av en s.k mediaexpert...
Redigerad kommentar
Wallace Nordqvist sweatt
Scott Rödin
Andra pp:
Po Westerholm Pa Westerholm Lindblom
Slovak Nörstebö
Kan vara bra att ha 5 forwards i första, för vi vet ju att den enda backen som kan skjuta är Slovak.
Därför kan Nörstebö vara speluppläggare till honom i andra pp formationen.
Vad tycker ni? Kommentarer?
Efter att ha tittat på Pesonens mål nu igen...borde inte Starky tagit den..? Va han skymd?
Redigerad kommentar
Nä nu får BZ ta på sig stålmandräkten, trots att Eklund har kontrakt nästa säsong så ska han inte komma in i Gavlerinkenarena ersätt han så fort säsongen är slut tack för allt Eklund...! Djoos tar vi ett adjö till och lycka tilli echluchl! Kilas tack och hej! Nä denna match var riktigt bra av Brynäs men vi räcker inte till tyvärr! Tyvärr så gick det inte som jag skrev inför kvarten att man kunde se matcherna avslappnad för IOM saiks 3-2 mål så gick det 2 ribbor i sängbotten!!! Fan vad jag hatar Saik:s framgång!
Redigerad kommentar
Han är den bäste PP-back vi har som kan styra från blå, vem ska annars ta den platsen?
Går inte ens att gnälla på hans oförmåga att få igenom skott, då alla lag har blivit enormt skickliga på att ligga i skottlinjen och många andra lags backar har samma problem.
Skyll på ineffektiva forwards istället, som missar massor av öppna lägen.
Alt på duktiga motståndare som är skickliga i BP.
Precis.
Skillnaden är att vi var mer effektiva i PP under TJ, tycker inte att PP-spelet i allmänhet var så mkt bättre då.
Sen blir det väl dessutom betydligt tuffare i ett slutspel jämfört med grundserien, nu skärper ju alla lag till sig lite extra i framförallt BP.