Brynäs IF - SSK söndag 11/9 kl:16.00 .................
Och sista stycket säger otroligt mycket, när det är plågsamt för en helt utomstående att se hans grabbar och hans fru gå igenom detta hur ska det då inte vara för många av spelarna och andra runt laget.
Redigerad kommentar
Ska de absolut ha en match i GA så lägg den direkt i början av försässongen
Själv hade jag då helt missat att de skulle spela och såg först i tidningen i morse att de hade spelat :)
Redigerad kommentar
Gurra88: Jag såg en intervju med Johan Davidsson precis efter att han hedrat Liv under en minnestund i Kinnarps Arena. De var ju allra bästa vänner, Davidsson var best man på Livs bröllop osv.
Johan sa att de kommer att prata mycket med varandra inom laget och att det är okej att vara ledsen hur länge som helst. Men de skulle samtidigt göra allt för att klara av arbetet och spela hockey. De kände väl att det var ett sätt att hedra Liv då han såklart brann för hockeyn. Liv hade nog velat att HV71 försöker spela hockey också, det är jag övertygad om.
Redigerad kommentar
Övertygad att som du säger gemskapen och stöttning med varandra hjälper de alla ur detta.
Hockeyn betyder oerhört mycket när sånt här händer. Hockeyn bygger broar och skapar gemenskap där vi alla tar hand om varandra oavsett vilka färger våra hockeyhjärtan har.
Det var riktigt kul att se Brynäs ikväll, visserligen spelade inte SSK särskilt bra heller. Men mycket kom sig av att Brynäs forecheckade stenhårt och gav inte SSK en lugn stund. Det syntes att det var framåt och anfall i huvudet på spelarna hela tiden, i alla situationer. Riktigt kul!
Det var en fröjd att se anfallsspelet, herregud vilken talang det finns i våran forwardsuppställning. På forwardssidan är Brynäs lätt topp 4, kanske ännu bättre. En av de bästa forwardsuppställningarna i elitserien, helt klart.
Backsidan är ju ett svagt kort, tyvärr. Även om det såg stabilt ut idag, SSK hade inte mycket tid i anfallszon heller så det var ingen vidare tuff match för backarna.
Alla spelare gjorde en bra match, vill ge extra plus till Johan Larsson som inte bara är skicklig, utan tuff också! Han viker inte en tum! Hela laget spelade riktigt fysiskt idag, det delades ut mycket tacklingar från Brynäshåll.
Ryan Gunderson spelade jäkligt bra i PP.. Han hittade mycket bra lösningar från blå. Finurliga passningar och bra skott. Hoppas han får spräcka målnollan mot Linköping!
Snyggast var Lauritzen kanonstyrning på Nordquist's pass och även tekningsvariaten Nordquist-Widing.
Kul att Lavander fortsätter böka in puckar!
Redigerad kommentar
Osäkra backkort som Gunderson och Löf såg stabila ut mot SSK. Ska bli intressant att se vad de går för mot es-mässiga motståndare. De måste hitta en acceptabel nivå för att Brynäs ska kunna få en trygghet i egen zon.
Men tacka inte mig: tacka Daniel Grefve.
Det var han som skrev artikeln.
Men skrev jag nåt om att den skulle ha varit djup eller nyanserad?
Inte vad jag kan minnas.
Vill man förstöra svartmålarnas kväll så tror jag att det räcker med att påpeka att vi vunnit.
Nån djupare eller mer nyanserad analys än så känns i det sammanhanget överflödig... ;-)
Men inte alla. Dom värsta lyser med sin frånvaro.
Glädjande dock att Berg iaf orkat kommentera segern även den här gången.
Efter förra vinsten skrev han också nåt.
Tror att det handlade om Djurgårdens rekord i sålda säsongskort... :-)
Senildemens?
Eftersom alla svartmålare i sedvanlig ordning är som bortblåsta efter en vinst så lägger jag in en länk som berättar lite om kvällens match.
Kan ju tänkas att nån av er tittar in och ber isf om ursäkt ifall jag förstört er kväll...
Gillart :)
Hoppas bara Gunderson får göra ett mål också så han får lite självförtroende.
Måste också säga att Rodhin har sätt bra ut nu i andra, mycket fart!! :)
som LJ idag, aggrar för mycket. håll sig inte till matchplanen som han ska.
Jävligt snygg tekningsvariant av Nordan som förgick Widdes 5-0. Det ska bli intressant att se om det blir en annan matchbild i andra. Det känns som att det kan bli en helt ny match.
annars otroligt kul att se Brynäs spela med sån fart!
ja nu blir det väl SM Guld för Brynäs? ;)
Jag menade om det är rekord i hockey att göra 2 mål på 32 sek?
Silfverberg i BP... :-)
2 - 0 till Er efter 32 sekunder. Rekord?
Men man undrar ju om det är så många som mellan 3500 till 4000 som har tjatat om träningsmatcher på hemmaplan. Det är nog en ganska liten skara Gävlebor som överhuvudtaget skulle betala för att se en träningsmatch. De som tjatar kanske bara är något hundratal om ens det.