Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Peja:
Största skandalen är väl ändå att Bellemare fick vara kvar på isen, reglerna där är solklara och dessutom en av de saker domarna inför säsong blivit särskilt instruerad att beivra.
529 – SKALLNING – Head-butting
En spelare som försöker skalla eller avsiktligt skallar en motståndare ska ådömas:
- Match penalty
Kluven, är helt övertygad att guldet hamnar i Gävle..
Men vill man förnedra de på bortaplan
alternativt en hemmamatch till så att man isåfall kan vara på plats. som sagt svårt val för min del.
Huge: OK men då ska det fan blåsas på tripping och hakningar också för det hände ett par gånger under pp:et efter Ekholms puck out ( eller hela matchen) bla en solklar tripping och domarhelvetet står bara och tittar!
Bedömningsnivån på domarna är under all jävla kritik ena perioden blåser dom sönder sina pipor i andra så verkar dom inte veta att dom har en pipa nä fan detta får domarkåren sätta sig ner och diskutera igenom tills nästa säsong! Och vi i Sverige ska ha proffsdomare hahaha NHL står och skrattar åt oss!
Horace76c: Hur fan kan Eriksson stå i tv (after ice) och säga att dom INTE har domarna med sig vilken finalserie har han spelat i????
Har inte haft något emot Saik förr men nu med Forsberg och Bert i spetsen så har det blivit ett hatlag!!!
Gurra88: Varför bry sig om vad ett gäng förlorare tycker? De har aldrig vunnit något utan hjälp från Brynäshåll och kommer aldrig vinna något framöver heller. Modo är ett lag utan historia och utan framtid.
Men damhockey kan de, kanske något de borde koncentrera sig på istället...
Redigerad kommentar
Däremot sorgligt att ex Forsberg får stå och tjata om saken i varje intervju och aldrig blir ifrågasatt.
Heder åt TJ som inte går i svaromål utan låter gnället tala för sig självt.
Redigerad kommentar
Nä, korrekt bedömt av domarna, hur surt det än är, och som verkar ju dessutom ha varit väldigt säkra på sin sak, alla 4.
Redigerad kommentar
Vaddå...blundade dom för 3-4 puck out? Inget jag märkte nå reaktioner uppe på rinken på. Ekholms var väl solklar? Vet inte, kanske var tydligare allt om man såg på teve..
Dina egna ord igår.
Räcker gott och väl som exempel på att du öht inte är intresserad av nån någorlunda objektiv eller vettig debatt, trots att du samtidigt efterlyser en sådan.
Och framförallt: hur kan man ta dig på allvar i nån annan diskussion efter ovanstående citat?
Vid 1-1, var är markeringen på målskytten?
Vid 2-2 vete fan vad Granis sysslar med. Först jagar han efter puckföraren som ger assisten till målet, sen ändrar han sig och försöker stoppa målskytten men hinner inte dit.
Nån tappade iaf sin gubbe i det läget. I övrigt små marginaler, nästan ironiskt att Silfverberg bränner sina bästa lägen i matchen (straffen och i storts sett öppet mål nån minut senare).
Nåja, var väl SAIK:s tur att ha lite medstuds den här gången, dom såg lite desperatare ut och det gav utdelning.
- De har några som förstärker när man petar på dem. Som Svedberg på slutet, när han bara låg där efter en skråma på masken eller något.
Kan du utveckla?
- Det var inte ens någon som petar på honom. Han filmade förra matchen och filmade nu igen. Han är en så bra målvakt så han skulle inte behöva hålla på med sånt."
Haha, nu är tomten igång igen.
Syns solklart på bilderna att saikaren passar på att sätta ur arslet när han passerar Svedberg och träffar därmed masken med sin vänstra höft/byxdel.
En relativt kraftig sammanstötning som iaf får masken att ruska till ordentligt och det kändes säkert rätt bra.
Att Svedberg sen ligger kvar en stund beror förstås på att han vill få lite extra vila inför nedsläpp.
Återigen ett felaktigt konstaterande från en frustrerad ledare och som blåses upp i media, trots att det inte stämmer.
70 Rodrigues:
Absolut, Granis var precis sådan som man vill se honom igår, trea på honom är ju bara löjligt.
70 Rodrigues:
Betygen går helt klart att diskutera, jag har t ex svårt att se hur Nordan kan få en femma när Martin Johansson får en trea? Tycker MJ var klart bättre än Nordan.
Ja det hade väl varit för bra för att vara sant om Silverberg hade satt den där straffen.....
Hoppas det inte blir någon monstervändning nu bara (nä, tror inte SAIK klarar att vinna 4 i rad, men konstigare saker har hänt).
Sen kunde man ju ge sig fan på att det skulle vara Ekholm av alla som skulle sulla till det med en Puck out.
Jaja...3-1 i matcher är väl mer rättvist än 4-0
bradberry: Ja idag var det tunga ben som gick upp ur sängen fan att Silvers skott inte gick 2cm till höger till!!!
Allvarligt, åker till öknen i morgon för affärsmöten hela veckan (Arizona) - extra irriterande att vi inte stängde serien idag - första guldchansen på 13 år och nu får man inte se nåt mer live... Får nu smygkolla matchbloggen i telefonen under mötena och försöka kväva glädjetjut. Nåja Champagnen är billig i USA!
bisterfinnen:
Straffen är inget att säga om, fan t o m Skrikegård som sågar Brynäs för filmningar tyckte ju den var solklar.
bisterfinnen:
Det ligger väl i sakens natur att man är lite enögd så självklart överreagerar man ju ibland, men jag kan inte, även om man skulle dra bort tveksamheter, se att Brynäs på något vis är favoriserade av domarna i den här matchserien och att Brynäs är betydligt mer utvisad än Skellefteå trots relativt snällt spel tycker jag stärker min uppfattning.
Det fanns förmildrande omständigheter vid Bellemares tackling på Bertilsson, men den var faktiskt inte ett dugg snyggare än Frögrens på Friberg och den resulterade i både matchstraff och avstängning, har jag för mig. Har aldrig sett en skallning i hockey förut, vet inte vad regelboken säger där, men 2 minuter kändes märkligt. Skallningar hör väl snarare till streetfights än hockey. Det var dock inte domarnas fel att Brynäs missade sina feta chanser i sudden death.
tompap71:kompensation? ;)
Plus att de är god tvåa i filmningsligan. Jag skulle tro att mycket av vad ni anser vara provocerande ligger i the eye of the beholder.
Ska man få lite bett i diskussionerna vill det ju till att man tycker lite olika och inte bara sitter och runkar av varandra med mysfilten långt uppdragen under hakorna.
Redigerad kommentar