Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
bradberry:"-Jag röstar på Daggen Olsson och Jörgen Grundström, två världskatastrofer..."
-Glöm inte Orvar Cervall som stal guldet från Brynäs 1975!!!
Fyfan vilken underbar vinst! Nu Javlar vinner vi hemma ocksa! Jaklar vad Jarnkrok saknades idag, Trots malen sa kom inte forsta femman alls till lika mycket lagen istallet. Nar silvferberg och Jarnkrok brukar spela runt pa sma ytor sa hade Larsson snarare en tendens att tappa pucken som tredje man. Gillar verkligen Larsson men foredrar han som ytter.
Har nagon lust att klippa ut och posta texten fran nya Aftonbladet plus artikeln om Brynas nagonstans? Den om Silvferberg vore ocksa riktigt rolig.
Vi möter Skellefteå Anders.
arnio:
Skööön vinst, men samtidigt blev det ett antiklimax...
Jag menar, när kunde man som brynäsare slappna av inför 3:e perioden???..skum känsla.
Man är ju van att sitta på helspänn med uddamålsledning..
Ang. domarinsatsen så var det väl inte det värsta jag sett...men det kan ju gå hand i hand med att vi vann med:)
Riktigt viktigt och skönt att Järnkrok spelar imorrn,ett annat glädjeämne som rapporteras från träningen var att Pekka Alcén återigen var på plats i Läkerol Arena efter sitt hjärtbesvär som skedde i serien mot Frölunda.
Pekka är kung.
"det är faktiskt skamligt hur den svenska domarkåren behandlar kanadensaren; Goren förväntas ta emot ungefär allting men blir själv utvisad för ungefär ingenting"
Kan vara det mest färgade och oseriösa jag läst från en medlem av presskåren. Han kanske är en återkommande skribent på Modosidan?
Jajjen: Enl statistiken har Goren 40 min på botbänken på 51 spelade matcher, inte särskilt mycket för en så pass ful spelare. Igår hade han 4 min, ett för en tackling i ryggen på Ekholm och en 2:a för att han vevade som en väderkvarn efter Löf, där han ska vara glad att han bara fick 2 min.
Fahlman är dum i huvet!
Jag gillar statistiken över period 3 i slutspelet:
1 Brynäs 12 8 4 0 16 - 5 +11 20
2 Skellefteå 14 4 5 5 17 - 17 0 13
Av 24 spelade perioder 1 och 3 har Brynäs förlorat 1.
Period 2 däremot är inte lika bra.
Jajjen: Haha, igår var det ju genom ett grymt BP som vi levde på. Det och skärpa i avsluten...
Jajjen:Man får inte glömma bort att FBK var riktigt högt rankade i BP och har varit väldigt täta större delen av säsogen. Att PP inte funkade bra igår är inte konstigt med tanke på att Kroken var hemma. Han är hjärnan bakom mycket av vårt fina PP under säsongen.
Man kan dessutom utgå ifrån att SAIK har specialkollat vårt PP och gjort sitt yttersta att hitta motmedel. Men nu har ju målskyttet i 5-5 lossnat vilket gör att vårt PP inte är lika livsviktigt. Då är det nästan viktigare att vårt BP funkar lika bra som igår :)
Redigerad kommentar
Nu blir det väl att ställa sig i skamvrån, men är det ingen annan än jag som inte riktigt känner att det är final?
Kan det vara så att man blev så euforisk att vi krossade färjestad att man blev lite mätt?
Tycker allmäna stämningen är lite sån med faktiskt...inget drag på olearys i tisdags...silly season snack här på forat...
SAIK är inte några hatmotståndare direkt, mer som att möta en bra polare i squash eller nåt...
Det kommer självklart inte att bli så men jag vill se laget så här ikväll:
Målvakter: Svedberg(Holmqvist)
1:a Gunderson-Bertilsson Ollas-Larsson-Molin
2:a Ekholm-Andersén Wännström-Järnkrok-Silfverberg
3:e Löf-Sundqvist Widing-Nordqvist-Granström
4:e Rohdin-Hansen-Johansson
Extraforward: Lavander
Extraback: Jonsson
Redigerad kommentar
bifhjärta:
Om du har en biljett över får du gärna svänga förbi Tjörn och hämta upp mig ;)
bombastic: Ställena Horace76c nämner är ju de vanliga men jag tror att den lilla puben Cheers uppe på söder visar matcherna också. Biljardstället Rack´n Roll som ligger vid teatern visar också matcherna skulle jag tro.
Inte helt säker dock, men om ni inte lyckas få bord på någon av de vanliga sportbarerna så ring och kolla med dessa.
Redigerad kommentar
Och ändå fanns det inte ett enda mål att rapportera från igår.
Däremot om DIF eller AIK spelat final hade det säkert varit nån extraibilaga om finalen.
Nu hatar jag inte bara TV4,nu finns Aftonbladet på den listan med;))
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
TV4 är en hockeymördarkanal,det är reklam,reklam osså lite hockey.Jag betalar för att se Elitserien på Canal Plus.
Det är klasskillnad på sändningarna,och sällan något eftersnack.
Tänk dej på Söndag om det skulle vara en guldmatch,matchen börjar 19.10 och kan vara slut 21.50
Då kommer fyran garanterat gå på reklam och nyheterna direkt och alla tittare missar det roliga efteråt.
Bara se till att vara på plats om så skulle vara fallet...
Bissett_19: Håller med till fullo. Man pröjsar Canal+, Säsongskortet och HD-paketet för att inte missa nån match och kunna se så många som möjligt i HD-kvalitet på 50-tummaren. Boxen med hårddisk för inspelning har man naturligtvis. Frun tycker att det är "sådär lagom korrekt använda pengar"...
När det nu äntligen blir final så kommer naturligtvis kommentaren: Varför måste du betala så mycket för de matcher som inte betyder så mycket när det viktiga, finalen kan ses av alla, gratis...
Jag vill i detta sammanhang säga att jag gärna betalar en hel del för att:
1. Få se matcherna i bra kvalitet med bra kommentatorer.
2. Få intervjuer och kommentarer i spelavbrott, pauser och efter matcher.
3. Slippa som i tisdags efter matchen. Fyra minuter reklam, två minuter Wikegård, fyra minuter reklam, slut på sändningen...
För övrigt ser jag kvällens match live för att i morgon kväll se den inspelade varianten och njuta en gång till!
arnio: Jag håller inte med om att TV4 bjuder på hockeyn. De tjänar pengar på dessa sändningar, förmodligen grova pengar.
Skillnaden mot Canal+ är att priset vi betalar till TV4 är uteblivna repriser, intervjuer, kommentarer etc. på bekostnad av reklam.
Till TV4:s försvar kan sägar att de inte är lika ruttna och usla som Viasat. Jag har inte sett en VM-match på många år i sin helhet. Jag sett delar av matcher men aldrig orkat genom hela skiten...
Vad är det som händer?????? Vi har faktiskt halva benet i SM-bucklan och jag sitter här och är helt apatisk nästan!! AVGÅ!!!
Hoppas man blir mer taggad med publik runt en...
MarcusElving: Där har vi en anledning till att boork inte kommenterar final(erna förhoppningsvis). Säger man att domarna var bra denna match så har man inte med hockey att göra
Om det mot all förmodan är någon som har en biljett över till på söndag, sittplats eller ståplats det spelar ingen roll, så köper jag den gärna. Råkade boka en för lite så är en biljett kort