Brynäs-Skellefteå sextonde januari
« Föregående · 2128282 Till forumet
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Nä ingen kan veta hur matchen blir innan den har spelats. Eller gäller det bara andras spekulationer om matchen?
+ 2
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Läge för Andrén att visa högre nivå idag, han har haft det riktigt tungt. Nånstans där finns ju en helt ok målvakt.
+ 2
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Det vill säga - det gäller att Andrén gör minst dubbelt så många räddningar som Arvid Söderblom.
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Mattson: Det vill till att Andren vinner matchen i matchen mot Arvid Söderblom i dag
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Zappaholic: Japp känns tyvärr helt hopplöst, tror vi kommer bli fullständigt sönderkörda idag igen.... hoppas jag har fel!
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Skrubben: Ja, verkligheten är ifatt Alcén nu. Med en tränare utifrån och en statistiker som mäter hard facts är det omöjligt att argumentera för fortsatt istid. Nu konkurrerar han egentligen bara med unga spelare på rookiekontrakt, och det säger ju ganska mycket om hans konkurrenskraft i truppen.
Men det som gjorde att hans istid minskade drastiskt i 5mot5 var ju efterslängen som han gjorde för några matcher sedan. Efter den onödiga utvisningen minskade PA istiden direkt. I början av säsongen var ju de onödiga utvisningarna för många för att PA skulle kunna bänka spelare som blev utvisade, men nu är det möjligt. Särskilt när det är utfyllnadskillarna som tar utvisningarna.
Men det som gjorde att hans istid minskade drastiskt i 5mot5 var ju efterslängen som han gjorde för några matcher sedan. Efter den onödiga utvisningen minskade PA istiden direkt. I början av säsongen var ju de onödiga utvisningarna för många för att PA skulle kunna bänka spelare som blev utvisade, men nu är det möjligt. Särskilt när det är utfyllnadskillarna som tar utvisningarna.
+ 2
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Zappaholic: Kan vi hantera att spela 80% av matchen i egen zon och målvakten (Andren?) stänger igen finns chansen, helt klart.
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Forsberg 1978: Helt hopplös? SAIK är sjua i serien...det är inget topplag vi möter så poäng är väl inte omöjligt?
+ 2
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
munkas: Hahaha ja detta känns tyvärr som en helt hopplös match tyvärr, hoppas på en skräll!
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Anmärkningsvärt att Alcén fortfarande är extraforward och att Birgersson (som var på läktaren) förra matchen går in före honom. Förra matchen var Alcén alltså bara med tack vare att tränarna tycker att han ska spela boxplay. Egentligen anser dom att Birgersson är den bättre spelaren. Då undrar jag följande: Vad ser tränarna i Alcén som gör honom till en bra bp-spelare? Jag ser verkligen inte den storheten hos honom. Och att han numera dessutom ska in och lira bp när han är helt ouppvärmd då han inte får spela 5v5...
+ 3
Sv: Brynäs-Skellefteå sextonde januari
{8399}: Intressant att Birgersson går före Alcén i den kedjan. Det gick ju bra sist 👍
Edit: Jag läste fel 😔 (men Kvist fungerar förhoppningsvis ännu bättre där!)
Edit: Jag läste fel 😔 (men Kvist fungerar förhoppningsvis ännu bättre där!)
+ 2
Brynäs-Skellefteå sextonde januari
Poäng för Brynäs i de senaste 4 hemmamatcherna (10 av 12 poäng), förlängs sviten!
Nu Gävlar kör vi!
Nu Gävlar kör vi!
+ 1
« Föregående · 2128282
