Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
sylf: Skellefteå gjorde alla sina mål i PP, det är inte konstigt med tanke på hur många chanser man fick.
Vi får hoppas att domarna kammar till sig till nästa match.
Men det skiter jag i nu för mina herrar vi leder med 1-0 i matcher genom 6-3 borta mot saik sug på den :-))
sylf:
Halva matchen i skämsbåset, i en match som var relativt lugn och snäll. Ja jösses!
Brynäs vinner i vad som jag tycker ser ut som en bandymatch.
Riktigt starkt att vinna trots att Järnkork inte kunde spela och att domarna såg ut att ha satsat hela pensionen på SAIK.
Maken till hemmadomare har i alla fall jag aldrig bevittnat, inte i någon sport över huvud taget.
Underbart Brynäs!!!
Man är inte ens glad,så jävla förbannad på Rönnmark/Lärking.
Hur fan lyckas dom hitta 15 tvåor på Brynäs i en sån mjuk match?
Patetiskt.
Ok,skönt med en bra start.
Qvarre:
Ärligt talat, jag skiter i domarna. Vi vann , det är det enda viktiga. Gnäll på domare lämnar jag åt andra nu.
Måste nypa mig i armen och sen blir det en segerwirre!
Vad är det för jvla sändning TV4 kör...? 3 min eftersnack...??? C+ kom tillbaka! Pisskanal!
tjugo8: Jag blir så jävla förbannad på TV4, de får väl för helvete ha programtid till lite eftersnack om de ska sända finalerna.
Skriv ett jävla brev någon!
Skitkanal!
tjugo8:
Bedrövligt, man betalar dyrt för att se hockey i canal + å sedan kör dem final i en sådan jävla skitkanal!
Imponerad av hela laget, extra plus för; Molin, Rhodin, Silfverberg, Svedberg, Bertilsson, Sundqvist, Andersén, Granström och Ollas.
Nöjd -
* Effektiviteten
Trotts att vi får BP direkt och mycket skott emot oss lyckas vi göra mål i första perioden och få ett mentalt övertag, men Brynäs har haft ett sånt här tryck mot sig förut spec, när FBK fick upp farten som mest så vi är vana till skillnad mot AIK som vek ner sig direkt.
* BP
Boxplayspelet är riktigt bra, vi släpper väl bara in 2 mål i BP idag? Mot ett lag som haft nästan 40!!!% i PP i slutspelet, riktigt starkt!
* Svedberg!!
Svedberg, att han fick en bra start på denna finalserie var viktig och på vilket sätt han började!! Riktigt bra och avgörande räddningar. Han följer med spelet bra, snabb i sidled och visar upp en fin spelförståelse, tappar inte heller ut returer som det funnits vissa tendenser till i grundserien. Riktigt starkt!!
Missnöjd -
* För mycket utvisningar
Att ha upp emot 30utv minuter är riktigt dåligt, spec, när vi vet att vi möter ett otroligt spelskickligt lag, SAIK kommer säkerligen träna mycket special teams imorgon inför returen så vi får INTE dra på oss så här mycket utvisningar (många utv är också väldigt slarviga).
* Spelet vid egen blå (tydligaste ex, Ekholm vid Buds stolpskott).
Spelet vid egen blå är livsviktigt att vi inte slarvara vid, AIKs backar var darriga där och SAIKs forwards är duktig på att checka, Ekholm börjar matchen med en riktig bjudning, det har funnits fler tveksamheter där man inte varit tillräkligt hård vid blå och SAIK har (ser ut som så iaf?) fått order om att pressa vid just motståndarnas blå.
* 3 Mål i baken
Vi drar förviso på oss mycket utvisningar och sista målet kommer med 2 sekunder kvar, men Svedberg gör en fantastisk match och ändå släppa in 3 mål är inte OKEJ för laget. Nu vet SAIK om att dom ändå kan göra 3 mål framåt och om det börjar gå grus i maskineriet framåt måste vi vara säkrare bakåt, nej denna match ska vi inte släppa in mer än ett mål tycker jag, så bra var vi!
3 Stjärnor i BIF:
*** Nicklas Svedberg
** Jacob Silfverberg
* Joakim Rodhin
Bubblare, Sundqvist, Ollas, Molin.
Otroligt glad att Brynäs kan gå in och vinna första matchen och framför allt att vi gör så mycket mål!! Svedberg är bra bakåt och vi har ett extra vapen i Calle Järnkrok till nästa match. Det här är Brynäs matchserie det är är vårat GULD!
Å fan, är inte så van att kolla finaler de senaste åren.
Tycker ju att de i alla fall borde kunna bjuda på 10 min eftersnack, minst.
Tråkigt att 4:an ska få förstöra sändningarna och stämningen med sina reklamavbrott och obefintliga eftersnack.
Håller med, ett par lite väl billiga tvåor vi får men det får vi sätta på hemmadomarkontot, brukar jämna ut sig i längden. Tur att det inte blev avgörande trots allt.
Imponerande lugn och stabil insats där vi aldrig förivrar oss utan hela tiden spelar smart och hugger när vi får chansen.
Inget är vunnet så här långt, blev dock väldigt glad när jag såg hur spelarna reagerade efter slutsignalen: inget tokfirande med massor av höjda armar och glädjevrål över vinsten, mer ett lugnt och sansat beteende som på nåt sätt vittnar om en självsäkerhet och trygghet som säger: det här tar vi och SAIK ska vara jävligt bra för att kunna ändra på det.
Redigerad kommentar
Hmm...Sämsta och mest enögda domarinsatsen i hela slutspelet. Enligt min mening en större snackis och skandal än Morgans misstag i kvarten i Gävle.
Brynäs gör det som tur är riktigt bra och hela laget kliver upp på ett bra sätt.
Härligt !
- Jag röstar på Daggen Olsson och Jörgen Grundström, två världskatastrofer...
bradberry:Haha, domarna lär i alla fall ha träningsvärk i högerarmen i morgon.. De tog fan för allt. Ändå släppte de matchens solklarste tripping som Emil Molin gjorde precis innan Brynäs dödade matchen.
Men SAIK fick kompensation för den tabben med råge...
Du tänker på Göran Grundström. Back i BIF tidigt 80-tal...
Redigerad kommentar
Tuff tvåa på Svedberg när han kastar sig från ena stolpen till den andra och räddar ett givet mål.
Sen hade man lite svårt att förstå hur Goren kan åka in och starta en fight, dra med sig en oskyldig Löf och allt slutar med kvittning på hela skiten.
Självklart,det är bara förlusterna som ska ältas;)
Fortfarande förbannad på Domarna och Tvhora.
atilla:Oavsett så skall Goren ha en extra tvåa för att det var han som sökte bråket.
domarna var generösa ikväll.. Mot SAIK.
Slajsarn: Boork tycker att de var jättebra!
Redigerad kommentar
MarcusElving: Men Boork? Hinner han med den fartfyllda hockey som spelas idag?.
Näe, vad mig anbelangar så kan ha dra sina filtar och defensivhockey över huvudet och sticka och brinna.
Har aldrig gillat Boork.