Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Det var riktigt kul att se Brynäs ikväll, visserligen spelade inte SSK särskilt bra heller. Men mycket kom sig av att Brynäs forecheckade stenhårt och gav inte SSK en lugn stund. Det syntes att det var framåt och anfall i huvudet på spelarna hela tiden, i alla situationer. Riktigt kul!
Det var en fröjd att se anfallsspelet, herregud vilken talang det finns i våran forwardsuppställning. På forwardssidan är Brynäs lätt topp 4, kanske ännu bättre. En av de bästa forwardsuppställningarna i elitserien, helt klart.
Backsidan är ju ett svagt kort, tyvärr. Även om det såg stabilt ut idag, SSK hade inte mycket tid i anfallszon heller så det var ingen vidare tuff match för backarna.
Alla spelare gjorde en bra match, vill ge extra plus till Johan Larsson som inte bara är skicklig, utan tuff också! Han viker inte en tum! Hela laget spelade riktigt fysiskt idag, det delades ut mycket tacklingar från Brynäshåll.
Ryan Gunderson spelade jäkligt bra i PP.. Han hittade mycket bra lösningar från blå. Finurliga passningar och bra skott. Hoppas han får spräcka målnollan mot Linköping!
Snyggast var Lauritzen kanonstyrning på Nordquist's pass och även tekningsvariaten Nordquist-Widing.
Kul att Lavander fortsätter böka in puckar!
Redigerad kommentar
Osäkra backkort som Gunderson och Löf såg stabila ut mot SSK. Ska bli intressant att se vad de går för mot es-mässiga motståndare. De måste hitta en acceptabel nivå för att Brynäs ska kunna få en trygghet i egen zon.
Men tacka inte mig: tacka Daniel Grefve.
Det var han som skrev artikeln.
Men skrev jag nåt om att den skulle ha varit djup eller nyanserad?
Inte vad jag kan minnas.
Vill man förstöra svartmålarnas kväll så tror jag att det räcker med att påpeka att vi vunnit.
Nån djupare eller mer nyanserad analys än så känns i det sammanhanget överflödig... ;-)
Men inte alla. Dom värsta lyser med sin frånvaro.
Glädjande dock att Berg iaf orkat kommentera segern även den här gången.
Efter förra vinsten skrev han också nåt.
Tror att det handlade om Djurgårdens rekord i sålda säsongskort... :-)
Senildemens?
Eftersom alla svartmålare i sedvanlig ordning är som bortblåsta efter en vinst så lägger jag in en länk som berättar lite om kvällens match.
Kan ju tänkas att nån av er tittar in och ber isf om ursäkt ifall jag förstört er kväll...
Gillart :)
Hoppas bara Gunderson får göra ett mål också så han får lite självförtroende.
Måste också säga att Rodhin har sätt bra ut nu i andra, mycket fart!! :)
som LJ idag, aggrar för mycket. håll sig inte till matchplanen som han ska.
Jävligt snygg tekningsvariant av Nordan som förgick Widdes 5-0. Det ska bli intressant att se om det blir en annan matchbild i andra. Det känns som att det kan bli en helt ny match.
annars otroligt kul att se Brynäs spela med sån fart!
ja nu blir det väl SM Guld för Brynäs? ;)
Jag menade om det är rekord i hockey att göra 2 mål på 32 sek?
Silfverberg i BP... :-)
2 - 0 till Er efter 32 sekunder. Rekord?
Men man undrar ju om det är så många som mellan 3500 till 4000 som har tjatat om träningsmatcher på hemmaplan. Det är nog en ganska liten skara Gävlebor som överhuvudtaget skulle betala för att se en träningsmatch. De som tjatar kanske bara är något hundratal om ens det.
Mot Läkerol Arena!!
Ska bli kul att se Brynäs live ikväll. Nu vill jag se en tydlig linje i spelet, det mesta borde ha fallit på plats nu.
Edit: Och sköt er i gästboken nu medans jag är borta, annars tar jag er i örat när jag kommer hem ;-)
Redigerad kommentar
Nån som vet om det går att se CanalplusHockey på C-sports på nätet. Jag kan inte utläsa nåt av deras hemsida. Mest en massa info om alla deras kanalpaket. Brukar kunna köra ppv...
Redigerad kommentar
Mats Lavander – Calle Järnkrok – Jakob Silfverberg
Sebastian Lauritzen – Jonas Nordquist – Daniel Widing
Joachim Rohdin – Jonathan Granström – Johan Larsson
Martin Johansson – Mads Hansen – Jesper Ollas
För mig vad det en nyhet i alla fall.
Tack för tipset.