Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
sylf:
Reportage om Brynäs strax på tv 4 sporten för er som vill se ..
Så ska Brynäs höja sitt powerplay i slutspelet: ?Måste göra det enkelt? | Brynäs | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | AftonbladetBrynäs: Vi måste vara beredda... | Brynäs | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | AftonbladetBrynäs skräck inför finalen ? Skellefteås superuppställning | Skellefteå | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Är det någon jag unnar guldet förutom Brynäs så är det Skellefteå men när finalspelet väl drar igång så finns det inga gråzoner.
Guldet skall hem till Gävle i år.
arnio: Vinner vi ikväll är det en bragd utan dess like, främst av två skäl:
1) Skellefteå har farten uppe, vi har vilat och halva laget verkar ha varit ordentligt sjuka vilket inte direkt gett nya krafter
2) Järnkrok saknas, de som varit sjuka kommer nog inte kunna ge 100 än så länge.
Jag hoppas på 7 matcher, för ju fler matcher desto större nytta kommer vi ha av den viloperiod som laget haft hittills.
Skitstöveln: Kan ju vara så att han faktiskt är sjuk .Men jag tror mer på ett rävspel ifrån Tommy.
Nu taggar vi upp:)
Brynäs har en jäkla fördel i att man har grymma skyttar i kroken och silver som inte bara skjuter hårt utan är jävligt pricksäkra också. Det kan bli väldigt avgörande då Saik var rätt grymma på att inte ens träffa mål, iaf mot modo.
Tror Brynäs tar det då man vare jämnare i sitt spel, sen om jag unnar er det vette fan;-)
Gissar att Saik spelar ut er första matchen, för att sen tappa nivån och förlora 4a raka.:-)
Redigerad kommentar
Jo dom flesta moderna målvakter släpper ju kryssen. Drf lönar sig välplacerad skott ala' silverkrok väldigt bra.
Vem vet, Mike Morrison kanske gjort det svårt för dom? Lr nä...:-P
Monno: Det som är Svedbergs svaghet i just i sidledsförflyttnignar är att han har problem med att hålla upp överkroppen och faller framåt. Samma sak som Honken. Det gör att det blir stora luckor för att sätta pucken högt, inte bara i krysset.
Redigerad kommentar
Håller med ang Järnkrok,det vore riktigt dumt att spela honom ikväll även om han symtomfri.Låt han träna lite lätt idag,sen gå på det lite hårdare imorrn för att vara fit på Torsdag igen.
Ikväll tror jag på förlust,men sen så är jag väldigt hoppfull att vi kan ta dom i fyra raka
Nerverna är iaf på helspänn.
70 Rodrigues:
Om ni vill ha ett objektivt tips från en leksing så tror jag på en tuff matchserie som SAIK vinner med 4 - 3 i matcher ;)
Lunkan:
Då har du inget val för nu är det sagt ;)
Om jag skulle glädjas över ett guld för Brynäs? Självklart om inte annat för Ollas skull.
Tror också att vi kommer komma till korta i finalserien (men så är ju jag genetiskt negativ efterssom jag är Brynäsare)
http://272431006
Däremot skulle han träna lite lätt nu under dagen.
Nu får vi se vad TJ gör med laget,Emil hade tydligen gått med Silfverberg och Wännström på gårdagens träning,men han lär ju inte gå som center ikväll.Elias eller Hansen?
arnio: Jag är också optimist, men det krävs ett mirakel att vinna ikväll.
Gör vi det, så tar vi guldet i en 4-5 lång matchserie, annars krävs det nog 7.
Kribban: Det kommer inte vara mer meningslöst tjafs mellan Modo och Brynäsfans här inne. Jag kommer radera allt då det helt saknar intresse för övriga. De som envisas att fortsätta kommer att bli avstängda.
De får köra sin pajkastning privat istället.
Redigerad kommentar