Brynäs J20
Sen är det lite konstigt tycker jag att Boork matchar D.J så enormt. 4 sekunder mindre än Sjödda som var "meste" Brynäsare.
I dagens J-20 match mot Almtuna är Sebastian Karlsson uppsatt som center i andrafemman,förmodligen är det för Sebastian har fått för lite istid på sistone,enligt HL:s statistik fick han bara 5,17 på isen igår,ungefär nåt liknande på Spets o Salmonsson.
Att både Sjödda och Sunken dessutom är klara, gör ju inte saken sämre...
GävleLasse:
"En annan kul grej var när han hackade lite sent efter pucken när målisen hade blockerat. Två västeråsare åkte på honom varav han gav den förste en rak höger, den andre västeråsaren vände då på en femöring och åkte å bytte istället..."
ASGARV
Han var nära att måla med fast slutsignalen för periodpausen hann före.
Han stoppade en puck med handen i mittzonen och snurrade upp två VIK backar, höjde klubban för skott men fick avbryta.
En annan kul grej var när han hackade lite sent efter pucken när målisen hade blockerat. Två västeråsare åkte på honom varav han gav den förste en rak höger, den andre västeråsaren vände då på en femöring och åkte å bytte istället...
GävleLasse: Som att plocka gurkor från småbarn ;-)
Spelade Nick hela matchen eller klev han av före?
Som det ser ut just nu kommer Brynäs att köra över VIK. Leder just nu med 5-1. 3:e är kvar att spela.
Med denna seger så går dom upp i serieledning :-)
Som ni vet så är Nick med för att testa om ryggen håller tills imorgon och han har hunnit med att slasha en gurka i 1:a och efter det så har han lyst med sin frånvaro i protokollet.
Antingen har han klivit av för att ryggen inte håller eller för att han känner sig "fit for fight" för matchen i morgon. Vi får avvakta tills att någon som har sett matchen kommer hem.
Där VIK stod upp mycket bättre än vad jag hade trott, trodde att Brynäs skulle köra över VIK. Först sista 10 minuterna gick Brynäs ifrån. VIK ledde både med 1-0 och 2-1. I Brynäs glänste Anders Lindbäck hoppas BIF tar vara på den talangen! 1:a femman dominerade när den var inne med Anton Persson, Sebastian Eriksson och Johan Alcén med Ellebo och Götz på backen.
Ellebo är verkligen långsam, det var inte ofta som han var ur egen zon...
Det syndes verkligen vilka spelare som har varit uppe o tränat o spelat med A-laget.
Lindbäck håller nollan hela helgen.. respect!
Jag kollade en period J 18 mellan Brynäs och Mora.
4-0 till Brynäs och 17-1 i skott... dominansen var total så jag åkte hem. Nån som vet hur matchen slutade?
Igår mot SAIK spelade Brynäs runt i anfallszon i boxplay vid några tillfällen :)
saxat från swehockey:
1 Brynäs IF 12 G - 5 PPGA - 81 OPP. - 141:41 TSH - 93,83% PK - 4 SHGF
Ellebo gick av med fotskada efter 2 perioder men det var en säkerhetsåtgärd.
Sandin, Seb Eriksson och Anton Persson var strålande men många i Brynäs dominerade.
