Brynäs IF-Skellefteå AIK torsdagen den 24/11-11
70 Rodrigues:
Inte oväntat att det var just den formationen som gjorde det, dem känns rätt heta idag.
Nu gäller det för Brynäs att fortsätta åka skridskor och spela offensivt, något som brukar vara svårt.... som vi ser!
Vi får tacka Honken där.
Ollas förarbete ett mästerverk.
Jobba hårt nu och släpp inte till så mkt bakåt, är lite orolig för deras spelvändningar som vi ofta bjuder på...
Tack Honken puh
Redigerad kommentar
Från världens bästa PP till världens sämsta. Knepigt.
Huge: Det är inte bara spelvändningarna som oroar mig, SAIK får lite för långa anfall på oss mellan varven.
Järnkrok är under isen idag, vårat PP är under isen.
Det är SAIK som dominerar i anfallszon när vi spelar PP.
Äckel-FBK har gjort fyra baljor på 11 skott.
NC står nog med myspinne i båset.
Där satt femman på 15:e skottet.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
De matcher vi har tappat i sista har ju oftast haft en nedåtgående trend med sig från andra perioden, tycker inte det ser så ut idag. Men Brynäs får gärna sluta försöka göra det så snyggt, ställer mest till det för sig själv på det viset.
Det gör absolut ingenting,ner med poplaget i allsvenskan igen=)
MarcusElving:Järnkrok kan stanna kvar i omklädningsrummet.. Kan det vara hans sämsta match i Bif stället?
Hur nära var det inte 2-2 efter massa onödigt dräll dom sista 3 minen?
Nån som tror att Granis skulle träffa ett fotbollsmål från 5m?
70 Rodrigues:
Finns flera anledningar, det är lite för enkelt att bara titta på statistiken. Och vi är inte sämst, det är Modo.
Granis skulle fan inte träffa ladugårdsvägg inifrån just nu.
Calle är inte bra ikväll,hans plus/minus oroar.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Enligt hockeyligan har det varit så hela tiden, någon annan statistik har inte jag sett.
Jag påstår att vi inte har tappat så mycket i tredjeperioderna utan att vi har tappat matcherna redan före tredje och inte lyckats vända på det i slutrundan. Faktum är att det är bara tre tredjeperioder där vi förlorat som också lett till förlust i matchen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Måste ha missat det jag då.
Det jag skulle vilja se är att Brynäs blir bättre på att döda matcher, sedan vilken period det sker i är oviktigt.
Vi är seriens förnärvarande klart sämsta PP läg. Hur fan gick det till? SAIK har skapat klart farligare lägen BP än Brynäs i PP.
MarcusElving:
Det krånglas till för mycket i PP, in i zon med pucken, ett par snabba resoluta pass och skott. Inget jävla duttande och leta fina passningsvägar.
tompap71: Backskott och folk framför mål!!
NU FÅR NI FAN STÄNKA IN DEN!
Herregud vad Granström sumpar chanser!
Och sen ribban, den vill sig ICKE!