Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Använd det sunda förnuftet istället, det brukar alltid vara det bästa redskapet för att komma sanningen så nära som möjligt... ;-)
I övrigt nästan synd att vårt ev guldfirande ska gå ut över ett lag som SAIK.
Är väl inget annat lag än dom i ES som man annars unnar ett guld...
Huge:
Håller med om dina sista ord, hade helt klart varit mycket trevligare att få dänga upp Färjestad eller HV71 i en final, men vi får ta det nästa gång ;)
Finalen kan bli vår enklaste uppgift.... *korsar fingrarna*
tompap71: Saxat från twittret härnere till vänster:
"Domarna kommer att videokolla målet. De tittar efter Office i målgården."
Dom hittade tydligen inget kontor så målet godkändes....
Sagt av en besviken Jimmie Ericsson när vårt mål kommer på tal.
Stort och där steg han kraftigt i mina ögon, efter att ha fått mkt skit.
Huge:
Nej det går absolut inte av för hackor, menar bara att som du sa, Skellefteå är det ES-lag man unnar ett Guld mest efter Brynäs. Tar vi guldet kommer man naturligtvis glädjas enormt, men det hade varit en extra krydda att få finalvinna mot ett lag man ogillar.
Då blir ju besvikelsen dubbelt så stor, så vete fan om jag hade vågat ta risken... ;-)
Huge:
Tja, jag vet inte, det här laget verkar ju klara det mesta. ;) Men vi kanske ska vänta en seger till innan vi slår oss för bröstet allt för mycket.
Förstår inte hur så många vågar fira guldet redan nu.
Säger så, med risk att låta som Berg.... :-)
foppa78:
Underbar! Har tyvärr inte 10:an, däremot ser jag fram emot Sens-Rangers inatt, förutsatt att jag inte slocknat före.
Jag tar inte ansvar för mej själv om vi vinner imorrn.
SKÅL alla Brynäsbröder.
Ps Jonas Fahlman och Anders Forsberg är två små människor ds
Huge:
Nu skriver jag detta innan jag kollat länken, men jag gissar att Fahlman går helt bananas på domarna och Skellefteå har förmodligen dominerat inte bara denna match utan större delen av matchserien och det är bara ren otur, och dommarmissar som gör att inte Saik leder?
Står man och hinkar T-röd i båset kanske det är svårt att ha vettiga anlyser efter matcherna..
Bissett_19: 3 perioder från guld?
Jag har problem att fatta att vi har gått till slutspel, kan för mitt liv inte förstå hur vi kunde slå ut VF, än mindre FBK. Nu är vi alltså enl dig 3 perioder från guld??? Kan det verkligen stämma?
Inom tar vi Guld!!!
Står på texttv..
Undra om inte Svedberg och Bertilsson håller på att spela till sej en chans att få sticka över pölen med detta slutspel.
Bertilsson är ju helt makalöst bra.
Bra Brynäsdygn.
Seger uppe i Byske.
Och nu avgjorde Bäckis för Caps i sudden mot Bruins i Stanley cup,assisterad av Martin Johanssons lillebrorsa...
Brynäs är överallt.
Bissett_19:
8.42 går tåget från Göteborg...... blir det nåt drag i Läkerolen tror ni? Guldet skall ju förståss "hem" när det nu är så nära...... men visst kan Saik streta emot nån match till.
"Jag skrev ju i mins snabbkrönika efter SM-final 3 att det var rätt att Jonathan Granströms mål godkändes av domarna.
Det mål som blev helt matchavgörande, då det blev det enda som gjordes i matchen.
Sedan dess har min mailkorg bombarderats av alla som tycker motsatsen.
Alla som lusläst reglerna och bergsäkert slår fast att Granström är i målgården och att Brynäs matchavgörande mål ska underkännas.
Men det finns något som stavas sunt förnuft och känsla för spelet.
Därför tycker jag att målet var helt korrekt. Granström smyger in mot mål och utan att störa målvakten Jocke Eriksson som är fullt koncentrerad på att täcka av vid sin högra stolpe. Backen Mattias Ekhom rundar kassen och skickar in en perfekt passning som Granström skickar upp i nättaket.
Att underkänna det målet hade varit ett brott mot spelets idé.
Och vill man använda Regelboken går det att hitta hundra situationer i varje match, där domarna borde ha blåst av spelet.
Nej, någon millimeterrättvisa kommer vi aldrig att få och jag vill inte ha det så heller."
Klockrent av Wennerholm ur ett "spelets ide´"-perspektiv.
Dock inte ur ett strikt rättviseperspektiv eftersom Regelboken förstås ska följas och i en perfekt domarvärld skulle målet (efter många turer hit och dit) faktiskt ha underkänts.
Förstår dock inte upprördheten eftersom det egentligen handlar om en domarmiss som man skulle kunna hitta ett otal gånger under varje match, om man kollade exakt varje domarbedömning i efterhand och på video. Nu råkade det bli mål och det är ju tråkigt, men ändrar ju inte på det principiella resonemanget som ska gälla: en felaktig domarbedömning i minut 2 av en match som inte resulterar i ett mål är de facto att betrakta som exakt lika allvarlig som en felaktig bedömning som direkt resulterar i ett mål när 1 minut återstår.
Att KONSEKVENSEN av det senare fallet sannolikt blir helt avgörande för matchens utgång är egentligen ovidkommande i sammanhanget.
Redigerad kommentar
http://svtplay.se/v/2762345/14_9-2011_-_vi_ska_ta_guld
Många var dom experter som skrattade åt det,men nu är man nära nära :)
70 Rodrigues:Ja du får ju se matchen. Jag missar den för jag sitter på ett plan till Düsseldorf när den spelas. Fast jag är i gott sällskap av två Brynäsare. Det är nästan så att man önskar att vi kan skänka en match till skoterraggarna och vinner guldet lite senare i veckan så man kan kolla matchen via stream.
Vem kunde tro att vi skulle leda med 3-0 i matcher i en finalserie? Inte jag i alla fall. Hade någon sagt det till mig i augusti september så hade jag bett vederbörande att dra ner på lyckopillren.
Att man sedan gått ut med att man skall storsatsa till nästa säsong gör ju att man nästan längtar till nästa säsong redan nu. :)
foppa78: Jag har anmält annonsören:)
Idag kommer guldet hem:)