I kväll gick det bättre och Sperrle fick hålla nollan. Resterande intressanta händelser får ni leta efter själv. Jag är för lat just nu :-)
| Third Period (30 min, total 2h 2 min) | ||||
| 59.59 | 2 min | Almtuna | 5. ROXÅ, Carl | CROSS |
| 59.00 | 2 min | Brynäs | 29. SUNDELL, Jonas | HOOK |
| 57.02 | 2 min | Almtuna | 31. WADÉN, Sebastian | SLASH |
| 56.11 | 2 min | Brynäs | 16. WELANDER, Gustav | CHARG |
| 53.32 | 2 min | Brynäs | 16. WELANDER, Gustav | SLASH |
| 53.05 | 2 min | Almtuna | 10. JOSEFSSON, Pontus | BOARD |
| 49.48 | 6 - 0 PP1 | Brynäs | 7. CARLSSON, Jonathan | |
| (5. MORIN, Linus | ||||
| 19. BELIN, Erik) | ||||
| 49.33 | 2 min | Almtuna | 3. BRUNDIN, Adam | INTRF |
| 41.36 | 2 min | Brynäs | 9. ERIKSSON, Sebastian | HOLD |
| Second Period (31 min, total 1h 16 min) | ||||
| 35.01 | 2 min | Brynäs | 9. ERIKSSON, Sebastian | SLASH |
| 28.43 | 2 min | Brynäs | 20. SUNNA, Kim | HOOK |
| 28.20 | GK in | Almtuna | 30. DYLAND, Johnny | |
| 28.20 | GK out | Almtuna | 25. FERNSTRÖM, Linus | |
| 28.20 | 5 - 0 PP1 | Brynäs | 18. LÖF, Mathias | |
| (28. BERGSTRÖM, Eric) | ||||
| 27.58 | 2 min | Almtuna | 17. HENRIKSSON, Filip | KNEE |
| 23.51 | 2 min | Brynäs | 20. SUNNA, Kim | BOARD |
| First Period (29 min, total 29 min) | ||||
| 19.40 | 4 - 0 EQ | Brynäs | 19. BELIN, Erik | |
| (15. SANDIN, Emil | ||||
| 5. MORIN, Linus) | ||||
| 17.04 | 3 - 0 EQ | Brynäs | 15. SANDIN, Emil | |
| 15.16 | 2 - 0 SH1 | Brynäs | 19. BELIN, Erik | |
| (2. NÄSMAN, Andreas | ||||
| 9. ERIKSSON, Sebastian) | ||||
| 14.54 | 2 min | Brynäs | 15. SANDIN, Emil | TRIP |
| 10.00 | 2 min | Almtuna | 29. ERIKSSON, Joakim | HOLD |
| 06.58 | 1 - 0 PP1 | Brynäs | 18. LÖF, Mathias | |
| (28. BERGSTRÖM, Eric) | ||||
| 05.48 | 2 min | Almtuna | 6. ROLLIN-CARLSSON, Victor | HOOK |
| 04.51 | 2 min | Brynäs | 3. ERIKSSON, Rickard | CROSS |
| 00.32 | 2 min | Almtuna | 17. HENRIKSSON, Filip | HOLD |
| 00.00 | GK in | Almtuna | 25. FERNSTRÖM, Linus | |
| 00.00 | GK in | Brynäs | 30. SPERRLE, Daniel |
Third Period (29 min, total 2h 9 min)
57.21 2 - 2 EQ Brynäs 5. STRÖM, Daniel
(8. ANDERSSON, Joakim)
-------------------------------------------------
Second Period (32 min, total 1h 22 min)
24.00 2 - 1 EQ Löven 18. PRYTZ, Joakim
(21. LINDSTRÖM, Johan)
--------------------------------------------------
First Period (32 min, total 32 min)
19.57 1 - 1 EQ Brynäs 16. WELANDER, Gustav
(3. ERIKSSON, Rickard)
10.25 1 - 0 SH1 Löven 44. LUNDBERG, Marcus
47.48 8 - 2 SH1 Brynäs 9. ERIKSSON, Sebastian
Dem blir iaf mosade däruppe:
41.51 8 - 1 EQ MODO 41. HEDMAN, Victor
(16. FORSBERG, Tobias)
Folköl o dunka dunka....
GävleLasse: I kväll gick det lite lättare efter att spöat Löven borta med 4-1.
BIF låg under med 1-0 i 1:a och där drog BIF på sig en 10+2 i vanlig ordning men inte Götz denna gång ;-)
Målen gjordes utav.
1-1 Carlsson Jonathan
1-2 Sandin Emil
1-3 Sunna Kim
1-4 Sandin Emil
Laguppställning se länk.
Vill man bryta ned saker och ting i små beståndsdelar kan man väl hävda att Bäckis är stark i puckförar/puckhållar-rollen och har att utveckla några andra roller innan han når sin peak. Man vill ju se honom utveckla sin förmåga att involvera hela femman i det offensiva spelet genom en förbättring av passningsspelet. Han har ju några år på sig!
Och ja, han är nog trots allt undantaget som bekräfar regeln när det gäller juniorer och klivet upp i ES. En applåd till de ledare som inte sänkt honom efter vägen! Det är annars en hel del små lirare som stoppas på vägen, tyvärr!
Gusten: Boorkie snackar Engelska:)
Länk: